חגיגת הג'ירו בישראל הסתיימה, הנה חמש דרכים למנף אותה

הסיכויים שגראנד-טור יחזור לכאן שוב הם קלושים, אבל כדי לקדם את ענף האופניים לא חייבים מירוץ ענק: אפשר לכוון לשיפור הכבישים, יצירת טור קטן חוצה ישראל, ומי יודע, אולי אפילו להפוך את ישראל למדינה שמושכת תיירי מירוצים וקבוצות ענק מדי שנה

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הפלוטון חוצה את פארק הירקון. אין דרך שמדינה בממדיה של ישראל תוכל לארח על אדמתה גראנד-טור שלם

אלה היו שלושה ימי שיכרון חושים. המסיבה נגמרה, ושלשום נמוג הג'ירו כלא היה. עכשיו מגיע זמן ההתפכחות.

מי שמקווה כי החוויה הזאת תחזור על עצמה בעוד שנה-שנתיים, צפוי להתאכזב. לנו זהו אירוע מכונן, שיתניע אולי גישה חדשה לספורט האופניים, אבל במורשת הקפדנית של מירוצי העל, זהו חריג מרחיק לכת שהסיכויים להפכו למנהג קבוע, נמוכים ביותר. מספרים שהתארח כאן נציג של תאגיד הניהול המרוצים הצרפתי הגדול ASO, ראשי תיבות של Amaury Sport Organisation, מפיק הטור דה פראנס, הוואלטה ד'אספניה ועוד עשרות מרוצי אופניים גדולים באירופה וברחבי העולם. ל-ASO יש אילן יוחסין שמגיע עד ראשית המאה ה-20, ימים בהם שני עיתוני ספורט התחרו ביניהם ביריבות מרה על הפקת מרוצי אופניים, כשמנוע הבנזין טרם עלה על הכביש. ל'אקיפ, עיתון הספורט של היום, הוא צאצא של האבות המייסדים ההם, דגראנז' וגיפאר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ