לא רק הראשון מנצח - ענפים נוספים - הארץ
פורמולה 1

לא רק הראשון מנצח

המילטון ניצח במונזה והתקדם בדרוג הנהגים, אבל גם המקום השלישי הספיק לאלונסו כדי להגדיל את הפער. יום אומלל לרד בול: פטל ו-וובר פרשו

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

33 הקפות לתוך הגראנד פרי האיטלקי, נדמה היה שהופעתה של מקלארן במסלול מונזה תוכתר כהצלחה מוחלטת. חרף הרחשים הבלתי נגמרים סביב עתידו של לואיס המילטון והמהומה שגרם בשבוע שעבר בבלגיה כשחשף בטוויטר נתונים מהטלמטריה של הקבוצה, הפגינה מקלארן דומיננטיות מוחלטת. היא היתה חזקה במקצי האימונים, שלטה במקצה הדרוג והעבירה את היתרון האיכותי גם למירוץ, כשלואיס המילטון שומר על המקום הראשון וג'נסון באטן, אחרי זינוק חלש, עוקף את פליפה מאסה כדי לתפוס מחדש את המקום השני.

מה שקרה ב-20 ההקפות הנותרות, היווה עדות נוספת לכל קלישאה רלוונטית. בפורמולה 1 לא מתמודדים על עשיריות ולא על מאיות אלא על אלפיות השנייה, זה לא נגמר עד שזה נגמר, וכו'. הקלישאה של אחד, היא תהפוכת הגורל של אחר. במקרה הזה, תהפוכות הגורל, בזו אחר זו.

ממסי עד לונה צ'מטאיי

זה התחיל בבאטן, שהאט לפתע והטה את רכבו לצד המסלול, פורש בעקבות תקלה טכנית. זה נמשך בעקיפה נטולת ההתנגדויות של אלונסו על עמיתו לקבוצה מאסה – בפרארי כמו בפרארי – שקידמה אותו למקום השני. מירוץ שהחל אלונסו במקום העשירי, רק כדי לייצר סדרה של עקיפות ולהתקדם במהירות, עמד להסתיים במינימום נזק עבור מוליך דרוג הנהגים. ודאי כאשר סבסטיאן פטל, יריבו הקרוב ביותר, נאלץ לעבור ברחבת הטיפולים כעונש על חסימה מסוכנת שביצע מול אלונסו קודם לכן, ויורד למקום התשיעי.

אני מוליך, מאחוריי תעשו מה שאתם רוצים. לואיס המילטון במונזהצילום: אי–פי

אלא שבמקביל, הרחק מאחוריו, החל סרחיו פרס, חמוש בצמיגים חדשים, לייצר הקפה מהירה אחר הקפה מהירה. מספיק כדי לעקוף את קימי רייקונן, ואז את מאסה ואז את אלונסו, בדרך למקום השני. שלוש נקודות אבודות עבור הספרדי? ודאי, אלא שהחדשות מחלקים אחרים במסלול אוששו אותו: פטל נאלץ לפרוש ואחריו גם מארק וובר, ביום אומלל של רד בול. לא רע בשביל סוף שבוע בינוני עבור פרארי במסלול הביתי. "ידענו שייתכן שיש לנו את המכונית המהירה ביותר. זו תוצאה טובה עבורנו", אמר אלונסו.

אלונסו סיים שלישי, ולא הפסיד יותר מדי. למעשה, יתרונו בצמרת הדרוג גדל ל-37 נקודות. עבור המילטון, לעומת זאת, מדובר בניצחון מוחלט. הפרסומים מאמצע השבוע שעבר כאילו הוא על סף מעבר למרצדס לקראת העונה הבאה, היו שיחת הסבב בימים האחרונים. ברווז? מציאות? ואולי ידיעה שהושתלה על ידי המחנה של המילטון כדי לחזק את עמדתו במשא ומתן? לא ברור. "אני פשוט כל כך שמח עבור הקבוצה שלי", אמר היום. "שלי", אבל לכמה זמן?

אלוף 2008 טוען כי הכי חשוב לו לנהוג במכונית מנצחת. מקלארן, אחרי חצי עונה בינונית, העניקה לו כזו בשניים משלושת המירוצים האחרונים. במירוץ הנוסף, נאלץ לפרוש בגלל תאונה שלא היתה קשורה בו. שבעה מירוצים לתום העונה, התנופה שייכת לו ומתבטאת בדרוג הנהגים: הוא עלה למקום השני. אלונסו עדיין בכיסא הנהג, אבל מירוץ אחד יכול לשנות את כל התמונה. כפי שראינו, גם 20 הקפות מסוגלות לכך.

הצמרת במונזה:
1. לואיס המילטון (מקלארן)
2. סרחיו פרס (סאובר)
3. פרננדו אלונסו (פרארי)
4. פליפה מאסה (פרארי)
5. קימי רייקונן (לוטוס)
6. מיכאל שומאכר (מרצדס)
7. ניקו רוזברג (מרצדס)
8. פול די רסטה (פורס אינדיה)
9. קאמוי קוביאשי (סאובר)
10. ברונו סנה (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) 179 נקודות
2. לואיס המילטון (מקלארן) 142 נקודות
3. קימי רייקונן (לוטוס) 141 נקודות
4. סבסטיאן פטל (רד בול) 140 נקודות
5. מארק וובר (רד בול) 132 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ