פורמולה 1

הפנים האחרות של סבסטיאן פטל

אחרי ניצחונות קלים, הפגין האלוף וירטואוזית באבו דאבי והתקדם מהירכתיים למקום השלישי. אלונסו סיים שני וכרסם בפער ל-10 נקודות, רייקונן ניצח

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בשבועות האחרונים נדמה היה שהעסק פשוט קל מדי עבור סבסטיאן פטל. פול פוזישן בשבת, ניצחון בראשון. היו שחזרו לדון בעליונות המכונה על האדם, בעדיפות הגדולה שיש לרד בול על פרארי, במאבק העילאי שמנהל פרננדו אלונסו נגד כוחות חזקים ממנו בתצוגות נהיגה נפלאות. במשך קרוב לשעתיים מרתקות באבו דאבי היום סיפק פטל תשובה בביצועים אדירים.

לא רק שזינק מרחבת הטיפולים – מעשית לפני אחרון, כשרק פדרו דה לה רוסה אחריו – בעקבות סיום מקצה המוקדמות בשבת עם כמות דלק נמוכה מהמותר, פטל אף מצא עצמו מעורב בסדרת אירועים במהלך 55 ההקפות. כבר בזינוק נפגעה הכנף הקדמית שלו בעקבות מגע במכונית של ברונו סנה. הוא הצליח להתקדם מספר מקומות וראה את מכונית הבטיחות יוצאת למסלול, רק כדי שכמעט יתנגש בדניאל ריקארדו וייאלץ לעצור ברחבת הטיפולים בעקבות נזק נוסף לכנף. אחר כך עקף את רומן גרוז'אן במהלך בלתי חוקי, איפשר לצרפתי לעבור אותו כדי להימנע מעונש ושוב עקף אותו. איכשהו, אחרי כל אלה – דרך סדרה של עקיפות – באמצע המירוץ מצא עצמו פטל שני, התקדמות של 21 מקומות.

רייקונן (במרכז) חוגג ניצחון, פטל (מימין) חוגג מקום שלישי, ואלונסו? רק אומר שהוא מרוצהצילום: אי-אף-פי

לחדשות ועדכונים נוספים הצטרפו לעמוד הפייסבוק של "ספורט הארץ"

זה לא החזיק מעמד, וגם הפנטזיה שישמור על מקום שיאפשר לו להקדים את אלונסו לא התממשה. פטל נאלץ לעצור שוב, 17 הקפות לסיום, כדי להחליף צמיגים, אבל העקיפה שביצע על ג'נסון באטן בהקפה ה-52 העניקה לו את המקום השלישי במירוץ וירטואוזי נפלא. אפילו מזעורי הנזקים בהם עסק אלונסו בשבועות האחרונים מתגמדים.

שלוש נקודות, זהו סך הנזק של פטל מסוף שבוע שבשבת בערב נראה כאסון פוטנציאלי. אלונסו, שזינק שישי, התקדם במהירות ונהנה כמו כולם מפרישתו של לואיס המילטון בהקפה ה-20 עקב תקלה, בעת שנהג מקלארן הוביל במירוץ. קימי רייקונן, שתפס את המקום הראשון, היה סיפור אחר. בהקפה ה-40 שוב יצאה מכונית הבטיחות, אחרי טעות שגרתית של גרוז'אן שהעיפה מהמירוץ את מארק וובר. הדבר אמנם חיסל את היתרון שבנה רייקונן, ובהקפות האחרונות הצליח אלונסו לכרסם בו, אבל לא מנע מהפיני ניצחון ראשון מאז חזרתו לסבב השנה. "אני מקווה שזה ייתן לכולם אמונה ושנוכל לנצח ביותר מירוצים", אמר נהג לוטוס ואלוף 2007, "אם לא השנה, אז בשנה הבאה".

באופן אירוני, זהו המירוץ שסיים רשמית את סיכויי רייקונן לזכות השנה בתואר. שני מירוצים לסיום, בארצות הברית ובברזיל, נותרו באמת רק שניים. אלונסו, שראה הזדמנות לכרסם משמעותית ביתרון 13 הנקודות של פטל ואולי לעקוף אותו, הצליח רק לצמצם ל-10. "אני מאוד מרוצה כי לא היינו תחרותיים מאוד בסוף השבוע. נאלצנו להילחם כל המירוץ ורצינו ניצחון, אבל אני חושב שזה היה יום ראשון מושלם כי המשכנו להילחם עד לסיום", טען הספרדי. זמן טוב להיזכר בדברי פלאביו בריאטורה, האיש שגילה אותו, שסיפר לאחרונה כי חרף הפנים האמיצות, אלונסו אינו מרוצה מהמצב בפרארי.

כך הכל התחיל. סבסטיאן פטל מזנק מרחבת הטיפוליםצילום: אי-אף-פי

פטל, כמובן, לא צריך להסתיר דבר. "האמנתי שאוכל להגיע לפודיום", סיפר, "אחרי כמה הקפות זה השתנה מעט, היתה לי התחלה מבולגנת. זה היה מירוץ נהדר ומלהיב, עליות וירידות כל הזמן. נותרו שני מירוצים וראינו כמה מהר דברים משתנים. איבדנו רק מעט. המכונית מהירה ואנחנו מצפים למירוצים הבאים, ומאמינים". בצדק. בשבועות האחרונים נדמה היה שאלונסו יזדקק לאירוע חריג כדי לזכות באליפות. עכשיו כשזה כבר קרה, הוא לא הצליח לנצל אותו במלואו. מי יודע אם זה יחזור.

העשירייה הראשונה באבו דאבי:
1. קימי רייקונן (לוטוס)
2. פרננדו אלונסו (פרארי)
3. סבסטיאן פטל (רד בול)
4. ג'נסון באטן (מקלארן)
5. פסטור מלדונאדו (וויליאמס)
6. קאמוי קוביאשי (סאובר)
7. פליפה מאסה (פרארי)
8. ברונו סנה (וויליאמס)
9. פול די רסטה (פורס אינדיה)
10. דניאל ריקארדו (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:
1. סבסטיאן פטל (רד בול) 255 נקודות
2. פרננדו אלונסו (פרארי) 245 נקודות
3. קימי רייקונן (לוטוס) 198 נקודות
4. מארק וובר (רד בול) 167 נקודות
5. לואיס המילטון (מקלארן) 165 נקודות

קימי רייקונן. דרך מושלמת להיפרד מסיכוי תיאורטי בלבד לאליפותצילום: רויטרס

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ