בלוג פורמולה 1

המנוע שנתן למרצדס כנפיים

באמצע 2011 הוחלט בסבב על מעבר למנועי טורבו V6. בדומה לשינויי החוקים שהובילו לשליטה של רד בול, היצרנית סימנה זאת כהזדמנות הגדולה שלה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בדיקת עברה של קבוצת פורמולה 1 מודרנית יכולה להיות מסע שורשים מרתק. לא מדובר בפרארי הוותיקה, הקבוצה היחידה שמתחרה בסבב מאז עונת הבכורה שלו ב-1950, אלא בשמות חדשים או חדשים/ישנים בפורמולה 1, שהוקמו על יסודות היסטוריים.

קחו למשל את קבוצת טירל, שהוקמה ב-1958 על ידי נהג המירוצים קן טירל וכעבור עשור החלה את מסעה בפורמולה 1. הוא כלל 30 שנה בסבב, שלוש אליפויות עולם של ג'קי סטיוארט, תואר יצרניות אחד, 33 ניצחונות במירוצים ונהגים מוכרים נוספים כמו ג'ודי שקטר, רוני פטרסון, ז'אן אלזי, יוס ורסטאפן ואנדראה דה צ'זאריס, שנהרג לאחרונה בתאונת דרכים. בשלהי שנות ה-90' נרכשה הקבוצה על ידי "בריטיש אמריקן טובאקו" ושמה שונה לבא"ר (בריטיש אמריקן רייסינג). בשבע העונות של בא"ר נהגו בקבוצה, בין השאר, ג'נסון באטן וז'אק וילנב. בשיאה, הגיעה למקום השני בדרוג היצרניות. ניצחונות לא היו לה.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ