אמיר ענבר
אמיר ענבר
אמיר ענבר
אמיר ענבר

במשך יותר משלוש שנים, מאז מונאקו 2009, לא זינק ג'נסון באטן למירוץ כלשהו מהמקום הראשון. הפול פוזישן שהשיג בשבת לקראת הגראנד פרי הבלגי בספא, התברר היום, הגיע בתזמון מושלם.

זו לא רק העובדה שבאטן שמר על ההובלה לאורך כל המירוץ, בדרך לניצחון ראשון מאז מירוץ הפתיחה באוסטרליה. כפי שהתגלה, הדבר החשוב ביותר היה שהזינוק מהמקום הראשון נתן לבריטי את הסיכוי הטוב ביותר להגיע ללא כל הסתבכות והתנגשות לפנייה הראשונה. אחרי שעבר אותה בשלום, הוא שייט בקלילות עד לסיום, משאיר את כל יריביו למצוא את דרכם בין ההריסות. והן היו רבות.

ארבעה נהגים – לכולם הצלחות העונה, חלקם נאבקים על אליפות העולם – כלל לא שרדו את הפנייה הזו. ניסיון עקיפה הרפתקני מדי של רומן גרוז'אן גרר תאונת שרשרת בה היו מעורבים גם לואיס המילטון, פרננדו אלונסו וסרחיו פרס. "אני מעדיף שלא תדפיסו את המלים שעברו בראשי כשראיתי את התאונה", אמר מרטין וויטמארש, ראש קבוצת מקלארן. ואכן, בעקבות התאונה נזרק גרוז'אן מהמירוץ הבא באיטליה. ההילוך החוזר ממכוניתו של אלונסו הראה את מכוניתו המתעופפת של הצרפתי חולפת מעל ראשו של הספרדי. דקות אחר כך, כבר דאג אלונסו להרגיע את כולם דרך ציוץ בטוויטר. הוא בסדר.

המכונית של גרוז'אן מתעופפת מעל הפרארי של אלונסוצילום: אי–פי

לכתבות ועדכונים נוספים הצטרפו לדף הפייסבוק של ספורט הארץ

כך או כך, מאותו רגע הפך מספר הנקודות של אלונסו בראש הדרוג למטרה נייחת. אחרי שצבר נקודות בכל המירוצים העונה, קיבלו יריביו הזדמנות להתקרב. 25 הנקודות שצבר באטן לא גרמו נזק רב, שכן הוא עדיין רחוק 63 נקודות מהמוליך. סבסטיאן פטל הוא כבר סיפור אחר. אלוף העולם, שזינק עשירי, נהנה משילוב של הפרישות המוקדמות, עקיפות שביצע ואסטרטגיה שונה של קבוצתו רד בול כדי להתקדם למקום השני במירוץ ובדרוג ולצמק את הפער מאלונסו ל-24 נקודות.

"זה היה מירוץ מטורף מנקודת המבט שלי בזינוק", הודה פטל, "למרבה המזל הצלחנו לחזור עם אסטרטגיה נהדרת. נהניתי מאוד להתחרות עם נהגים רבים, להתמודד עם מיכאל שומאכר. המסלול הזה לא ייאמן". קימי רייקונן השלים את הפודיום אחרי, לדבריו, "יום לא קל בו לא המכונית לא ממש התאימה ונאבקתי כדי להוציא ממנה את המקסימום".

ג'נסון באטן, כשעוד היה ה לחגוג. "האם אני רוצה שיתאמץ יותר? כמובן שאני רוצה", אמר ראש הקבוצה, רון דניסצילום: אי–פי

היום הזה, בכל מקרה, שייך לבאטן, המאכזב הגדול של מקלארן בעונה מלאת תסכול, כפי שהדגימה הפרישה הכפויה של המילטון. העובדה שלמרות הניצחון הוא רחוק מלהוות מועמד ריאלי לאליפות העולם אומרת הכל. "המסלול הזה כל כך מיוחד לרוב הנהגים בזכות ההיסטוריה והזרימה בו", אמר, "לנצח אחרי שהובלתי מהזינוק ועד לסיום זה מאוד מיוחד, במיוחד בשנה לא קלה עבורי".

צמרת הדרוג בבלגיה:
1. ג'נסון באטן (מקלארן)
2. סבסטיאן פטל (רד בול)
3. קימי רייקונן (לוטוס)
4. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
5. פליפה מאסה (פרארי)
6. מארק וובר (רד בול)
7. מיכאל שומאכר (מרצדס)
8. ז'אן-אריק ורניה (טורו רוסו)
9. דניאל ריקיארדו (טורו רוסו)
10. פול די רסטה (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) 164 נקודות
2. סבסטיאן פטל (רד בול) 140 נקודות
3. מארק וובר (רד בול) 132 נקודות
4. קימי רייקונן (רד בול) 131 נקודות
5. לואיס המילטון (מקלארן) 117 נקודות
6. ג'נסון באטן (מקלארן) 101 נקודות

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ