פטל ניצח בקוריאה ועלה למקום הראשון - ענפים נוספים - הארץ
פורמולה 1

פטל ניצח בקוריאה ועלה למקום הראשון

אלוף העולם המכהן ניצח בפעם השלישית ברציפות ומחק את יתרונו של אלונסו, שסיים שלישי. וובר השלים את תמונת הפודיום

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר ענבר
אמיר ענבר

במשך חודשים, זו היתה עונה מהבלתי צפויות בהיסטוריה, ודאי זו הקרובה. כל מירוץ סיפק אתגרים חדשים בפני הקבוצות והמכוניות, ונהגים אחרים שעלו לפודיום. ככל שהעונה המשוגעת הזאת מגיעה לישורת האחרונה, המרתקת לכאורה, היא הופכת שפויה יותר ויותר. שפויה, צפויה, ובקצב הזה – כמעט משעממת.

הגראנד פרי הדרום קוריאני הבוקר הזכיר במידה רבה מירוצים בעונות קודמות. עיקר הפעילות, לפחות בכל הנוגע לנהגים המובילים, הסתכמה בהקפה הראשונה. למעשה, בפניות הראשונות. סבסטיאן פטל עקף את מארק וובר כדי לעלות למקום הראשון, פרננדו אלונסו תפס את המקום השלישי של לואיס המילטון. מאותו רגע, עיקר מלאכתם היתה להימנע מטעויות, משימה בה עמדו שניהם.

תוצאותיה טובות הרבה יותר עבור פטל, שעם ניצחונו השלישי ברציפות – עד לפני שבוע לא היה נהג שניצח השנה פעמיים רצופות – מחק את שארית יתרונו של אלונסו בראש דרוג הנהגים ועלה למקום הראשון, ביתרון שש נקודות. רד בול עצמה, דומיננטית לפתע כמו בעונה שעברה, מבססת את יתרונה בדרוג היצרניות.

פטל מהלך המירוץ הבוקר. ניצחון שלישי רצוף לגרמניצילום: רויטרס

הצטרפו לדף הפייסבוק של ספורט הארץ

"הקבוצה השקיעה את מלוא המאמץ במכונית, הבחורים כמעט לא לקחו הפסקה מאז יפאן, וזה מה שאנחנו צריכים. עשינו עוד צעד קדימה עם המכונית", אמר אלוף העולם המכהן, שרדף אחרי אלונסו מאז המירוץ החמישי העונה, "אני מצפה למירוצים הקרובים. הכל יכול לקרות, אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולהמשיך משם".

לפני המירוץ הודה ג'נסון באטן כי אין לו סיכוי לזכות באליפות ובסיומו עשה זאת גם המילטון, שסבל מתקלה, הידרדר וסיים עשירי. לא ממש נזקקנו לכך כדי לדעת שההתמודדות הצטמצמה לשני נהגים. לקימי רייקונן יש סיכוי תיאורטי, אבל לשם כך הוא יצטרך לא רק עקביות אלא גם כמה תוצאות גדולות. ניצחון עדיין אין לו העונה.

ובעצם, השאלה היא מה בכלל הסיכוי של אלונסו. מירוץ אחד, תקלה אחת, תאונה אחת – דברים עדיין יכולים להשתנות בקלות ביום כזה או אחר, אבל מדובר בארבעה מירוצים עד לסיום העונה, כשפרארי לא מצליחה לעמוד בקצב של רד בול. פליפה מאסה סיים רביעי במירוץ מוצלח נוסף – "אתה קרוב מדי לפרננדו. אתה יכול לשמור על מרחק של 3-2 שניות ממנו, זה יהיה בסדר" – הודיע לו מנהל המירוץ שלו, רומז שלא יחשוב להתמודד על המקום השלישי – אבל גם בלי הטרדה מאחור לא יכול היה אלונסו לאיים על וובר והמקום השני. הוא ופרארי יצטרכו לשלוף משהו מהכובע כדי להימנע מעוד עונה נטולת תארים.

"אנחנו צריכים להיות מרוצים מההופעה היום", הודה אלונסו, "סיימנו במקומות 4-3 מאחורי המכוניות של רד בול, אותן קשה לנצח. זה היה יום טוב עבור הקבוצה ועקפנו את מקלארן בדרוג היצרניות, כך שאנחנו נעים בכיוון הנכון. אנחנו צריכים רק עוד צעד אחד כדי להיות תחרותיים כמו רד בול". בשבועות האחרונים מתברר שוב שזהו הצעד הקשה ביותר.

צמרת הדרוג ביאונגאם:
1. סבסטיאן פטל (רד בול)
2. מארק וובר (רד בול)
3. פרננדו אלונסו (פרארי)
4. פליפה מאסה (פרארי)
5. קימי רייקונן (לוטוס)
6. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
7. רומן גרוז'אן (לוטוס)
8. ז'אן אריק ורן (טורו רוסו)
9. דניאל ריקארדו (טורו רוסו)
10. לואיס המילטון (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים:
1. סבסטיאן פטל (רד בול) 215 נקודות
2. פרננדו אלונסו (פרארי) 209 נקודות
3. קימי רייקונן (לוטוס) 167 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) 153 נקודות
5. מארק וובר (רד בול) 152 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ