מערכת הארץ
מערכת הארץ

בשבועות האחרונים יצא דני פדרוסה למרדף אחרי חורחה לורנסו, בניסיון לבצע מהפך דרמטי שיעניק לו זכייה ראשונה באליפות העולם במוטו GP. פעם אחר פעם ניצח – בחמישה מששת המירוצים האחרונים; פעם אחר פעם נותר מתוסכל – לורנסו סיים שני בכל המירוצים הללו, ואיפשר לו לצמצם את הפער רק במעט. 23 נקודות הפרידו ביניהם טרם המירוץ הלפני אחרון, הבוקר באוסטרליה. ואז, ברגע אחד, זה הסתיים.

לורנסו זינק שני ופדרוסה שלישי, כשהוא יודע שהוא חייב לעקוף את יריבו כדי לדחות את ההכרעה על התואר עד למירוץ הסיום. ייתכן שזה מה שגרם לו להתרסק בהקפה השנייה, אחרי שכבר הצליח לעלות למקום הראשון. ניסיונו לחזור למירוץ כשל, והוא פרש. "התאמצתי כדי לנצח", אמר בסיום ל-BBC, "לפעמים זה מצליח, לפעמים לא".

וכך, יכול היה לורנסו להרשות לעצמו להירגע עד לסיום המירוץ, בידיעה שרק קטסטרופה מקצועית תמנע ממנו את הזכייה בתואר כבר היום. היא לא התרחשה, והמקום השני במירוץ – אחרי קייסי סטונר - הבטיח לו תואר שני בקריירה, אחרי האליפות ב-2010.

לורנסו חוגג, הבוקר. סיים בין שני הראשונים ב-16 מ-17 מירוציםצילום: רויטרס

"אנחנו יודעים כמה קשה להיאבק עם רוכבים כמו קייסי ודני ועם יצרניות כמו הונדה", אמר הספרדי בן ה-25, "עליך להיות עקבי, לעולם לא לעשות טעות, לנסות לסיים בכל המירוצים, להישאר מאוד מרוכז". כך אכן עשה העונה הרוכב המוביל של ימאהה, שסיים בין שני הראשונים ב-16 מ-17 מירוצים. רק פעם אחת פרש.

סטונר בן ה-27, שפורש בסיום העונה, איבד סיכוי לזכות באליפות כשפציעה שעבר במהלך השנה מנעה את השתתפותו בשלושה מירוצים, אבל לפחות נפרד מהקהל הביתי עם ניצחון שישי ברציפות בפיליפ איילנד. "היה לי חשוב מאוד לנצח במירוץ לפני שאני פורש", סיפר, "ולעשות זאת בגראנד פרי הביתי שלי זה סיפור מהאגדות". 

הרגע בו הכל הסתיים. דני פדרוסה מתרסק, הבוקרצילום: פול
הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ