מארק וובר ניצח במירוץ מונטה קרלו - ענפים נוספים - הארץ
פורמולה 1

מארק וובר ניצח במירוץ מונטה קרלו

המירוץ אולי לא הוליד רגעי דרמה, אך הוא מבחינת עוד צעד לעבר מאבק שעשוי להיות המעניין והמרתק בהיסטוריה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בכל הקשור ליחסי ציבור, הגראנד פרי של מונאקו הוא ללא ספק מס' 1. דורות של נהגים מסמנים אותו כמירוץ בו הם שואפים לנצח יותר מכל. אפילו כשמספר המירוצים המתקיימים באירופה מצטמצם, ברור לכל שאיש לא יעז לגעת במונאקו. בענף שמתרחק יותר ויותר מהמסורת שלו, מונאקו היא פיסת מסורת אחת בה מתעקשים בפורמולה 1 להיאחז. המירוץ הקלאסי מכולם.

ובכן, מונטה קרלו יפהפייה, הנוף במירוץ חריג ולרחובות הצרים בהחלט יש ייחוד והיסטוריה, אבל בכך בערך מסתיים העניין. לרוב, הגראנד פרי הכי מצופה בלוח המירוצים השנתי הוא גם המשמים מכולם. זו לא אשמת איש – זו המציאות במסלול שעובר ברחובות צרים וכמעט לא מאפשר עקיפות. אין עוד מירוץ בו הנהג שמזנק ראשון הופך לפייבוריט כל כך מובהק לניצחון.

לא פלא, אפוא, שאירוע השיא בסוף השבוע במונאקו נרשם כבר בשבת, כשמיכאל שומאכר השיג את הזמן המהיר ביותר במקצה הדרוג. רק הזמן המהיר ביותר ולא הפול פוזישן, שכן בעקבות עונש שגרר מהמירוץ בברצלונה לפני שבועיים זינק אלוף העולם לשעבר מהמקום השישי בלבד. בכך, כנראה, הוסר ממונאקו הדבר היחיד שיכול היה להפוך את המירוץ לפיקנטי. 

וובר חוגג היום במונטה קרלוצילום: רויטרס

לכתבות ועדכונים נוספים הצטרפו לדף הפייסבוק של ספורט הארץ

במשך שעה ו-48 דקות, דהרו היום הנהגים ברחובות מונאקו מבלי שדבר יקרה כמעט. מארק וובר, שזינק ראשון, לא איבד את ההובלה למעט רגעים ספורים אחרי עצירות להחלפת צמיגים, כשאחריו ניקו רוזברג. 6.1 שניות הפרידו בסיום בין וובר לפליפה מאסה, שסיים שישי, רומזות לכאורה על מאבק מרתק. "היה מירוץ מעניין", הצהיר וובר בסיום, מודה למעשה – בשפת הנהגים – שזה היה מאוד לא מעניין. מי שחיכה לגשם כבד שישנה את התמונה לא קיבל אותו.

מה שהוא כן קיבל זה יום אומלל וחסר מזל נוסף עבור שומאכר, שנסוג מספר מקומות בזינוק לאחר שפגע ברכב הלוטוס של רומן גרוז'אן, שנאלץ לפרוש. 11 הקפות לסיום תם גם המירוץ של שומאכר, בעקבות תקלה. פסטור מלדונאדו, הגיבור בברצלונה לפני שבועיים, זינק מהמקום ה-24 והאחרון בעקבות עונשים בגין התנגשות במקצה אימון והחלפת תיבת הילוכים, ופרש אחרי תאונה מוקדמת. ג'נסון באטן חווה מירוץ מאכזב נוסף לפני שפרש.
דבר אחד, עם זאת, כן הניב המירוץ: היסטוריה. לראשונה אי פעם ניצחו שישה נהגים שונים בששת המירוצים הראשונים של העונה, כשוובר מצטרף לבאטן, מלדונאדו, רוזברג, סבסטיאן פטל ופרננדו אלונסו. המכוניות המשופרות של פרארי נראות טוב יותר, רד בול מגלה סימני התאוששות, ואף קבוצה לא מאיימת בשלב זה בדומיננטיות. גם אם הגראנד פרי של מונאקו היה משמים, הוא היווה צעד במאבק שעוד עשוי להיות הפתוח ומרתק בהיסטוריה.

המירוץ הקלאסי הפך למשמיםצילום: אי–פי


עשרת הראשונים במונאקו:
1. מארק וובר (רד בול)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. פרננדו אלונסו (פרארי)
4. סבסטיאן פטל (רד בול)
5. לואיס המילטון (מקלארן)
6. פליפה מאסה (פרארי)
7. פול די רסטה (פורס אינדיה)
8. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
9. קימי רייקונן (לוטוס)
10. ברונו סנה (וויליאמס)

ראש דרוג הנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) 76 נקודות
2. סבסטיאן פטל (רד בול) 73 נקודות
3. מארק וובר (רד בול) 73 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) 63 נקודות
5. ניקו רוזברג (מרצדס) 59 נקודות
6. קימי רייקונן (לוטוס) 51 נקודות
7. ג'נסון באטן (מקלארן) 45 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ