לואיס המילטון, בטעם של פעם - ענפים נוספים - הארץ
פורמולה 1

לואיס המילטון, בטעם של פעם

קימי רייקונן רדף בהקפות האחרונות, אבל לא מנע מהבריטי וממקלארן את הניצחון לו נזקקו כל כך. גם עם מקום חמישי, הגדיל פרננדו אלונסו את הפער

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

אי אפשר היה להביט בכך מבלי שהזיכרונות יצופו. קימי רייקונן רודף אחרי לואיס המילטון, זה כל כך 2007, לכל המאוחר 2008. הימים בהם הנהג הבריטי הצעיר היה הדבר החם בפורמולה 1, שמט אליפות בשנתו הראשונה לטובת הפיני וזכה בה בשנייה. בהם רייקונן נראה סוף סוף כמי שממש את כישרונו במלואו, עד שאיבד משהו. יש אומרים עניין, פשוט עניין. אחר כך הוא חיפש את מזלו בדרכי העפר של סבב הראלי, בעוד המילטון הופך לאנדראצ'יבר הגדול בפורמולה 1.

והנה הם שוב, המילטון ורייקונן, זה אחר זה, במרדף לעבר קו הסיום והניצחון בגראנד פרי ההונגרי. גם הם הרגישו בכך. "זה כמו פעם, קימי", אמר המנצח המילטון, רגע לפני שטיפסו לפודיום. ספק גדול אם תצא מכך אליפות עולם העונה. לא לרייקונן, שעדיין מחפש את ניצחונו הראשון בשנת קאמבק מרשימה. גם לא להמילטון, שמנסה לצאת מהבור הגדול שמקלארן חפרה לו. "הדרך עוד ארוכה ויש לנו הרבה עבודה, אבל הראינו שאנחנו מסוגלים להתמודד. ניתן הכל", הוא אמר אתמול באופטימיות חלקית

ממסי עד לונה צ'מטאיי

זוהי עונה מאכזבת מאוד עבור היצרנית הבריטית, שהלכה ונמוגה בעוד פרארי מתחזקת ורד בול מגלה סימני התייצבות. בעיות מכניות, שגיאות בעצירות להחלפת צמיגים, מכונית שאינה טובה מספיק וכתוצאה שני נהגים מתוסכלים, מאוכזבים ומאכזבים, בעיקר ג'נסון באטן. כנראה שזה היה זמן טוב להגיע להונגריה, מירוץ שלרוב מאיר פנים למקלארן. הניצחון הזה הוא החמישי שלה בהונגרורינג בשש השנים האחרונות.

ותודה לצוות של מקלארן שסוף סוף הביא אותי עד הלום. לואיס המילטון חוגג בהונגריהצילום: אי–פי

וזה לא היה רק המה, אלא גם האיך. המילטון לא רק הוביל במירוץ לכל אורכו, למעט אחרי שתי העצירות שביצע, הוא אף שלט לאורך כל שלושת הימים של הגראנד פרי. גם במקצי האימון, גם במקצי הדרוג. רומן גרוז'אן הטריד אותו במהלך המירוץ, אך לא הגיע לכדי עקיפה. רייקונן, שביציאה מהעצירה השנייה שלו לא בחל בהפגנת אגרסיביות כדי לחטוף את המקום השני מגרוז'אן, עמיתו לקבוצה, ניסה לעשות זאת בהקפות האחרונות, ללא הצלחה. גם כך, הוא, גרוז'אן ולוטוס הוכיחו שוב כי כוח חדש נוצר בפורמולה 1. "לפחות אנחנו בצמרת כל הזמן ושמים את עצמנו בעמדות טובות, אבל לא נהיה מרוצים עד שננצח", אמר רייקונן.

בינתיים, גם ביום מוצלח פחות – מקום חמישי – הצליח פרננדו אלונסו להגדיל ל-40 נקודות את יתרונו בראש דרוג הנהגים על פני מארק וובר, שסיים שמיני. סבסטיאן פטל איבד את המקום השלישי כבר בזינוק ורק בהקפות האחרונות נראה כמי שמסוגל להחזיר אותו לעצמו. הכביש נגמר לו מוקדם מדי, והפער מאלונסו ננגס קלות בלבד. מיכאל שומאכר חסר המזל, בעל ארבעה ניצחונות בהונגריה, נאלץ לזנק אחרון ברחבת הטיפולים לאחר שכיבה את מנועו שהתחמם, נענש מיד במעבר נוסף ברחבה בגלל שנסע בה מהר מדי, סבל מתקר ולבסוף פרש.

העשירייה הראשונה בהונגריה:
1. לואיס המילטון (מקלארן)
2. קימי רייקונן (לוטוס)
3. רומן גרוז'אן (לוטוס)
4. סבסטיאן פטל (רד בול)
5. פרננדו אלונסו (פרארי)
6. ג'נסון באטן (מקלארן)
7. ברונו סנה (וויליאמס)
8. מארק וובר (רד בול)
9. פליפה מאסה (פרארי)
10. ניקו רוזברג (מרצדס)

חגיגה רטובה. רומן גרוז'אן, האיש והמקום השלישי, מרטיב את לואיס המילטוןצילום: אי–פי

צמרת דרוג הנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) 164 נקודות
2. מארק וובר (רד בול) 124 נקודות
3. סבסטיאן פטל (רד בול) 122 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) 117 נקודות
5. קימי רייקונן (לוטוס) 116 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ