אמיר ענבר
אמיר ענבר
אמיר ענבר
אמיר ענבר

פוליטיקה לא עושה דברים טובים לספורט, גם כשמדובר בפוליטיקת ספורט. הופעתן של שש מכוניות בלבד באינדיאנפוליס ב-2005, בעקבות ספקות לגבי בטיחות צמיגי המישלן של 14 מכוניות אחרות והכישלון בהשגת הסדר שיאפשר את השתתפותן, נחשבת בעיני רבים לרגע שחיסל את הניסיון הקודם של פורמולה 1 להצליח בשוק האמריקאי. הניסיון המחודש לכבוש את ארצות הברית לא התחיל בצורה נקייה יותר.

להתחכמות – בדיוק כמו להתמדה בסרוב שמנע פשרה לפני שבע שנים – אחראית פרארי. כשעה לפני המירוץ הערב התברר כי פליפה מאסה, נהג הקבוצה, ייענש בהורדה של חמישה מקומות בזינוק עקב החלפת תיבת הילוכים. לתיבה שלו לא קרה דבר, היא אפילו לא הוחלפה, אבל בפרארי שברו את החותם שנועד למנוע החלפת חלקים בתיבה בחשאי – צעד מספיק כדי לגרור את העונש האוטומטי. המטרה: לקדם את פרננדו אלונסו, הנהג השני של הקבוצה, מהמקום השמיני בגריד לשביעי, ובכך להעבירו לצד הנקי של המסלול.

בפרארי לא טרחו להסתיר זאת. להפך, הם הודיעו בפומבי. ניצול ציני של החוקים אינו זר לפורמולה 1, ולקבוצה האיטלקית בעיקר. לזמן מה אפילו נשמעו ספקולציות שרד בול תלך בעקבות פרארי ותעשה דבר דומה לתיבת ההילוכים של מארק וובר כדי שאלונסו יתקדם מקום נוסף, לשישי, ובכל זאת יזנק בצד המלוכלך של המסלול. ברוכה הבאה, אמריקה, לצד האחר של פורמולה 1.

המילטון חוגג את הניצחון הערב, פטל (משמאל) ואלונסו ייאבקו על התואר בשבוע הבאצילום: רויטרס

לפני שבועיים, שילוב של נהיגה מצוינת ומזל עזר להביא את סבסטיאן פטל מהמקום ה-23 בזינוק באבו דאבי לשלישי בסיום. הערב, שילוב של ניצול החוקים, נהיגה מצוינת ומזל הספיק הביא את אלונסו למירוץ הסיום בברזיל בעוד שבוע עם סיכוי לזכות באליפות. זינוק מצוין בצד הנקי של המסלול החדש באוסטין קידם אותו למקום הרביעי ופרישה של וובר עקב תקלה העלתה אותו לשלישי. הוא שמר עליו ללא בעיות, ומבלי להיות קרוב לשני הנהגים שמקדימים אותו.

פטל שמר על המקום הראשון לאורך 42 הקפות, כשלואיס המילטון מזנב בו מדי פעם ולבסוף עובר אותו כדי לזכות במירוץ, אולי ניצחון פרידה ממקלארן. כתוצאה, גדל הפער בין פטל לאלונסו ב-3 נקודות בלבד ועומד על 13 נקודות. המשמעות היא שכדי לזכות בתואר, יצטרך אלונסו לצבור 14 נקודות יותר מהגרמני בברזיל, שכן במקרה של שוויון יוכתר פטל בזכות מספר ניצחונות גבוה יותר.

ניצחון של אלונסו ומקום חמישי ומטה של פטל הוא תסריט קשה אך לא הזוי לאליפות שלישית של הספרדי. בין אם יתממש או לא, הולם שעונה כל כך בלתי צפויה במרביתה תוכרע ברגע האחרון. אלמנט אחד, לעומת זאת, כבר הוכרע: רד בול זכתה באליפות יצרניות שלישית ברציפות.

לקראת המירוץ דיברו בארצות הברית על כך שהמסלול באוסטין הוא מפתח להצלחה של פורמולה 1 באמריקה בשל היותו חדש ומותאם לצרכי הסבב. הוא בהחלט ענה על כל הציפיות.

העיצוב של חלק מהמסלולים החדשים באסיה מייצר מירוצים משעממים. זה של אוסטין פתח את הדרך לנהיגה מרתקת, והנהגים נענו ברצון. מאסה וג'נסון באטן הציגו נהיגה נפלאה כדי להתקדם מהמקומות הנמוכים בהם זינקו, כך לפרקים גם קימי רייקונן ורומן גרוז'אן. לארצות הברית יש תקווה לשנים הבאות, לסבב יש שבוע של ציפייה לפינאלה באינטרלאגוס.

צמרת הדרוג באוסטין:

1. לואיס המילטון (מקלארן)
2. סבסטיאן פטל (רד בול)
3. פרננדו אלונסו (פרארי)
4. פליפה מאסה (פרארי)
5. ג'נסון באטן (מקלארן)
6. קימי רייקונן (לוטוס)
7. רומן גרוז'אן (לוטוס)
8. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
9. פסטור מלדונאדו (וויליאמס)
10. ברונו סנה (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים:
1. סבסטיאן פטל (רד בול) 273 נקודות
2. פרננדו אלונסו (פרארי) 260 נקודות
3. קימי רייקונן (לוטוס) 206 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) 190 נקודות
5. מארק וובר (רד בול) 167 נקודות

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ