מרצדס חזרה לעניינים, שומאכר עדיין לא - ענפים נוספים - הארץ
פורמולה 1

מרצדס חזרה לעניינים, שומאכר עדיין לא

בתום עוד מירוץ מרתק ובלתי צפוי - כפי שמסתמנת העונה כולה - התייצב בראש הפודיום ניקו רוזברג שהשאיר מאחור את באטן והמילטון שהתנחם בעלייה לראש דירוג הנהגים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

לרגע הזה חיכו במרצדס יותר משנתיים, מאז שבו לפורמולה 1 כבעלים של קבוצה, והביאו איתם בחזרה לסבב גם את מיכאל שומאכר, היום הם סוף סוף ראו את תכניתם נושאת פרי, אלא שכל מה שנותר לשומאכר לעשות ברגעים שמכונית המרצדס חצתה ראשונה את קו הסיום היה לסמן למצלמה לאות שביעות רצון ממקומו בצדי המסלול, כנהג היחיד שלא הצליח לסיים את המירוץ. בראש הפודיום התייצב ניקו רוזברג.

הגראנד פרי הסיני סימל היטב את פתיחת עונת 2012 בפורמולה 1 – מרתקת ובלתי צפויה. משלטון היחיד של סבסטיאן פטל בעונה שעברה נותרו רסיסים, כפי שגילה אלוף העולם בהקפות האחרונות. בתוך דקות הוא ירד מהמקום השני עד לחמישי, כשג'נסון באטן, לואיס המילטון ואפילו עמיתו לקבוצה מארק וובר עוקפים את מכונית הרד בול הסובלת מצמיגים בלויים. שלושה מירוצים אינם מדד מספק, והפערים בין המכוניות לא נראים משמעותיים, אבל דבר אחד ברור – לרד בול צפויה עבודה.

ממסי עד לונה צ'מטאיי

"האם היית צריך לעקוף ולו מכונית אחת?", שאל המילטון את רוזברג לפני שעלו לפודיום. "לא", השיב הגרמני, שזינק מהפול פוזישן - עד כדי כך היתה גדולה שליטתו במירוץ, אותו סיים ביתרון 20.6 שניות. את ההובלה איבד לזמנים קצרים רק אחרי העצירות להחלפת צמיגים. עצירה כזו, בהקפה ה-13, עלתה לשומאכר במירוץ בשלב בו דורג במקום השני.

ניקו רוזברג. כרגע במקום הראשוןצילום: אי-אף-פי

מרצדס איפשרה למכונית שלו לצאת בחזרה למסלול לפני שאחד מאנשי הצוות שהחליף צמיג סיים את עבודתו. טעות חריגה. "אני מרגיש רע עבורו, אבל זה חלק מהמשחק", אמר שומאכר המתוסכל, "אני מחזיק אצבעות לניקו שישיג תוצאה טובה עבור הקבוצה". וזה בדיוק מה שעשה רוזברג, כדי לחזק את מעמדה של מרצדס כשחקנית משמעותית בעונה הזו, אחרי שנתיים של אכזבות. סוף השבוע בסין התנהל ביתרונה הברור. עוד מוקדם לדבר עליה כמועמדת לאליפות נהגים או יצרניות – ספק אם כל המסלולים יתאימו לה באותה מידה – אבל הפרויקט של ראש הקבוצה רוס ברון, אקס בנטון ופרארי, מתחיל להביא תוצאות. "התחלנו הרפתקה חדשה", אמר ברון, "הייתי בר מזל לזכות בהרבה ימים מיוחדים וזה בהחלט יום מיוחד. זו רק טרגדיה שהיתה לנו הבעיה עם שומאכר".

ובינתיים מקלארן, ממשיכה לבסס את מעמדה כקבוצה החזקה בפתיחת העונה למרות שסיימה מירוץ שני ברציפות ללא ניצחון. עם שני נהגים – באטן והמילטון - על הפודיום ובראש דרוג הנהגים. חזקה, אך לא דומיננטית. גם לוטוס מותירה רושם טוב, אם כי סיימה את המירוץ בתסכול גדול: הימור על אסטרטגיית הצמיגים של קימי רייקונן הביא אותו למקום השני, הקפות בודדות לסיום, רק כדי שהבלאי יפיל את הפיני למקום ה-14, בעוד רומן גרוז'אן מסיים שישי.

פרארי, כצפוי, הראתה שהניצחון במלזיה היווה הבלחה המבוססת על מזג אוויר, כשפרננדו אלונסו סיים תשיעי בלבד, אחרי מכוניות הוויליאמס של ברונו סנה ופסטור מלדונאדו. אחרי השנה הגרועה בתולדותיה, וויליאמס מגלה סימני חיים.

עונת הפורמולה 1, נהוג לומר, אינה באמת מתייצבת עד המעבר למירוצים באירופה. זה יקרה אחרי סוף השבוע הבא, אז יגיע הסבב – אם יגיע, לנוכח הסערה שהפכה לאירוע שנתי – לבחריין. בינתיים, חוסר היציבות הוא הדבר הטוב ביותר שקרה העונה לפורמולה 1, ואתמול היה הדבר הטוב ביותר שקרה לרוזברג, בנו של אלוף 1982 קקה, שבעונתו השביעית השיג ניצחון ראשון בקריירה. "זו תחושה שלא תיאמן", אמר הגרמני בן ה-26, "אני והקבוצה חיכינו לזה הרבה זמן. סוף סוף אנחנו כאן".

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ