אמיר ענבר
אמיר ענבר

בעיות רבות יש למסלול המירוצים בסילברסטון. במשך שנים איים ברני אקלסטון, ראש הסבב, להוציא אותו מרשימת המירוצים בעקבות דרכי גישה איומות שהפריעו לאוהדים להגיע למתחם. יש גבול לסנטימנט, גם כשמדובר במירוץ המתקיים במדינה שלך. חבילת שיפוץ נרחבת הצילה את המירוץ מכלייה, אבל בינתיים לא פתרה את כל הבעיות. 30 אלף רוכשי כרטיסים שמעו בסוף השבוע כי עדיף שלא יגיעו למקצה הדרוג בשבת, מאחר שהגשם הכבד גרם לבוץ רב במגרשי החנייה והוציא חלק מהם משימוש.

אז הוותק מלווה בבעיות תשתית, אבל מנגד מספק לסילברסטון נופך קלאסי. גם בשם, גם במיתולוגיה, גם במסלול – מעניין יותר מרוב המסלולים המודרניים, שאינם מעודדים עקיפות. הגראנד פרי הבריטי היום – במזג אוויר יבש, אגב - אמנם לא היה מהמרתקים שנראו השנה לכל אורכו, אך סיפק כמה רגעים מרהיבים.

זוהי תקופה מצוינת עבור פרננדו אלונסו ופרארי, וכך היה גם הפעם. שבועיים אחרי הניצחון בוולנסיה זינק הספרדי ראשון והוביל ברוב שלבי המירוץ. לואיס המילטון אמנם חטף את ההובלה לזמן קצר, בזכות עצירה מאוחרת יותר להחלפת צמיגים, אבל אלונסו עקף אותו. אחרי 35 הקפות הוא נהנה מיתרון של שש שניות על פני מארק וובר, רק כדי שהאוסטרלי יכרסם בפער בהדרגה ובהקפה ה-50 יבצע עקיפה מרהיבה כדי לעלות למקום הראשון, אותו לא שמט. "מארק היה מהיר ממני וראוי לניצחון", הודה אלונסו.

מארק וובר חוגג בצורה אופיינית, היום בסילברסטוןצילום: אי–פי

לפני שנתיים הוא התמודד על אליפות העולם עד למירוץ האחרון. בשנה שעברה כלל לא היה בתמונה, שעה שסבסטיאן פטל שייט אל התואר. עתה, וובר בן ה-35 שוב חזק בתמונה. בעונה בה כל טיפת עקביות קריטית, הוא הנהג השני – אחרי אלונסו – שמנצח בשני מירוצים וממוקם שני בדרוג הנהגים, 13 נקודות מהספרדי ו-16 לפני פטל, שאיבד מיקום בזינוק אך סיים שלישי. "בסופו של דבר היתה לנו אסטרטגיה טובה יותר", סיכם וובר, "לא ויתרנו, המשכנו לדחוף קדימה ובסיום דברים לא הצליחו לפרננדו".

בעוד רד בול חוגגת עם צמד על הפודיום וגם פרארי מרוצה – פליפה מאסה סיים רביעי במירוץ הטוב ביותר שלו העונה – ממשיכות הבעיות להיערם ברחבת הטיפולים של מקלארן. המילטון, שנראה טוב בפתיחה, נמוג בהמשך וסיים שמיני, ממשיך לאבד גובה. "אנחנו רחוקים מאוד מרד בול", הודה. כך גם ג'נסון באטן, שלמרות התקדמותו מהמקום ה-18 בזינוק עד לקטיפת נקודה, לא ירצה לזכור את סוף השבוע הזה – כמו גם רבים מהאחרים העונה. "ניסינו דברים שונים עם המכונית והם לא עבדו", אמר באטן, "כעת באופן כללי אין לנו את המהירות". צריך לקרות משהו דרמטי כדי שמצבו ישתפר בעוד שבועיים בגרמניה.

עשרת הראשונים בסילברסטון:

1. מארק וובר (רד בול)

2. פרננדו אלונסו (פרארי)

3. סבסטיאן פטל (רד בול)

4. פליפה מאסה (פרארי)

5. קימי רייקונן (לוטוס)

6. רומן גרוז'אן (לוטוס)

7. מיכאל שומאכר (מרצדס)

8. לואיס המילטון (מקלארן)

9. ברונו סנה (וויליאמס)

10. ג'נסון באטן (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים:

1. פרננדו אלונסו (פרארי) 129 נקודות

2. מארק וובר (רד בול) 116 נקודות

3. סבסטיאן פטל (רד בול) 100 נקודות

4. לואיס המילטון (מקלארן) 92 נקודות

5. קימי רייקונן (לוטוס) 83 נקודות

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ