בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מחכה לך מעבר לסיבוב

היורש של סבסטיאן לואב הגדול כבר כאן, והוא נמצא קרוב מתמיד לאלוף הראלי הנצחי. חמוש בפה גדול, אגו ענק וכישרון עצום, לסבסטיאן אוג'ייר בן ה-27 כבר נמאס להיות מספר שתיים

תגובות

סבב הראלי העולמי | ראלי צרפת | 29.9 עד 2.10

מאז 2002, אז הוכנס לראשונה לסבב העולמי, הראלי בגרמניה היה נחלתו הבלעדית של סבסטיאן לואב, אלוף העולם בשבע השנים האחרונות. במשך שמונה שנים (המירוץ לא התקיים ב-2009), איש לא הסתדר טוב ממנו עם משטח האספלט המשתנה ועם הדרכים הצרות - עד לחודש שעבר. נכון, למנצח קראו סבסטיאן, גם הוא צרפתי ונהג של סיטרואן, אבל זה לא היה לואב. זה היה סבסטיאן אוג'ייר, הדבר הבא בסבב העולמי, שותפו של האלוף הוותיק לקבוצה וכאב הראש הגדול ביותר שלו כרגע.

לעמוד הפייסבוק של ספורט הארץ

אי–פי

מדובר אמנם בעונתו המלאה הראשונה של אוג'ייר בן ה-27 בקבוצת היצרן של סיטרואן, אבל קשה להבחין בכך. גם בזכות יכולתו המזהירה על המסלול השנה, שהביאה לו עד כה ארבעה ניצחונות - בדיוק כמו לואב - ומיקמה אותו שלישי בדרוג הנהגים, אבל גם בגלל תכונות נוספות. פה גדול ואגו בגודל של מכונית, למשל.

"לפעמים יש גם צדק בספורט, והמבין יבין", אמר אוג'ייר לאחר הניצחון בגרמניה, ורמז להוראות שקיבל מראשי קבוצתו, לפיהן היה צריך לאפשר ללואב - שמוביל בדרוג הכללי בהפרש קטן - לעקוף אותו. בסופו של דבר סבל לואב מתקר בגלגל, ומאוג'ייר, שבלשון המעטה לא אהב את האפליה המתקנת, נחסכה הדילמה המוסרית. אלא שהנזק בדמות הכביסה המלוכלכת שבחר להוציא החוצה לעיני כל, כבר נעשה. "אני חושב שהוא מדבר קצת יותר מדי", היתה התגובה המיידית של לואב.

לא שמישהו היה זקוק לניצוצות המילוליים שעפו בגרמניה כדי לדעת שאין הרבה אהבה בין שני הנהגים של סיטרואן. לראשונה מזה שנים, למלך הבלתי מעורער של הראלי יש תחרות מבית. לעומת זאת, לאוג'ייר יש בטן מלאה על האלוף ועל ראשי קבוצתו, שלדעתו מנסים למנוע ממנו למצות סיכוי לגיטימי לזכות בתואר כבר השנה. לואב, מצדו, מתנער מהאחריות לקרע שנפרם במשך חודשים. "זו היתה בעיה שלו עם הקבוצה", הסביר לאחר מכן, "זו אינה בעיה שלי מאחר שלא ביקשתי מאף אחד לתת לו הוראות. הוא פשוט עשה מה שהוא רוצה".

מתקדם במהירות

אי–פי

ולחשוב שאוג'ייר הגיע לראלי כמעט במקרה. לפני מספר שנים שמע קים וטאנן, בנו של האלוף הפיני לשעבר ארי וטאנן ונהג ראלי בפני עצמו, סיפור על חברה של חבר שטוענת כי בצרפת יש בחור מוכשר שמשתתף באירועי נהיגה בסלאלום בחניונים. "ידעתי שהוא מוכשר, אבל לא קלטתי מיד מה עומד מול עיניי", אמר לאחרונה וטאנן, שמשמש כיום כמנהלו האישי של אוג'ייר, "אלא שאז הוא נכנס למכונית ראלי בפעם הראשונה, ומיד ראיתי שמדובר בבחור מיוחד. יש לו ביטחון בלתי ניתן לערעור, הוא ווינר בנשמה. אחרי הפסדים הוא יכול לקלל את עצמו, אבל הוא לא שוקע בהם, אלא מנסה ללמוד ולהתקדם".

וטאנן מתעקש שאין נהג שהתקדם מהר יותר מאוג'ייר, ורוב הסיכויים שהוא צודק. ב-2008, שנתו הראשונה בסבב הצעיר של אליפות העולם בראלי (לנהגים עד גיל 28), הוא זכה בתואר. לפני שנתיים הגיע למקום השמיני בסבב העולמי ובשנה שעברה סיים רביעי. וטאנן כנראה יודע על מה הוא מדבר גם בכל הקשור לביטחון העצמי. אחרי ששמע שלואב האריך את חוזהו עד סוף 2013, התעקש אוג'ייר שמדובר בחדשות טובות עבורו. "אני מעדיף לזכות בתואר אחד מולו מאשר בשלושה כשהוא לא בסביבה", הסביר.

אלא שכפי שזה נראה כרגע, יש סיכוי טוב מאוד שהוא יעשה זאת בקבוצה אחרת. בסיטרואן אמנם הציעו לו להישאר לשנתיים נוספות, אבל קשה להאמין שלנגן כינור שני ללואב - שככל הנראה לא היה חותם לולא קיבל הבטחה שימשיך להיות הנהג המוביל - נמצא ברשימת הדברים החביבים על אוג'ייר. בטח כשראשי פורד רק מחכים ממנו לאיתות כדי לשלוח טיוטת חוזה. "אחד הדברים שמאפיינים את סבסטיאן כנהג זה שהוא קצת פחות טקטי ואוהב לנהוג מהר. בסיטרואן מנסים להאט אותו, ביותר ממובן אחד", רמז וטאנן לאחרונה.

לפני כשבועיים, בראלי אוסטרליה, זה קרה שוב. ערב תחילת המירוץ קיימו אוג'ייר ולואב שיחה בארבע עיניים, אחריה הצהיר האחרון כי "אנחנו כאן כדי לעשות את עבודתנו. אעשה את הטוב ביותר שאני יכול, וכך גם הוא". ביום האחרון חווה אוג'ייר דז'ה-וו, כששוב הוביל על לואב ושוב התבקש על ידי ראשי הקבוצה לתת כבוד לאלוף. הפעם הוא הגיב בצייתנות, ועצר למשך עשר דקות כדי שלואב יוכל לעקוף, לצבור נקודות חשובות ולשמור על פער סביר מהשני בדרוג, הפיני מיקו הירוונן. "קיבלתי הוראות מקבוצתי וכיבדתי אותן", סיכם אוג'ייר ביובש, רגע אחרי שראה כיצד המקום הראשון ותואר אלוף הסבב העולמי הולכים ומתרחקים ממנו. אלא שגם לואב הגדול כבר הבין: כנראה שלא לאורך זמן.

דרוג הנהגים

1. סבסטיאן לואב (צרפת) 196 נקודות

2. מיקו הירוונן (פינלנד) 181

3. סבסטיאן אוג'ייר (צרפת)167

4. יארי-מטי לאטוולה (פינלנד)116

5. פטר סולברג (נורווגיה)110

דרוג היצרניות

1. סיטרואן טוטאל347 נקודות

2. פורד אבו דאבי285

3.Sport Stobart -M פורד117

4. קבוצת פטר סולברג98

5. אייס 1 רייסינג48

 

* בתום 10 מירוצים מתוך 13



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#