פורמולה 1

החבילה המושלמת של סבסטיאן פטל

הערב התברר שוב: לא רק כישורי הנהיגה חשובים, אלא גם הרכב, הקבוצה וקור הרוח. אלה הביאו לגרמני אליפות שלישית ברציפות

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

האלוף. ב-62 שנות פורמולה 1, הצליחו שני נהגים לזכות בשלוש אליפויות רצופות ומעלה. חואן מנואל פנחיו הוכתר ארבע פעמים באמצע שנות החמישים, מיכאל שומאכר קטף חמישה תארים בראשית המילניום. שומאכר הפורש היה שם גם הערב, על המסלול בסאו פאולו, ואף בלב הפעילות. שבע הקפות לסיום הוא פינה דרך לסבסטיאן פטל, שעלה למקום השישי. כאילו אומר לו: ברוך הבא למועדון.

כשאתה אלוף סדרתי, יודע שומאכר, אנשים נוטים לאהוב או לשנוא אותך. ואם לא לשנוא, לחפש כל סדק בשריון שלך. לא מעט אנשים רואים בפרננדו אלונסו אלוף ראוי יותר בעונה המטורפת הזו, שזכתה למירוץ סיום הולם. בסופו של דבר, הפרש של שלוש נקודות העניק לפטל אליפות שלישית ברציפות, פער פעוט בעונה של 20 מירוצים בהתחשב ביתרון האיכותי שיש למכונית הרד בול שלו. אבל פורמולה 1, צריך להזכיר, זה לא רק כישורי נהיגה, אלא חבילה שכוללת גם רכב, עבודה קבוצתית וקור רוח. וכמה קור רוח הפגין הגרמני בן ה-25. מירוץ סיום העונה באבו דאבי לפני שנתיים, אליו הגיע כאנדרדוג וזכה באליפות הראשונה, היה כאין וכאפס לעומת אתמול.

סבסטיאן פטל חוגג, היום בסאו פאולו. אליפות שלישית, והוא רק בן 25צילום: רויטרס

13 נקודות הפרידו בין פטל לאלונסו ערב המירוץ האחרון. הן נעלמו במהרה. בעוד הספרדי מזנק מצוין ומתקדם עד למקום השלישי, המינימום שהיה צריך, זינק פטל רע ולקינוח התנגש בברונו סנה. "ניתן לראות נזק (בחלק האחורי של המכונית)", הודיעה לו רד בול בקשר, "אנחנו לא יכולים לתקן את זה".

וכך, כאשר הוא מדורג אחרון ונוהג במכונית פגומה ("איבדנו הרבה מהירות", סיפר), יצא פטל ל-71 הקפות להצלת התואר. לכמה דקות היה אלונסו האלוף שבדרך, עד שאיבד שליטה בהקפה החמישית, משלם את מחיר המסלול הרטוב שיצר כאוס. במקביל, יריבו התקדם במהירות. כשמכונית הבטיחות יצאה למסלול בהקפה ה-23, דורג אלונסו רביעי ופטל חמישי. המהפך התפוגג.

את הקלפים כמעט טרף ניקו הולקנברג, שנהג נפלא עד שהתנגש במוביל לואיס המילטון והוציא אותו מהמירוץ, 17 הקפות לסיום. אלונסו שב למקום השלישי ולהובלה וירטואלית, בעוד פטל יורד למקום ה-12 עקב עצירת להחלפת צמיגים. שוב, לא לזמן רב. עד שאלונסו עבר גם את פליפה מאסה ועלה למקום השני כבר דורג הגרמני שביעי – בדיוק המקום שהיה צריך במצב הזה. גשם איים לחדש את הכאוס, אבל המחווה של שומאכר ותאונה של פול די רסטה, שגרמה ליציאת מכונית הבטיחות הקפה לסיום, סימלו את סוף המאבק. "אתה אלוף העולם בפעם השלישית, אתה האיש", שמע פטל בקשר הקבוצתי מכריס הורנר, ראש קבוצתו, כשחצה את קו הסיום וחבט באוויר. "סבסטיאן נהג השנה עם כל כך הרבה נחישות", הוסיף הורנר בהמשך, "הוא ראוי לחלוטין לתואר כי לעולם לא ויתר".

לחדשות ולעדכונים הצטרפו לעמוד הפייסבוק של "ספורט הארץ"

על הפודיום התייצבו שלושת הראשונים במירוץ – המנצח ג'נסון באטן, אלונסו ומאסה. בעוד הם מתראיינים, נדרש זמן עד שנשמע קולו של האלוף. אפילו בקשר אי אפשר היה להבינו עקב תקלה. "בכיתי, לא שמעתם את זה", גילה פטל, "קשה להבין מה קורה בראשי". כשנשאל לתחושותיו לנוכח השמות אליהם השתווה עם תוארו השלישי – ביניהם פרוסט, סנה, לאודה וסטיוארט – נראה היה ששוב יפרוץ בבכי. הוא לא. "רבים ניסו לשחק משחקים מלוכלכים. לא נתנו לזה להסיח את דעתנו והמשכנו בדרכנו", סיכם את העונה, "אני רוצה להודות לכל הקבוצה, כי אין בה מישהו שחשוב יותר ממישהו אחר". בקבוצה כבר לבשו חולצות עם שילוב של שמו וכמות תאריו: V3ttel. פטל ורד בול הם שוב החבילה השלמה.

הסגן. "את התואר איבדנו קודם לכן, לא היום. כשאתה עושה משהו עם כל הלב עליך להיות גאה בעצמך ובקבוצה. ננסה שוב בשנה הבאה". אלונסו לא נראה מאוכזב מדי על הפודיום, אבל הוא יודע להסתיר תסכולים. אולי למד זאת באותה עונה במקלארן. שני במירוץ, שני בדרוג. המראיין נלסון פיקה, גם הוא שלוש פעמים אלוף עולם, לא ריחם כשציין שזו הפעם השלישית שהספרדי מגיע למירוץ סיום מכריע, ונשאר בידיים ריקות.

לפחות הן לא ריקות לחלוטין. אלונסו זוכה כנראה ליותר הערכה ואהדה מבשנים בהן כן זכה בתואר, 2005 ו-2006. הוא לבטח התבגר. רבים רואים בו הנהג הטוב בסבב, והשנה שלו אכן היתה מבריקה. שוב ושוב הוציא את המקסימום ממכונית שלא ראויה להתמודדות על התואר, מתגבר על מקצי דרוג חלשים במירוצים נפלאים. "מה שהופך את התואר לכל כך ראוי הוא שסבסטיאן התמודד נגד הטוב ביותר", אמר הורנר. אלונסו ופרארי יחזרו ללוח השרטוטים. אולי בשנה הבאה יהיו החבילה השלמה.

לואיס המילטון מוביל, פטל שני משמאל, אלונסו רביעי מימין. זינוק מצוין של הספרדי נתן לו תקוות להמשךצילום: אי–פי

צמרת הדרוג בברזיל
1. ג'נסון באטן (מקלארן)
2. פרננדו אלונסו (פרארי)
3. פליפה מאסה (פרארי)
4. מארק וובר (רד בול)
5. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
6. סבסטיאן פטל (רד בול)
7. מיכאל שומאכר (מרצדס)
8. ז'אן-אריק ורן (טורו רוסו)
9. קאמוי קוביאשי (סאובר)
10. קימי רייקונן (לוטוס)

צמרת דרוג הנהגים (סופי)
1. סבסטיאן פטל (רד בול) 281 נקודות
2. פרננדו אלונסו (פרארי) 278 נקודות
3. קימי רייקונן (לוטוס) 207 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) 190 נקודות
5. ג'נסון באטן (מקלארן) 188 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ