בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

באנו לזלול תארים, אכלנו אבק

אלו אמורות היו להיות השנים הגדולות של פרננדו אלונסו, לואיס המילטון וג'נסון באטן, שסומנו כמי שעומדים להפוך לאלופי עולם סדרתיים. במקום זאת תוהים השלושה עד מתי יראו את האגזוז של סבסטיאן וטל, שעקף את כולם בסיבוב בדרך לתואר שני בגיל 24

3תגובות

בתחילה הגיע התואר הראשון, שהפך אותו לאלוף הצעיר בהיסטוריה. ככל שהתקדמה העונה הבאה כבר היה ברור כי מדובר בדבר האמיתי. הכתרתו גם לנהג הצעיר ביותר שזוכה באליפות שנייה היתה חותמת בלבד. כאן נולד מישהו שעוד ייכנס לרשימת הגדולים ביותר. סבסטיאן וטל? נסו שוב. לדבר החם בפורמולה 1 קראו פעם פרננדו אלונסו.

לעמוד הפייסבוק של ספורט הארץ

חמש שנים חלפו מאז האליפות השנייה שלו, ואלונסו כבר התקרר. לואיס המילטון מחק את שמו מספר השיאים כשהיה ב-2008 לאלוף הצעיר ביותר. עתה שיפץ וטל שיא נוסף של הספרדי כשהיה לנהג הצעיר ביותר שמוכתר פעמיים. ואלונסו? בגיל 30, הוא עדיין תקוע על שני תארים. מי יודע אם השלישי עוד יגיע, זה שישווה אותו לסנה ולאודה, לפיקה, סטיוארט וברבהאם.

רויטרס

אלונסו לא לבד. המילטון במצב דומה, כך גם ג'נסון באטן, ומי זוכר את קימי רייקונן. כולם סומנו בשלב זו או אחר בעשור האחרון כדבר הגדול הבא, כאלוף סדרתי. כולם גם זכו באליפות, שהיתה אמורה להוות פתח לבאות. עתה, כולם מצליחים לראות רק את האגזוז של וטל, שמגשים את החלום שאמור היה להיות שלהם, ומי יודע אם עוד ישוב אליהם.

בעצם, לא כולם. רייקונן, אלוף 2007, עזב את הסבב לפני שנתיים ומאז עסוק בהתרסקויות בסבב הראלי העולמי. השמועות ממשיכות לקשור אותו עם חזרה לפורמולה 1, אבל ספק אם יעשה זאת אלמלא תובטח לו מכונית שיכולה לזכות בתואר. וכזו, יספרו לו בייאוש 23 נהגים, יש אחת. לא סתם רד בול - הרי גם מארק וובר נוהג באחת, ומספק תוצאות נחותות - אלא רד בול עם וטל. בין אם מדובר במקצי הדרוג או במירוצים, הגרמני לא השאיר להם סיכוי. והוא רק בן 24.

"סבסטיאן נהג ממש טוב העונה", מודה באטן, "זאת לא רק המהירות, הוא גם עשה פחות טעויות. המכונית נהדרת והוא עשה עבודה מושלמת איתה. כשמישהו בכושר כזה, המכונית מתפקדת כך והקבוצה לא עושה טעויות, קשה לנצח כשאין לך את הדברים האלה בעצמך".

בגיל 31, אמור באטן להביט בדאגה מסוימת לעבר הזמן האוזל בשעון החול. הוא לא. "אני רוצה להיאבק על תואר נוסף, אך גם במידה שלא אזכה שוב, לא אעזוב את הסבב בתחושה שהחמצתי משהו", אמר אלוף 2009, שבניסיון לבסס את מעמדו עבר בסוף אותה שנה לקבוצת מקלארן.

ההסבר פשוט. באטן היה הכישרון הצעיר שמצא עצמו נאבק במשך שנים במכוניות בינוניות ומטה מבלי להתמודד על ניצחון, שלא לדבר על אליפות. המילטון בן ה-26, עמיתו למקלארן, עבר מסלול שונה. מאבק על התואר בעונתו הראשונה, אליפות בשנייה. הוא נסע בדיוק באותו מסלול בו דוהר עתה וטל, וסטה ממנו.

"זה אמור היה להיות העידן של לואיס, כולם אמרו לו כך", ציין טים קארי ב"אינדיפנדנט", "הדרך בה פרץ היתה חסרת תקדים. הוא היה תופעה, מנפץ מחסומים חברתיים וספורטיביים. ואז, מישהו שגה בתסריט. מקלארן ייצרה מכונית גרועה ב-2009 ובזמן שאספה את עצמה מחדש, החלה העלייה של רד בול".

מחכים לקבוצה

רויטרס

התסכול של המילטון בולט השנה במיוחד ומתבטא בגליון הרשעות ארוך בעקבות תאונות ושאר עבירות על המסלול. "קשה לו להתמודד עם כך שזכה בתואר בודד ושהוא בעונה שלישית ברציפות בה המקלארן אינה מספיק מהירה", אמר אנדרו בנסון, כתב BBC. "מרגישים את התסכול בנהיגה שלו", קבע כריס הורנר, ראש קבוצת רד בול.

באופן אירוני, דווקא רד בול הוזכרה כמי שיכולה לשחרר את המילטון מהתסכול, אם תקלוט אותו כשחוזהו במקלארן יסתיים בסוף 2012. כמובן שעד אז דברים יכולים להשתנות. כך קורה תמיד, ונהגים צריכים לבחור את העיתוי הנכון לעזוב קבוצה ולחבור לאחרת. במקלארן ובפרארי עובדים בניסיון לייצר מכונית שתוכל להתמודד עם רד בול, ועליונותה לא תימשך לנצח. מצד שני, כל עוד יש לה את אדריאן ניואי, מעצב הרכב הטוב בעסק, טובים סיכוייה להשאיר את וטל בטופ. בין 1992 ל-1997, רק מיכאל שומאכר עירער את שליטתה של מכונית הוויליאמס תוצרת ניואי, עם מספר נהגים שונים.

אבל זו לא רק המכונית, זהו גם האדם. "הסטנדרט בפורמולה 1 גבוה משהיה אי פעם", קבע נהג העבר דייויד קולת'הארד ב"טלגרף", "ואנחנו עשויים להיות עדים להתפתחותו של נהג הפורמולה 1 הטוב אי פעם. 'סב' ממשיך לשפר כל היבט ביכולתו ומייצר הופעות טובות משל כולם".

פה ושם נשמעו קולות כאילו וטל פשוט נהנה מהעליונות של רד בול, לא יותר. אלונסו מנפנף אותם. "וטל אלוף אמיתי ובעל איכויות מצוינות", קבע, "כן, יש לו את המכונית הטובה ביותר, אך צריך להיות מסוגל להוציא ממנה הרבה בכל מירוץ וסבסטיאן עושה את זה טוב מאוד".

עד לסיום העונה, נותר לכל הנהגים הללו הקרב העצוב על המקום השני, אבל המילטון - תוקפני כתמיד - מזהה הזדמנות לצאת בהצהרה לקראת העתיד. התכנית שלו כוללת השגת פול פוזישן ראשון העונה על חשבון וטל והגעה למאבק ישיר ונדיר עם האלוף במהלך מירוץ. אלונסו, מצדו, מתרכז בקבוצתו.

אי-פי

"ב-2012", קבע הספרדי, "עלינו להיות תחרותיים מהמירוץ הראשון. העונה הזו היתה קלה מדי עבור וטל. יש לנו הפוטנציאל, אבל קודם כל עלינו לסגור את הפער". מי יודע כמה זמן זה ייקח. לשם כך, האריך אלונסו את חוזהו עד 2016. "לא אסיים את הקריירה עד שאהיה אלוף עם פרארי, זה חשוב לי מאוד", אמר, ודיבר בבדיחות הדעת על הארכת ההסכם עד 2021 במידת הצורך.

עכשיו נשאר לאלונסו לקוות כי וטל עוד ייאלץ לרדוף אחריו בעתיד, במקום שההתבדחות הזאת תרדוף אותו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#