בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האיש שמשאיר אבק לשומאכר ורוסי

אפילו תאונה מוזרה באמצע שום מקום שגרמה לו לפרוש מהתחרות בבריטניה לא מנעה מסבסטיאן לואב אליפות עולם שמינית בראלי

תגובות

ביום ראשון, היום הסופי של הראלי בבריטניה - המירוץ האחרון של העונה - נסעו סבסטיאן לואב ושותפו דניאל אלנה בשביל הגישה הצר לעבר נקודת ההתחלה של השלב ה-19, כשלפתע הגיחה מולם סקודה שחורה. התייר הספרדי שנהג ברכב השכור שכח שהוא נמצא בוולס, ונהג בצד הימני של הדרך. לואב עוד הספיק לסטות שמאלה, אבל ההתנגשות היתה בלתי נמנעת. נפגעים אמנם לא היו, אך הצרפתי - שבאותו זמן היה במקום השני - נאלץ לפרוש מהמירוץ בעקבות נזק לרדיאטור.

לעמוד הפייסבוק של ספורט הארץ

אם זה היה קורה בכל עיתוי אחר, סביר להניח שלואב לא היה יוצא מהרכב ומחייך באדיבות לעבר אוהד חסר זהירות שזה עתה הרס לו מירוץ שלם, ועוד כזה שהיה אמור לחרוץ את גורל האליפות. אבל לתייר הספרדי היה עיתוי מושלם. "לא קרה כלום, אנחנו כבר אלופי העולם", אמר לו הצרפתי. הוא כבר הבטיח אליפות שמינית ברציפות עוד ביום שישי, אחרי שלמנוע של יריבו הפיני מיקו הירוונן נגרם נזק בלתי הפיך.

אי-אף-פי

לואב כבר מכיר היטב את ההרגשה, אבל הפעם השמינית היתה מעט יוצאת דופן עבור הנהג בן ה-37. בכל זאת, מדובר באליפות אחת יותר ממה שיש למיכאל שומאכר ו-ולנטינו רוסי, מה שהופך אותו לאחד הנהגים המצליחים ביותר בתולדות הספורט המוטורי. "אני לא באמת רוצה להשוות, אבל כולם מדברים על זה ואין ספק שאני מאוד גאה בהישג", אמר לואב קצת אחרי שהשמשה הקדמית של מכוניתו נעטפה בדגל צרפת, שעליו הוטבעה הספרה 8, "עבדנו הרבה כדי שזה יקרה, וזה מיוחד יותר כי זו היתה שנה קשה במיוחד".

האויב שבפנים

העובדה ששוב זכה אמנם לא תורמת לאישוש טענתו, אבל האמת היא שלואב אינו מגזים במקרה הזה. זו אכן היתה שנה לא פשוטה עבור מי שמחזיק בשיאי הניצחונות, הנקודות וההופעות על הפודיום. מלבד הקרבות הקבועים שהוא מנהל מדי ראלי עם דרכים עקלקלות, משטחים מסובכים ויריבים שנושפים בעורפו כבר שנים, הוא נאלץ להתמודד גם עם גיס חמישי.

סבסטיאן אוג'ייר, הנהג השני בקבוצת היצרן של סיטרואן, זינב בו החל מהמירוץ הראשון, ועד החודשים האחרונים, בהם קיבל הוראות מפורשות מראשי הקבוצה לעזור לשמור על יתרונו של לואב בצמרת, היה בעצמו מועמד לזכייה. לפני כן, במירוץ בגרמניה באוגוסט, הוא הפר את ההוראות ושבר את הרצף של לואב, ששלט במסלול שבע שנים ברציפות.

"היו לי קרבות קשים בכל מקום בו הבטתי השנה", סיכם לואב, בקבוק שמפניה בידו, "בכל מירוץ הייתי צריך להדוף מישהו. פעם זה היה סבסטיאן, פעם מיקו. היו לי רגעים קשים באוסטרליה ובצרפת, כשהפסדנו הרבה נקודות. נאלצתי להתחיל מאפס שני מירוצים לפני סוף העונה, אחרי שהפער צומק לנקודה אחת. היה המון לחץ והיינו צריכים לתת הכל, כל הזמן".

אי–פי

במירוץ הלפני אחרון, בספרד, פיניש נהדר והיכרות עם המסלול בו זכה שש פעמים ברציפות הביאו ללואב ניצחון חשוב, ומרווח נשימה בדמות שמונה נקודות לפני ההתמודדות הקובעת בבריטניה. זו לא היתה הפעם הראשונה שלואב נדרש להוכיח מדוע הוא הטוב בתחומו ברגעים המכריעים של העונה. ב-2009, הוביל הירוונן את הדרוג ערב המירוץ האחרון, רק כדי לראות את הלוחית של לואב בסיומו ולהפסיד את האליפות בהפרש נקודה. בשנה הבאה הוא כבר עשוי להחליף את אוג'ייר כנהג שני בסיטרואן. אולי כך יצליח לפצח את סודות המקצוע של לואב. "הוא יהיה חבר נהדר לקבוצה", אמר הצרפתי לפני מספר ימים, "זה יהיה קרב פנימי מרתק".

השאלה שמעסיקה את עולם הראלי היא האם עדיין נותרה בלואב מספיק מוטיבציה כדי להמשיך ולנצח בקרבות הללו. במהלך העונה הוא אמנם האריך את חוזהו בסיטרואן, לה העניק בתחילת השבוע אליפות יצרנים שביעית אי פעם ורביעית ברציפות, אך כמה פעמים עוד יוכל להתניע מחדש את כוח הרצון?

"כשהתחלתי לנהוג בראלי עשיתי זאת מתוך תשוקה, ואני חש אותה בדיוק באותה עוצמה גם כיום כשאני נמצא בתוך המכונית", אמר לואב השבוע, "אני עדיין נהנה מאוד מהמירוצים. הנתון הזה לא ישתנה בין אם יש לי שבעה, שמונה או תשעה תארים. אני מקווה שאוכל להגיע גם לעשרה. אני אוהב את מה שאני עושה, ולכן בשנה הבאה המטרה תהיה תואר נוסף. אין לי תכנית מפורטת ליום בו אפסיק לנהוג, כי כרגע אני עדיין לא רואה את זה קורה". הרווח הוא כולו של הענף - או שלא. תלוי איך מסתכלים על זה.

המסלול המהיר | שיאני האליפויות בספורט המוטורי

סבסטיאן לואב 8 (ראלי)

ג'יאקומו אגוסטיני 8 (מוטו GP)

מיכאל שומאכר 7 (פורמולה 1)

ריצ'ארד פטי 7 (נאסקאר)

דייל ארנהארדט 7 (נאסקאר)

ולנטינו רוסי 7 (מוטו GP)

חואן מנואל פנג'יו 5 (פורמולה 1)

ג'ימי ג'ונסון 5 (נאסקאר)

מייקל דוהאן 5 (מוטו GP)



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#