בראדלי וויגינס, גרדיאן
בראדלי וויגינס, גרדיאן

הנה אנחנו שוב במירוץ פאריס-ניס, הראשון מבין אלה שדורשים מספר דביק על גבך. "המירוץ אל השמש" התחיל אתמול. זהו האירוע הגדול הראשון של השנה, שמונה ימים קשים מאוד עם היסטוריה עצומה והפעם הראשונה העונה בה חלק מהמועמדים לזכות בטור דה פראנס יפגינו נוכחות.

מירוצים מהסוג הזה, שמארגניהם הם מארגני הטור דה פראנס, תמיד דורשים מאמץ רב יותר והם שונים מעט מהשאר. אחד ההבדלים טמון בעובדה שכאן מקבלים מספר להדביק על החולצה, ולא כזה שניתן לתפור עליה. אני זוכר שכאשר השתתפתי לראשונה בפאריס-ניס ב-2003, בראד מגי האוסטרלי אמר שזה הכי קרוב שאפשר להגיע לטור דה פראנס. הוא לא היחיד שחשב כך.

המהירות בה רוכבים בחלקים המסיימים כל קטע לא דומה לאף מירוץ שאינו הטור. וזו בדיוק הנקודה: כשאתה מתחרה עם מספר מודבק על הגב, אתה יודע שאתה במירוץ אמיתי. מבחינתי מדובר במירוץ הגדול הראשון של השנה. כולם מדברים על הדאון אנדר באוסטרליה, שמתרחש בשלב מוקדם של השנה ומספק את הצורך של כולם להתחיל להתחרות, אבל אני כבר כמעט שכחתי שהוא התקיים.

וויגינס עושה אתמול את דרכו למקום השני בתום הקטע הראשוןצילום: אי-אף-פי

לפאריס-ניס יש היסטוריה. מזג האוויר אמנם יכול להיות נוראי - וזו הבעיה העיקרית שלי עם המירוץ - אבל פרט לכך זה מירוץ אידאלי לרוכב כמוני. בדרך כלל יש לפחות מירוץ נגד השעון סביר אחד, מספר סיומי קטעים בפסגות ומסגרת תחרותית דומה לזו שבטור.

בצעירותי נהגתי לצפות במירוץ, למרות שלא צולם במלואו. אני זוכר את המירוץ ב-1996, כשכריס בורדמן סיים שלישי אחרי שנלחם עם לורן ז'אלאבר ולאנס ארמסטרונג במשך השבוע ואז ניצח את המירוץ האחרון נגד השעון בלמעלה מ-56 קמ"ש.

השנה התחילו עם מירוץ נגד השעון של 10 ק"מ. יהיו מספר קטעים מישוריים ואז יגיע הטיפוס על המנדה - קטע שכולם מכירים מהטור - שעשוי להיות מכריע בתחרות. יהיו כמה קטעים של גבעות יפות בדרום, ומסיימים עם מירוץ נגד השעון בקול ד'אז. מבחינתי, זו דרך אידאלית לסיים.

עד כה העונה, רוב הרוכבים נכנסו לאט לעניינים עם מירוץ או שניים, אבל באווירה נינוחה יותר: כולם חייכו ושמרו על הרגליים. פאריס-ניס זה כבר מירוץ רציני. הוא טומן בחובו נקודות רבות. אלה שנצברות כאן עוזרות לקבוע את מיקום מכונית השירות של קבוצתך במירוצים החד-יומיים.

בשנה שעברה, מכונית השירות של קבוצתי סקיי דורגה רביעית בחלק מהמירוצים, בין היתר בגלל שסיימתי שלישי בניס. יש לכך משמעות גדולה. אם לאחד הרוכבים יש תקר בגלגל או שהוא זקוק לשתייה, עדיף שמכונית השירות תהיה בדיוק בנקודה הנכונה.

ברור לי שאני נחשב לאחד הפייבוריטים בפאריס-ניס. אני מקבל זאת - זה מגיע עם הטריטוריה. עכשיו אני צריך להביא את יכולתי לידי ביטוי. מאז שזכיתי במירוץ נגד השעון בשנה שעברה בבאיירן-רנפארט אני יציב מאוד ושומר על יכולת גבוהה ברמות הללו, גם אם לא תמיד מנצח.

העונה כבר יש לי ניצחון, במירוץ נגד השעון באלגארבה, וזה בהחלט עוזר. זה נותן תחושה שאפשר לנצח את טוני מרטין, שיהיה יריב גדול במירוץ נגד השעון באולימפיאדה. זה גם מוכיח כמה קשה עבדנו במהלך החורף כדי לצמצם ממנו פערים, אבל לא חשבתי עליו. היה לי חשוב בעיקר להמשיך בתהליך ולעשות את הדברים נכון.

זה די מסכם את האופן בו עובדת הקבוצה כרגע. ניצחנו את אלגארבה בזכות ריצ'י פורטה. אני סיימתי שלישי והקבוצה שלטה. כיחידה אחת היינו החזקים ביותר. זו התחושה הטובה ביותר שיכולה להיות לך כשאתה רוכב: אתה יוצא לדרך, מקפיד על כל פרט, נותן 100% ומקבל בסוף את מה שמגיע לך.

אתמול במירוץ. השוודי גוסטב לארסון, מדליסט הכסף מאולימפיאדת בייג'ין במירוץ נגד השעון, ניצח בקטע שארך 9.4 ק"מ בזמן של 11:19 דקות. הוא הקדים בשנייה את בראדלי וויגינס, שרכב בגשם על מסלול חלק. "לא הייתי בטוח ביכולת שלי כי זה רק המירוץ השני שלי השנה, אבל החזקתי מעמד", סיכם המנצח.

מירוץ פאריס-ניס ה-70

 המירוץ יצא אתמול לדרך ויסתיים ב-11 במארס. הוא מכיל שמונה שלבים, אחד בכל יום

 176 מתחרים מ-22 קבוצות יעברו מרחק של 1,155 קילומטרים

 המירוץ מתחיל בדמפייר אן אבלינס ומסתיים בקול ד'אז

 רוכבים בולטים: אנדי ופרנק שלק (רדיושק-ניסאן), איוון באסו (ליקוויגס-קאנודל), דניס מנצ'וב (קטושה), טוני מרטין (אומגה פרמה-קוויק סטפ), אנדרס קלודן (רדיושק-ניסאן), לואיס ליאון סאנצ'ז (רבובנק), בראדלי וויגינס (סקיי)

 ב-2011 זכה טוני מרטין במירוץ. רדיושק היתה הקבוצה הטובה ביותר

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ