פורמולה 1

אלונסו ניצח בוולנסיה, המילטון לא סיים

הספרדי הפך לראשון העונה שמנצח בשני מירוצים ומוליך את טבלת הדירוג, מלדונאדו פגע ברכבו של הבריטי. מיכאל שומאכר סיים שלישי

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

הקפה וחצי לסיום, כשקימי רייקונן עקף את לואיס המילטון ועלה למקום השני בוולנסיה, צפה לפתע האפשרות שהרצף חסר התקדים שמלווה העונה את פורמולה 1 יימשך. אם יקרה משהו למוביל פרננדו אלונסו בקילומטרים שנותרו, יהפוך רייקונן לנהג השמיני שרושם השנה ניצחון, בשמונה מירוצים. ובכן, זה לא קרה. אלונסו שייט בקלילות עד לסיום, הופך לנהג הראשון העונה שמנצח בשני מירוצים. גם כך, ייזכרו שתי ההקפות האחרונות בוולנסיה עוד זמן רב בעקבות מה שהתחולל מאחורי הנהג הספרדי – גם המהומה וגם ההיסטוריה.

במרכז האירועים עמד בתחילה המילטון, איך לא. שבועיים אחרי ניצחונו בקנדה, הוא שוב חווה את אחד מאותם ימים שמאפיינים אותו. שילוב של חוסר מזל (אנשי מקלארן שוב שגו בעצירה להחלפת צמיגים), נהיגה מצוינת (הוא חזר למקום השני בעזרת עקיפות) וקטסטרופה. שחיקת הצמיגים האחוריים לקראת הסיום הקשתה עליו, ואחרי שנעקף על ידי רייקונן הוא נקלע לקרב על המקום השלישי עם פסטור מלדונאדו. הקפה לסיום ניסה מלדונאדו לעקוף, ירד מהמסלול, ניסה לחזור ופגע ברכבו של המילטון, שנאלץ לעצור. כשמכוניתו מעלה עשן, השליך הבריטי העצבני את ההגה החוצה.

מלדונאדו לא יצא ללא נזק מהאירוע, ואיבד את הכנף הקדמית. כל זה פתח את הדלת למיכאל שומאכר, שהתקדם למקום השלישי. ניסיונות העקיפה המאוחרים של מארק וובר נכשלו, ושומאכר בן ה-44 – שזינק במקום ה-12 - עלה אל דוכן המנצחים לראשונה מאז חזרתו לסבב ב-2010, הנהג המבוגר ביותר שעושה זאת מאז ג'ק ברבהאם ב-1970. ספק אם חגג כך ברבים מ-91 ניצחונותיו. התסכול של עונה מרגיזה, בה הרשים לא פעם אך סיים רק מירוץ אחד – לרוב בגין תקלות במכונית המרצדס – השתחרר. "בכלל לא חשבתי על הפודיום", סיפר, "בסוף המירוץ שאלתי את הבחורים היכן סיימתי וכשהם אמרו לי שלישי, לא האמנתי. כל כך הרבה קרה בסוף המירוץ שאתה טועה בספידה".

אלונסו חוגג את הניצחון בוולנסיהצילום: רויטרס

פרננדו או צ'אבי? שתפו אותנו בדף הפייסבוק של "ספורט הארץ" איזה אלונסו אתם אוהבים יותר

שלושה אלופי עולם לשעבר עלו לפודיום בסיום המירוץ. שומאכר ורייקונן, שני מתקמבקים אקס פרארי, לא יזכו בתואר השנה, אך סיכוייו של אלונסו לחגוג כתר שלישי, וראשון בקבוצה האיטלקית, משתפרים. הספרדי זינק מהמקום ה-11, אבל התקדם במהירות בסדרת עקיפות. כשעבר את רומן גרוז'אן בהקפה ה-34, עלה אלונסו למקום השני. הקפה אחר כך התברר כמה חשוב זה היה.

עד אז, נדמה היה כי סבסטיאן פטל הוא שיהיה לנהג הראשון שמנצח העונה פעמיים. אלוף העולם זינק ראשון, שמר על ההובלה ופתח במהירות פער שהגיע ליותר מ-20 שניות. יציאתה של מכונית הבטיחות חיסלה את יתרונו, אך גם כך היה הגרמני בשליטה – עד שתקלה במכונית הרד בול אילצה אותו לפרוש. בעיה באלטרנטור, התברר אחר כך. אלונסו עלה למקום הראשון בגראנד פרי האירופי ולא שמט אותו עד לסיום, כשהוא חוגג מול הקהל הביתי עם דגל ספרד ופותח יתרון 20 נקודות בראש דרוג הנהגים. לא רע בעונה שהחלה כשמכוניתו לא תחרותית ובפרארי ממהרים לעמול על חבילת שיפורים.

"זו תחושה ייחודית ומיוחדת", אמר אלונסו, "היתה לי הזדמנות לחגוג ניצחון במירוץ ביתי בברצלונה ב-2006 ועשיתי זאת שוב כאן. היציעים היו מלאים בצבעי הדגל הספרדי, ואחרי הניצחון של הכדורגלנים ביורו 2012 אני מרגיש גאה להיות ספרדי. ייתכן שזה הניצחון הטוב ביותר שלי אי פעם".

בעונה כזו, שמתבררת כמרתון המתיש וההפכפך בתולדות פורמולה 1, כשנהגים מתקדמים שוב ושוב מהעשירייה השנייה בגריד אל המקומות הראשונים, כשנקודות מוכרעות שוב ושוב בהקפות האחרונות בהתאם למצבם של הצמיגים, כל רמז לעקביות הוא המפתח. זו הפעם השלישית בארבעה מירוצים שאלונסו מסיים על הפודיום. לעומתו, פטל ורד בול, המילטון ומקלארן, יחזרו לשבור את הראש כדי להבין מה קרה ומה יקרה.

עשרת הראשונים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי)
2. קימי רייקונן (לוטוס)
3. מיכאל שומאכר (מרצדס)
4. מארק וובר (רד בול)
5. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
6. ניקו רוזברג (מרצדס)
7. פול די רסטה (פורס אינדיה)
8. ג'נסון באטן (מקלארן)
9. סרחיו פרס (סאובר)
10. פסטור מלדונאדו (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) 111 נקודות
2. מארק וובר (רד בול) 91 נקודות
3. לואיס המילטון (מקלארן) 88 נקודות
4. סבסטיאן פטל (רד בול) 85 נקודות
5. ניקו רוזברג (מרצדס) 75 נקודות

שלושה אלופים לשעבר על פודיום אחד. מימין: שומאכר, אלונסו ורייקונןצילום: רויטרס

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ