מלדונאדו החזיר את וויליאמס לאופנה - ענפים נוספים - הארץ
פורמולה 1

מלדונאדו החזיר את וויליאמס לאופנה

שנים לא קלות עברו על יצרנית המכוניות וויליאמס, עד שהגיע פסטור מלדונאדו מוונצאולה ורשם ניצחון מפתיע ויוקרתי בגראנד פרי של ברצלונה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

מירוץ סיום העונה ב-2004 הוציא את קבוצת וויליאמס לפגרה בטעם טוב לאחר שחואן פאבלו מונטויה זכה בגראנד פרי הברזילאי, משיג עבור יצרנית המכוניות ניצחון ראשון בשנה קשה. אם מישהו ראה בכך אות לבאות, הוא טעה. העונות הבאות, לרוב, היו מאכזבות הרבה יותר. הקבוצה הדומיננטית בפורמולה 1 בראשית שנות התשעים, זו שהיתה מעורבת במאבקי אליפות, זכתה בתארי יצרניות וסיפקה מכוניות מנצחות עבור אלופים כמו נייג'ל מנסל, אלן פרוסט, דיימון היל וז'אק וילנב, נותרה מאחור, לא מסוגלת להתחרות כלכלית ועל המסלול.

לא רק היצרניות הגדולות עקפו אותה, גם הבינוניות השאירו את וויליאמס הרחוק מאחור. השפל נרשם בשנה שעברה, כשצברה חמש נקודות בלבד. ב-16 באפריל האחרון חגג פרנק וויליאמס 70. האיש שייסד את הקבוצה הנושאת את שמו כבר ראה הכל מאז נכנס עמה לסבב ב-1977. את הטוב, את הרע, ואת תאונת הדרכים בעקבותיה שותקו גפיו התחתונות ב-1986. היעדרותו מהמירוץ בשנחאי והבעיות בבחריין מנעו מאנשי הסבב לחגוג את יום הולדתו כראוי. בשבת זה קרה בברצלונה. "אני חושב שפרנק סבר שכולנו כאן בגלל שהוא סוף סוף על השורה הראשונה בגריד", חייך פסטור מלדונאדו שניצב לידו, מבלי לדעת שהוא עומד להעניק לו את מתנת יום ההולדת הטובה ביותר.

ממסי עד לונה צ'מטאיי

בעת המסיבה עוד סבר מלדונאדו שיזנק לגראנד פרי הספרדי מהמקום השני, הישג גדול גם כך עבור וויליאמס, שמציגה העונה מכונית טובה מאשר בשנים הקודמות. מאוחר יותר, בעקבות העונש שדרדר את לואיס המילטון מהמקום הראשון לאחרון, קודם מלדונאדו לפול פוזישן.

פסטור מלדונאדו. העניק לוונצואלה ניצחון ראשון בפורמולה 1צילום: אי–פי

מלדונאדו, נהג בן 27 מוונצואלה, הגיע לפורמולה 1 בראשית העונה שעברה בעזרת תמיכת של חברת הנפט הממשלתית, המממנת את החוזה שלו. בסבב מסתכלים על נהגים כאלה בעין עקומה, אולם עבור קבוצות דוגמת וויליאמס הם הכרח קיומי. סרחיו פרס מקבוצת סאובר כבר הראה לפני מספר שבועות במלזיה כי הדרך בה מגיע נהג לסבב לא בהכרח מקרינה על יכולתו. אתמול עשה זאת מלדונאדו.

הוא אמנם איבד את המקום הראשון לפרננדו אלונסו כבר בפתיחה, אך מנע מהספרדי לברוח וחזר להוביל אחרי העצירה הראשונה להחלפות צמיגים. בין ההחלפות הבאות לעיכובים שונים, ברחבת הטיפולים ועל המסלול, מצאו עצמם מלדונאדו ואלונסו מאחורי קימי רייקונן כ-20 הקפות לסיום, אך עקפו אותו בזה אחר זה. למרות שמכונית הפרארי של אלונסו עברה שדרוגים שנראים מוצלחים, זה לא הספיק כדי לייצר עקיפה על מלדונאדו. בסופו של דבר, שמח הספרדי לראות את קו הסיום לפני שרייקונן חוטף ממנו את המקום השני.

כך או כך, אלונסו ורייקונן נותרו בצל בברצלונה. כך גם סבסטיאן פטל, שסיים שישי במירוץ שקט וצמוד עתה לאלונסו בראש הדרוג המצטבר; המילטון, שהתקדם מהמקום ה-22 לשמיני; או מיכאל שומאכר, שמצא עצמו מחוץ למירוץ לאחר התנגשות מוזרה בברונו סנה. זה היה היום של מלדונאדו, שהביא לוויליאמס ניצחון ראשון מאז ברזיל 2004 והפך לנהג הראשון מוונצואלה שזוכה במירוץ פורמולה 1.

"אני חושב שזה יום נהדר, לא רק עבורי אלא הקבוצה", אמר, "עבדנו כל כך קשה כדי להשתפר מאז השנה שעברה, והנה אנחנו. פרננדו התחיל טוב ממני, אבל שמרתי על הקצב. המכונית היתה כל כך תחרותית אחרי ההקפה הראשונה. זה היה הפול פוזישן הראשון שלי והניצחון הראשון, ואתם יכולים לדמיין כיצד אני מרגיש". וויליאמס הודה: "אני מאושר. נזקקנו לזה בצורה נואשת".

עשרת הראשונים:

1. פסטור מלדונאדו (וויליאמס)
2. פרננדו אלונסו (פרארי)
3. קימי רייקונן (לוטוס)
4. רומן גרוז'אן (לוטוס)
5. קאמוי קוביאשי (סאובר)
6. סבסטיאן פטל (רד בול)
7. ניקו רוזברג (מרצדס)
8. לואיס המילטון (מקלארן)
9. ג'נסון באטן (מקלארן)
10. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ