פורמולה 1

אלונסו ניצח בהישרדות מלזיה

הנהג הספרדי ניצח במירוץ גשום ורווי תהפוכות והוא מוביל את טבלת הנהגים. תקר בגלגל דידרד את פטל אל מחוץ לעשרת הראשונים

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

כשמכונית סאובר רודפת אחרי פרארי מודל 2012 במאבק על ההובלה (ונכשלת רק בגלל טעות נהג); כשסבסטיאן פטל יוצא ממירוץ ללא נקודות, דבר שקרה רק פעם אחת בשנה שעברה; כשבשמונה המקומות הראשונים מסיימות מכוניות של שמונה יצרניות שונות; כשהסדר של פורמולה 1 חווה שינויים דרסטיים בתוך כמה עשרות הקפות, לפחות ליום אחד, לא קשה למצוא את הסיבה. מירוץ גשום.

"אני חושב שהניצחון לא משנה דבר", הודה פרננדו אלונסו, דקות אחרי שניווט את הפרארי אל מעבר לקו הסיום בספאנג, מלזיה, כדי לרשום הישג מפתיע במירוץ השני של השנה, "אנחנו במצב בו איננו רוצים להיות. המטרה היתה לא לאבד יותר מדי נקודות ועשינו את העבודה במסלול. אלו חדשות טובות, אבל לקראת המירוצים בסין ובבחריין המכונית תעבור שינויים רבים וזו המשימה האמיתית".

בהקפות הראשונות בספאנג, המשימה האמיתית של כל הנהגים היתה פשוט לשרוד. חלקם הצליחו בכך יותר בגשם השוטף – לואיס המילטון, שזינק ראשון, שמר על ההובלה; חלקם פחות – מיכאל שומאכר, מלך המסלולים הגשומים, איבד מקומות עוד לפני שהסתבסב. בהקפה השביעית יצאה מכונית הבטיחות. בתשיעית כבר הופסק המירוץ לכ-45 דקות.
כשחודש עוד החזיקו מכוניות המקלארן במקומות 2-1, אבל לא לזמן רב. ג'נסון באטן התנגש בנריין קרתיקיאן והאף של מכוניתו נשבר. המילטון איבד בהקפה ה-16 את ההובלה לסרחיו פרס (סאובר), שנהנה מניהול נבון של צמיגים ותזמון החלפתם, רק כדי להיעקף על ידי אלונסו בתוך הקפה.

אלונסו חוגג ניצחון צילום: אי-אף-פי

זה כוחם של מירוצים גשומים, בהם מספר המשתנים – תנאי המסלול, הצמיגים – רק הולך ועולה. לרוב, התוצאות אינן צפויות. המכונית החדשה של פרארי היתה עד כה אטית מיריבותיה הגדולות, בניסויים ובזמן אמת. רק יכולתו של אלונסו הובילה אותה עד למקום החמישי במירוץ באוסטרליה בשבוע שעבר. אתמול, השילוב הזה השאיר רסיסי מים לכולם במסלול רטוב ופתח פער.

ככל שהמסלול החל להתייבש, נחשפה שוב האמת לגבי המכונית האדומה. פרס סגר עליה במהירות. "תיזהר, אנחנו זקוקים למקום הזה", הוא שמע בהקפה ה-50 ברדיו של קבוצת סאובר. עבורה, גם מקום שני הוא הישג עצום – היא לא חוותה כמותו שלוש שנים - אפילו אם הראשון בהישג יד. כעבור הקפה קיבלה את מבוקשה, בערך. ירידה מהמסלול עלתה לפרס בשניות יקרות ואילצה אותו להסתפק במקום השני, במירוץ חייו, בסיומו הפך למקסיקאי הראשון מזה 41 שנים שעולה לפודיום

בעוד המילטון ממשיך לצבור נקודות – 18 בזכות המקום השלישי – סיים פטל בידיים ריקות לאחר שתקר בצמיג לקראת הסיום דידרר אותו אל מחוץ לעשירייה הראשונה, מיד אחרי שומאכר, שאסף נקודה ביום שיעדיף לשכוח. מארק וובר (רד בול) סיים רביעי וקימי רייקונן (לוטוס) המשיך להרשים עם המקום החמישי. ואיזו קבוצה הציבה שני נהגים במקומות הכי גבוהים? פורס אינדיה, שביעי (פול די רסטה) ותשיעי (ניקו הולקנברג). סתם יום של גשם.

אלונסו והמילטון על הפודיום, היום במלזיהצילום: אי-אף-פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ