פורמולה 1

שומאכר שוב הגיע לסוף המסלול

שלוש שנים אחרי הקאמבק, כשהוא נטול ניצחונות וקבוצה, החליט אלוף העולם לשעבר לפרוש פעם נוספת: "לא הייתי בטוח שתהיה לי המוטיבציה להמשיך"

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

היו רק שתי אפשרויות במסיבת העיתונאים שכינסה הבוקר קבוצת מרצדס, בהשתתפותו של מיכאל שומאכר. אלוף העולם עמד להכריז כי מצא קבוצה לקראת העונה הבאה, או להודיע על פרישה. בסיום האירוע, החלה הספירה לאחור: בעוד שישה מירוצים, שוב תסתיים הקריירה של אלוף העולם לשעבר.

"אני עדיין מרוצה מהביצועים שלי ומכך שהשתפרתי שוב ושוב בשלוש השנים האחרונות, אבל בשלב מסוים מגיעה העת להיפרד", אמר שומאכר בסוזוקה, לשם הגיע הסבב לקראת הגראנד פרי היפאני, "במהלך השבועות והחודשים האחרונים לא הייתי בטוח שעדיין יהיו לי את המוטיבציה והאנרגיה הנדרשות כדי להמשיך. זה לא הסגנון שלי לעשות משהו כשאיני משוכנע לגביו ב-100%. עכשיו השתחררתי מהספקות הללו".

אין ספק, הקאמבק של שומאכר בן ה-43 לא היה מהמפוארים. כאשר חזר לפעילות ב-2009, אחרי שלוש שנים מחוץ לפורמולה 1, דיברו על ניצחונות במירוצים והתמודדות על אליפות העולם. כשהוא מתקרב לסופן של שלוש שנות הקאמבק, עדיין לא הצליח שומאכר להוסיף ל-91 הניצחונות שהשיג בין 1992 ל-2006. רק פעם אחת הגיע לפודיום, השנה בגראנד פרי האירופי.

שומאכר. עדיין בענייניםצילום: רויטרס

שומאכר, כמובן, לא היה אחראי בלעדי לאכזבה היחסית. מרצדס, הקבוצה שפיתתה אותו לחזור בזמנו, לא הצליחה להעמיד מכונית ברמה של רד בול, מקלארן ופרארי. "אמרתי בסוף 2009 שאני רוצה להימדד על סמך הצלחתי וזו הסיבה שספגתי ביקורת רבה בשלוש השנים האחרונות, חלקה מוצדקת", הצהיר שומאכר היום, "אין ספק שלא עמדנו במטרה שלנו, לפתח מכונית שתתמודד על אליפות העולם בתוך שלוש שנים".

במידה מסוימת, שומאכר נדחף לפרישה. בזמן שהתקשה לקבל החלטה, מרצדס רדפה אחרי לואיס המילטון ובסוף השבוע שעבר הצליחה להחתים את הנהג הבריטי, שיצטרף ב-2013 לניקו רוזברג. שומאכר נותר ללא קבוצה לעונה הבאה, והעדיף עתה לא להצטרף לקבוצה חלשה יותר דוגמת סאובר. "בסופו של דבר, השאיפה שלי אינה רק לנהוג אלא להתמודד על ניצחונות, ואת ההנאה מנהיגה מזינה התחרותיות שלי", אמר, אך הבהיר כי הרגיש ש"אני עדיין מסוגל להתמודד עם הנהגים הטובים בעולם. זה משהו שעושה אותי גאה, זה חלק מהסיבה שמעולם לא התחרטתי על החזרה שלי".

למרות שלא הוסיף בשלוש השנים הללו לרשימת הישגיו ההיסטוריים – בראשם שבע אליפויות עולם, שיא בפורמולה 1 – מרגיש שומאכר שזכה לתמורה מסוג אחר. "בשנים האחרונות למדתי הרבה, גם על עצמי. למשל, אתה יכול להיפתח מבלי לאבד ריכוז. האובדן הזה יכול להיות גם קשה יותר וגם חודרני יותר מניצחון, משהו שלא הבחנתי בו לעתים בשנותיי המוקדמות. עליך להעריך את היכולת לעשות מה שאתה אוהב, עליך לחיות לפי אמונותיך. אופקיי התרחבו, אני חש בנוח עם עצמי".

מיכאל שומאכר והמכונית. מרצדס לא הצליחה להשתפר מספיק בשלוש השנים הללוצילום: רויטרס

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ