"אני מסוגל לזכות בטור דה פראנס"

בדיקות הסמים היומיות, מסיבות העיתונאים, הפגנת הכבוד מצד שאר הרוכבים. בראדלי וויגינס מסכם את זכייתו במירוץ פאריס-ניס, ולא מהסס לסמן את היעד הבא. להתראות בטור דה פראנס

בראדלי וויגינס | גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בראדלי וויגינס | גרדיאן

אני עדיין מנסה לאמוד את ההשפעה האמיתית של ניצחוני במירוץ פאריס-ניס. בכל הנוגע למשמעות היסטורית, אין הרבה ניצחונות גדולים יותר מזה שהשגתי בקול ד'איז ביום ראשון, וייקח לכך זמן לשקוע. הדבר בהחלט משאיר אותי במסלול הנכון לקראת הטור דה פראנס. איני מאמין לטענות כאילו הגעתי לשיא מוקדם מדי. יש לנו תכנית. מאמניי דחפו אותי לעבודה קשה במהלך החורף, במטרה להגיע לשיא ביולי. כרגע, להערכתי, אני ממצה 95% מהפוטנציאל שלי. היתר יגיע דרך העבודה שנותרה לי עד לקיץ.

עכשיו נראה ריאלי יותר שאוכל לנצח בטור דה פראנס. אמרתי במהלך השבוע שמירוץ פאריס-ניס, עם כל הכבוד אליו, הוא עוד נקודת ציון בדרכי. אם ביכולתי לנצח בו, אני מסוגל לזכות גם בטור. עתה כבר ניצחתי בשני מירוצי הקטעים החשובים בצרפת, ואנשים לא מתייחסים למקום הרביעי שהשגתי בטור של 2009 כמזל.

במבט על הקריירה שלי נותר עוד מבחן משמעותי אחד, וזהו הטור. ככל שאהיה עקבי יותר בהשגת תוצאות ברמה עולמית, כך ייעלם הספק מראשי. זה מה שקרה ביום ראשון. ידעתי מה עלי לעשות ושאיש לא יוכל לערער אותי אם ארכוב כפי שאני יודע. ההבדל העיקרי הוא שעתה זה קורה על בסיס קבוע.

וויגינס דוהר. "אני ממצה 95% מהפוטנציאל, היתר יגיע עד לקיץ"צילום: אי-אף-פי

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות של ספורט הארץ ישירות לפייסבוק

אני יכול לקחת דברים רבים מהניצחון. שרדתי את הקור - הטמפרטורה באזור מנדה לא עלתה מעל לאפס במהלך היום; רכבתי היטב בקטע הפתיחה על כבישים חלקים; עליתי למקום הראשון למחרת; ודורגתי שלישי בקטע העלייה במנדה ביום חמישי, טיפוס שבעבר לא התאים לי. כל זאת, כשלצדי רוכבים כמו ליויי ליפהיימר ואלחנדרו ולוורדה. בקטע הסיום ביום ראשון, מירוץ נגד השעון, הייתי מהיר משמעותית מוולוורדה ומאנדראס קלודן.

זו הקלה עצומה להצליח לאחר העבודה שחבריי לקבוצת סקיי השקיעו למעני בשבוע האחרון. לא פשוט להגן על הובלה של שש שניות בלבד במשך שבוע שלם. אי אפשר להמעיט במה ששבוע כזה דורש מקבוצה בפן המנטלי והפיסי. הסיקור התקשורתי לא תמיד מראה מה קורה בחלקי הקטע המוקדמים. ביום שישי התפצל המירוץ לשש קבוצות לאחר חמישה קילומטרים של רוחות ערות. הייתי בקבוצה המובילה, שהצליחה לברוח במשך 50 קילומטרים, כאשר ולוורדה בפיגור של דקה. הם הדביקו אותנו, אך שני רוכבים הצליחו לברוח, בזמן שהיתר עשו עצירת שירותים. רק אז הגיעו מצלמות הטלוויזיה, שהחמיצו את הדרמה.

אסור להרפות כשההובלה שלך כה נזילה. תמיד ישנה הדאגה להימנע מצרות בעשרים הקילומטרים האחרונים, גם בקטעים לא חשובים לכאורה, מכיוון שקל מאוד לאבד חמש-שש שניות בגלל פיצול בדבוקה. אבל אני הופך בטוח יותר בעצמי ובתפקידי, וכך כולם בוטחים בך יותר. הדבר מתבטא בכך שכאשר אתה עוצר להפסקת שירותים במהלך קטע, כולם עוצרים אחריך.

כמוביל במירוץ, בסיום הקטעים אתה נגרר ימינה ושמאלה - בדיקות סמים, מסיבות עיתונאים וראיונות. אינך חוזר למלון עם כולם באוטובוס הקבוצה, עקב מחויבויותיך כמוביל. אתה מרגיש שכולם מביטים בכך, כל הזמן. אפשר ליהנות מכך עד רמה מסוימת, אבל זהו מטרד. עם זאת, אני צובר ניסיון והדבר נהיה קל יותר ככל שעובר הזמן.

לאחר מספר ימי מנוחה, אצא למירוץ קטלוניה שמתחיל בראשית השבוע הבא. את מרבית זמני בחודשים הקרובים אבלה ברכיבה, שכן לאחר קטלוניה אתחיל את מחנה האימון הראשון שלי לקראת הטור. כך שבספרד אנסה להוריד את הרגל מהדוושה מבחינה מנטלית ופשוט להיות חלק מהקבוצה. אעבוד עבור מי שיזדקק לכך מתוכה. כך אוכל להוריד מעצמי לחץ ובמקביל להמשיך בעבודה הפיסית לה אני זקוק. השלב הראשון בהכנתי לטור דה פראנס הושלם. השלב הבא הוא להתכונן למירוץ עצמו.

פאריס-ניס כרמז לגדולה

ז'אק אנקטיל זכה לראשונה בפאריס-ניס ב-1957, ובהמשך השנה רשם את הראשון מחמשת תאריו בטור דה פראנס.

מספר חודשים טרם זכייתו הראשונה מבין חמש בטור דה פראנס, ב-1969, הוכתר אדי מרקס גם לאלוף פאריס-ניס.

שתי זכיותיו של מיגל אינדוראין בפאריס-ניס, ב-1989 וב-1990, קדמו לחמשת תאריו הרצופים בטור דה פראנס.

אלברטו קונטאדור הוכתר ב-2007 לאלוף פאריס-ניס, ובהמשך העונה זכה לראשונה גם בטור דה פראנס.

יופ זוטמלק ניצח בפאריס-ניס שלוש פעמים בטרם הוכתר בפעם היחידה לאלוף הטור דה פראנס ב-1980.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ