אמיר ענבר
אמיר ענבר
אמיר ענבר
אמיר ענבר

"אולי במונטריאול יהיה לנו מנצח שביעי", אמר מארק וובר אחרי הגראנד פרי של מונאקו לפני שבועיים, כשהוא מתייחס לכך ששישה נהגים שונים זכו בששת המירוצים שנערכו עד כה העונה. לשם שינוי העונה, נבואה של מישהו בפורמולה 1 מגשימה את עצמה.

הסדק בין שיניו העליונות של לואיס המילטון בלט במסיבת העיתונאים בסיום המירוץ בקנדה אתמול. כן, זה היה חיוך נדיר. כמה עשרות דקות קודם לכן, סביר להניח שפניו נראו אחרת לחלוטין מתחת לקסדה.

שגיאה של הצוות שלו בעצירה השנייה להחלפת צמיגים – עוד אחת בעונה רצופת טעויות במקלארן – עלתה לו בשניות יקרות של פיגור כשחזר למסלול מאחורי פרננדו אלונסו וסבסטיאן פטל. כמה הקפות לאחר מכן, הוא השאיר את שניהם מאחוריו. "Winner", זעק כשחצה את קו הסיום, חוגג את ניצחונו הראשון העונה.

המילטון. חשף פרטים סודיים על ביצועי מכוניתו והכעיס את החבר'ה מלמעלהצילום: אי–פי

"הייתי צריך לנהוג על הגבול כדי להדביק את שני הבחורים לפניי, אולי קצת להסתכן יותר מבעבר", אמר המילטון, "לא היה רגע בו חשבתי שלא אוכל לנצח, אבל ידעתי מההתחלה שיהיה קשה. כשחציתי את קו הסיום חשבתי 'סוף סוף, תודה לאל'. זה נהדר, תחושה נהדרת".

בזמן שהמילטון דוהר לניצחון, שילמו שני הנעקפים את מחירו של הימור שכשל. שניהם בחרו באסטרטגיה של עצירה אחת, רק כדי לגלות כי הצמיגים לא עומדים בכך ושהם מאבדים אחיזה ומיקום. פטל עוד נכנס לעצירה מאוחרת, החליף צמיגים וחילץ את המקום הרביעי, מאחורי רומן גרוז'אן וסרחיו פרס. אלונסו נעקף על ידי השניים והידרדר בתוך חמש הקפות מהמקום הראשון לחמישי. "ההקפות האחרונות בהחלט היו ארוכות", הודה, "הצמיגים הפסיקו לתפקד לפתע והייתי אטי מכדי להגן על עצמי מפני אלו שבאו מאחור. ניסינו לנצח, אבל ההימור על עצירה אחת לא השתלם".

ועם זאת, היה זה סוף שבוע מספק עבור פרארי. השדרוגים שעברה המכונית האדומה בשבועות האחרונים מוכיחים את עצמם. גם אם כמו כל יריבותיה ממשיכה הקבוצה האיטלקית להתקשות בטיפול בצמיגים, הרכב שלה הופך תחרותי יותר ויותר. חרף כל הבעיות, אלונסו שני בדרוג הנהגים, מרחק שתי נקודות בלבד מהמוליך המילטון. "עשינו צעד קדימה בכל הנוגע לביצועים", אמר, "זו הפעם הראשונה העונה שלא ניסינו רק להפחית בנזק, אלא באמת כיוונו לניצחון. זהו צעד חיובי".

דבר דומה לא יכול לומר ג'נסון באטן, שסיים מירוץ מאכזב שלישי ברציפות במקום ה-16. גם העונה של מיכאל שומאכר ממשיכה ללכת מתקלה לתקלה. הפעם בעיה במערכת ה-DRS גרמה לפרישתו, בפעם החמישי בשבעה מירוצים. "אני יכול רק להתנצל בפניו", אמר ראש קבוצת מרצדס, רוס ברון.

עבור רבים אחרים, נהגים וצופים, זו ממשיכה להיות עונה חלומית. גרוז'אן ופרס שוב התייצבו על הפודיום, רומזים כי לא מן הנמנע שבעוד שבועיים בוולנסיה יהיה גם מנצח שמיני בשמונה מירוצים. "זו חייבת להיות המטרה", הודה פרס, "להשיג ניצחון ראשון עבור הקבוצה".

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ