כריסטיאן הולמן וינס מרקס, די-פי-אי
כריסטיאן הולמן וינס מרקס, די-פי-אי

אחרי שמרצדס הודיעה לו כי הוא לא בתוכניות של הקבוצה לעונה הבאה, ההשערות סביב עתידו של אלוף הפורמולה 1 שבע פעמים, מיכאל שומאכר, הולכות ומתרבות.

ביום שישי הודיעה מרצדס כי החתימה את נהג מקלארן, לואיס המילטון, על חוזה לארבע שנים, במטרה שינהג לצדו של ניקו רוזברג החל מהעונה הבאה. ההודעה הביאה לקצן את ההשערות בדבר המשך דרכו של שומאכר בקבוצה, מעבר לעונה הנוכחית. השאלה שנשאלת כעת היא מה שומאכר הולך לעשות?

לפרוש, שוב? או אולי לקחת על עצמו תפקיד רשמי בקבוצה או לחפש את עתידו בקבוצה אחרת? הנהג המעוטר בן ה-43 וקבוצתו – לפחות כרגע – לא אומרים דבר, מה שגורם להעלאת ההשערות המרובות. אחת האפשרויות שמועלות היא חזרה סנסציונית לפרארי, בה חוזהו של פליפה מאסה מסתיים בתום העונה.

שלוש העונות הראשונות של מרצדס, עם מיכאל שומאכר (בתמונה) וניקו רוזברג מאחורי ההגה, לא הניבו הרבה הצלחות – אך סיפקו את התהליכים שיובילו לדומיננטיות הנוכחיתצילום: רויטרס

לכתבות ועדכונים נוספים בקרו בדף הפייסבוק של "ספורט הארץ"

בגאזטה דלו ספורט האיטלקי נכתב ביום שבת כי "פרק הסתיים עבור שומאכר, אבל כנראה שלא עידן. לא שוחררה שום הצהרה מצדו על כך שהוא עוזב לתמיד".

בפרארי, הקבוצה בה נהנה שומאכר ממרבית הצלחתו בין השנים 2006-1996, אמרו כי הם לא רוצים להגיב להשערות, אך בדיילי מירו נכתב: "הגרמני הבלתי נלאה יחפש אחר קבוצה חדשה כדי להמשיך את הקריירה שלו".

העיתון הצרפתי ל'אקיפ הציע את האפשרות ששומאכר מועמד להצטרף לקבוצת סאובר, אך המשמעות של צעד שכזה אינה רק שהוא יאלץ להוריד משמעותית את שכרו, אלא הוא גם יצטרך להיכנס לתוך מכונית שלא תהיה תחרותית מספיק באופן עקבי.

אך הדחף להיות תחרותי הוא בדיוק מה שעצר את שומאכר מלהתחייב למרצדס מוקדם יותר. "מיכאל לא היה בטוח לגבי מה שהוא רוצה לעשות", אמר מנהל הקבוצה רוס בראון לתקשורת הבריטית. נאמר כי שומאכר מעולם לא נתן לקבוצה אינדיקציה ברורה לגבי עתידו בה, בעוד אנשיו של המילטון דחפו אותו אל תוך המשא ומתן עם מרצדס. "מיכאל תמיד ידע על השיחות האלה והוא שמח שהקבוצה הצליחה להבטיח לעצמה אלטרנטיבה טובה כל כך לעתיד", אמר בראון.

שומאכר (משמאל) והמילטון. רק הזמן יגיד כיצד תיראה עונתם הבאה של השנייםצילום: אי–פי

בראון הצביע על העובדה שהמילטון לא יהיה הנהג הבכיר של הקבוצה. "לואיס לא דרש זאת בשום שלב של המשא ומתן. הוא רצה לקבל הבטחה כי יקבל את אותו היחס שמקבל ניקו רוזברג, אך מעולם לא דרש לקבל את המעמד של הנהג מס' 1".

העיתונים בבריטניה חלוקים בדעותיהם בנוגע למהלך המרתק של החתמת המילטון. הגרדיאן כינה זאת "צעד אל עבר ההיסטוריה", בעוד האינדפנדנט תאר זאת כ"התאבדות ספורטיבית". אך דבר אחד ברור – המילטון עזב קבוצה מצליחה ומצטרף לקבוצה שהתחרתה במשך שלוש שנים, וידעה מעט עליות לעומת מורדות רבים.

עובדה נוספת שלא הופכת את משימתו של המילטון לקלה יותר, היא שאלוף העולם מ-2008 צריך להיכנס לנעליו של שומאכר, שעבודתו למען מרצדס מחוץ למסלול היתה חסרת דופי, וזאת למרות שנאלץ להתמודד עם לא מעט ביקורות שהופנו ליכולות הנהיגה שהציג. אך לפני שהמילטון בכלל יישב במושב הנהג של מרצדס, לשני הנהגים מצפים עוד שישה מירוצים העונה.

באופן אירוני, במרדף אחרי התואר העולמי זקוק המילטון לתמיכת קבוצתו, למענה הוא אינו מוכן לנהוג עוד, בעוד שומאכר – אם ברצונו לסיים את הקריירה בטעם טוב – צריך את תמיכת קבוצתו, שאינה מעוניינת עוד בשירותיו.

מנהל מרצדס, רוס בראון. "מיכאל תמיד ידע על השיחות עם המילטון", סיפרצילום: רויטרס

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ