בפורמולה 1 נשים עוד לא יושבות בכסא הנהג, אבל הן כבר מתקרבות לשם

במשך עשרות שנים מעט מאוד נשים החזיקו בתפקידי מפתח בענף המירוצים, אבל הדברים מתחילים לאחרונה להשתנות, ולא רק מחוץ לקוקפיט

קייט ווקר, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קייט ווקר, ניו יורק טיימס

ההיסטוריה של הנשים בפורמולה 1 קצרה מאוד. במשך עשרות שנים היה זה ענף ספורט גברי, שבו רק מעטות מחזיקות בתפקידי מפתח או יושבות מאחורי ההגה. רק שש נשים נהגו לאורך השנים במירוצי גראנד פרי, ומתוכן רק שתיים השתתפו במירוץ עצמו. לייה לומבארדי מאיטליה היתה האחרונה שבהן וזה היה לפני יותר מ-40 שנה.

אבל מחוץ לקוקפיט דברים מתחילים להשתנות. מונישה קלטנבורן הפכה לאשה הראשונה שמנהלת קבוצת מירוצים והובילה את סאובר. על אף שקלטנבורן פרשה מתפקידה בחודש שעבר, מאחוריה עולה דור של נשים כישרוניות מאוד. קלייר וויליאמס היא סגנית מנהל קבוצת וויליאמס, רות בוסקומב היא מהנדסת אסטרטגיה בכירה בפורס אינדיה ומרגה טורס דיאס היא מהנדסת מנועים, שעבדה בפרויקט שהניב למרצדס מנוע איכותי ביותר ואת היתרון התחרותי בעידן ההיברידי. במפעלי הקבוצות מספר גדל והולך של נשים עובדות כמהנדסות אווירונאוטיקה, דינמיקת רכב ותרכובות. נהגות, לעומת זאת, הן עדיין עניין נדיר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ