פורמולה 1: סבסטיאן פטל זכה במירוץ בחריין - ענפים נוספים - הארץ

פורמולה 1: סבסטיאן פטל זכה במירוץ בחריין

פטל הזכיר למה הוא מסוגל וקימי רייקונן ורומן גרוז'אן, שסיימו במקומות השני והשלישי בהתאמה, יצרו יום בלתי נשכח לרנו

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

אחת השאלות המרכזיות שיצאו בשבת ממסלול המירוצים בבחריין – מלבד כמובן "מה לעזאזל אנחנו עושים כאן" – היתה אם מישהו ראה את פורס אינדיה. היצרנית ההודית בהחלט היתה שם, אבל איכשהו החמיצו המצלמות את מכוניותיה לאורך כל מקצה האימון האחרון ומקצה הדרוג. תיאוריות הקונספירציה דיברו על הענשה שקטה בעקבות החלטתה לוותר ביום שישי על מקצה דרוג כדי שאנשיה לא יצטרכו לחזור שוב למלון בחושך, אחרי שארבעה מהם נקלעו להפגנה מקומית.
בסבב הכחישו, כמובן, וטענו שהדבר נבע בפשטות מתוצאותיה הבינוניות של פורס אינדיה. במלים אחרות, מי שנאבק על המקומות הראשונים ייראה, ומי שנאבק על מקום טוב באמצע עלול להיעלם. תהיה האמת אשר תהיה, היום כבר לא היתה ברירה. לאחר שהנהגים המובילים נכנסו בפעם הראשונה להחלפת צמיגים, מצא עצמו לפתע פול די רסטה הבריטי לעיני כל העולם, מוביל את הגראנד פרי הבחרייני לכמה הקפות. פורס אינדיה היתה לכוכבת של הרגע, הפעם מהסיבות הנכונות. די רסטה סיים לבסוף במקום השישי, ממשיך לחזק את המוניטין שלו.


בכלל, זה היה היום של הקבוצות הקטנות יותר. סבסטיאן פטל סיפק תזכורת ליכולתו עם ניצחון שהושג למרות שהתמודד בהקפות האחרונות עם צמיגים בלויים, אך עמו לפודיום לא עלו נהגים ממקלארן, מרצדס או פרארי. לוטוס – רנו לשעבר – תרגמה את פתיחת העונה המרשימה שלה לתוצאה כפולה מצוינת כשקימי רייקונן סיים שני ורומן גרוז'אן שלישי. הם היו רחוקים 3.3 ו-10.1 שניות מפטל, בהתאמה. הפער מהבאים אחריהם – בראשם מארק וובר (רד בול), שסיים רביעי , היה גדול משמעותית.
והשאר? בעונה שכולה חוסר יציבות, ניקו רוזברג ומרצדס לא הצליחו לשחזר את הדומיננטיות מסין וסיימו במקום החמישי, בדיוק היכן שהחלו, בעוד מיכאל שומאכר – שהידרדר עד למקום ה-22 בזינוק בגלל החלפת תיבת הילוכים - התקדם לעשירי. פליפה מאסה חבר לשם שינוי לפרננדו אלונסו בעשירייה הראשונה כשהביא את הפרארי שלו למקום התשיעי לעומת השביעי של הספרדי. ומקלארן, הקבוצה היותר יציבה בפתיחת העונה, ראתה את לואיס המילטון מידרדר למקום השמיני אחרי שני עיכובים אומללים ברחבת הטיפולים. בעיה במערכת הפליטה הובילה לפרישתו של ג'נסון באטן.
יציע מרכזי מלא למחצה ויציעים נוספים ריקים לחלוטין לא ממש היוו חיזוק לטיעונים בעד קיום המירוץ חרף ההפגנות בבחריין. הקרקס הנודד שאמור להוות חגיגה בכל מקום אליו הוא מגיע הפך לצעצוע עבור השליטים המקומיים, לכלי למשיכת תשומת לב עבור המפגינים ולמטרד מסוכן עבור הנהגים, המכונאים ושאר אנשי הקבוצות. כולם פשוט שמחים לצאת משם בשלום ולהמשיך הלאה.

"זו עונה צמודה מאוד", הודה פטל, "הפער בין המכוניות קטן מאוד ודברים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול. בתחילת העונה מקלארן היתה המכונית הטובה ביותר בפער גדול, אבל ראינו שיום המירוץ עצמו יכול להיראות אחרת". לפתע, אלוף העולם בראש דרוג הנהגים - מוכיח שוב שהעונה לא מתחילה באמת עד למירוצים באירופה. ספרד בעוד שלושה שבועות תהיה התחנה הראשונה, שעה שהסבב משאיר מאחוריו פיאסקו של יחסי ציבור בבחריין. לפחות עבור לוטוס ודי רסטה, היה היום האחרון בלתי נשכח.

פטל (מימין) ורייקונן חוגגים על הפודיוםצילום: רויטרס

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ