פורמולה 1

סבסטיאן פטל ניצח בסוזוקה

האלוף נושף בעורפו של פרננדו אלונסו, אחרי שניצח במירוץ ביפאן וצמצם את הפער מהספרדי לארבע נקודות בלבד, חמישה מירוצים לסיום העונה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בעונה החריגה הזו בפורמולה 1, שני מירוצים מוצלחים ברציפות רומזים על עקביות שיכולה להפוך אותך למועמד לאליפות העולם. שני ניצחונות רצופים כבר יכולים להפוך אותך לפייבוריט.

עקביות היתה שם המשחק של פרננדו אלונסו בחודשים האחרונים. כל הקבוצות, ופרארי ביניהן, התקשו להתמודד עם הדרישות השונות של המסלולים השונים, בעיקר בכל הנוגע לצמיגים. בזמן שיריביו נעים ללא הרף בין מירוצים מצוינים, בינוניים וחלשים, הצליח אלונסו לצבור נקודות בקביעות ולפתוח יתרון בראשת דרוג הנהגים. עתה, העבודה המצוינת שלו מאיימת להתקלקל, מבלי שיוכל לעשות דבר בעניין.

לפני חודש בבלגיה היה זה רומן גרוז'אן, שבפזיזותו בניסיון עקיפה בזינוק גרם לתאונה שהוציאה את אלונסו מהמירוץ עוד לפני הפנייה הראשונה. הבוקר זה שוב קרה לספרדי, הפעם בגראנד פרי היפאני בסוזוקה, כשמגע שיצר רכבו של קימי רייקונן גרם לתקר בצמיג של הפרארי והוציא אותו מהמירוץ. כל שנותר לאלונסו היה לצפות מהצד בנזק שנגרם ליתרונו בדרוג. "לא היה דבר שיכולנו לעשות", אמר.

סבסטיאן פטל משתעשע עם הגביע בראש הפודיוםצילום: אי–פי

מעבר למזל, גם מגבלות המהירות של הפרארי משחקות תפקיד. אם המכונית היתה מאפשרת לאלונסו להשיג מקום גבוה יותר בזינוק, סביר יותר שהיה חומק מהתאונות הללו. לסבסטיאן פטל לא היו בעיות כאלו. נהג רד בול, שזינק ראשון, שלט במירוץ לחלוטין וסיים 20.6 שניות לפני הבא אחריו. אחרי עונה מתסכלת בה התקשה להשיג תוצאות עקביות, הפך אלוף העולם לראשון השנה שמנצח פעמיים ברציפות. חשוב מכך, רק ארבע נקודות מפרידות בינו לבין אלונסו.

"בלילה אתה חולם לנהוג במכונית כזו. האיזון היה טוב ולכן היה לי פער על הבאים אחריי", אמר פטל, "בזינוק ידעתי שהיתה תאונה מאחוריי וראיתי שאחת ממכוניות פרארי בחוץ, אבל לא הייתי בטוח איזו מהן. בהמשך ראיתי שהפרארי שעדיין במירוץ היא של פליפה מאסה". ולשם שינוי, מאסה היה חזק במירוץ. כבר בזינוק הוא התקדם מהמקום העשירי לרביעי ובהמשך השאיר מאחוריו את ג'נסון באטן וקאמוי קוביאשי כדי לעלות למקום השני, כשלזמן מה הוא אף משתווה למהירות של פטל; הישג מרשים לברזילאי המאכזב, שלא מתקרב למהירות ולתוצאות של עמיתו אלונסו.

פרארי כבר הפתיעה כשהשאירה אותו השנה. האם תעשה זאת שוב לקראת 2013 אחרי שסיים 35 מירוצים ללא מקום על הפודיום, הרצף הארוך בהיסטוריה עבור נהג של הקבוצה? קוביאשי (סאובר) סיים שלישי והגיע לפודיום לראשונה בקריירה בתזמון מושלם, במירוץ הביתי שלו. אגורי סוזוקי ב-1990 היה היפאני האחרון שעלה לפודיום בסוזוקה.

הפרארי של פרננדו אלונסו מפונה מהמסלול ביפאןצילום: אי–פי

עבור נהגים בכירים אחרים, היה זה יום מוצלח פחות. מארק וובר הצטרף כבר בזינוק לרשימת הקורבנות של גרוז'אן – הצרפתי נענש בעצירה לעשר שניות – והתקדם בהמשך מירכתי הדרוג עד למקום התשיעי. באטן ולואיס המילטון התקדמו ארבעה מקומות כ"א במהלך המירוץ כדי לסיים רביעי וחמישי, בהדרגה, במה שתהיה כנראה עוד עונה נטולת אליפות נהגים עבור מקלארן. המילטון ודאי פזל גם לעבר קבוצתו הבאה, מרצדס, שהשיגה את המקום ה-11 בלבד עם מיכאל שומאכר בעוד ניקו רוזברג פרש בזינוק כשמכוניתו נפגעה על ידי ברונו סנה. סרחיו פרס, מחליפו של המילטון במקלארן, עף מהמסלול בהקפה ה-20 אחרי ניסיון עקיפה על הבריטי ופרש.

כשבאופק עדיין המירוצים בדרום קוריאה, הודו, אבו דאבי, ארה"ב וברזיל, ובקופה 125 נקודות, נראה שהמאבק מצטמצם לאלונסו ולפטל, בעלי שתי אליפויות עולם כל אחד. רד בול בתנופה והמכונית שלה מהירה יותר, אולם כל מסלול מעמיד בעיות משלו. "חמישה מירוצים נהדרים בדרך!", הכריז אלונסו בטוויטר, "אם האויב חושב על ההרים, תתקוף דרך הים. אם הוא חושב על הים, תתקוף בהרים".

צמרת הדרוג בסוזוקה:
1. סבסטיאן פטל (רד בול)
2. פליפה מאסה (פרארי)
3. קאמוי קוביאשי (סאובר)
4. ג'נסון באטן (מקלארן)
5. לואיס המילטון (מקלארן)
6. קימי רייקונן (לוטוס)
7. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
8. פסטור מלדונאדו (וויליאמס)
9. מארק וובר (רד בול)
10. דניאל ריקיארדו (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) 194 נקודות
2. סבסטיאן פטל (רד בול) 190 נקודות
3. קימי רייקונן (לוטוס) 157 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) 152 נקודות
5. מארק וובר (רד בול) 134 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ