פרסומות הסופרבול

בר רפאלי מתנשקת, תינוקות מהחלל ופיות

הסכום: 3.8 מיליון דולר לחצי דקה. המטרה: להצחיק, לרגש, לגרות ולמכור. קבלו הצצה ראשונה לפרסומות הסופרבול המדוברות בעולם

ספורט הארץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ספורט הארץ

הרגע הגדול של עולם הפרסום העולמי מגיע שוב בלילה שבין ראשון לשני. איך זה קשור לספורט? אלה כמובן הפרסומות שישודרו במהלך ההפסקות (הרבות) של משחק הסופרבול, שייערך השנה בניו אורלינס ויפגיש את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס עם בולטימור רייבנס. ואם כבר משקיעים 3.8 מיליון דולר לחצי דקת מסך ל-111 מיליון צופים בארה"ב בלבד, כדאי שזה יהיה שווה את זה. לכן מדובר בפרסומות הכי מעניינות / מצחיקות / טיפשיות / סקסיות בעולם.

אז מה צפוי לנו השנה? רוב המפרסמים המוכרים – יצרניות רכב, מותגי בירה, חטיפים, משקאות קלים וכו' – שוב יתפסו את מקומם וינסו לרתק אותנו, ובעיקר את הקהל האמריקאי, למסך ולמנוע מהם את הפסקת השירותים הכל כך מתבקשת. השנה נקבל את הזמר הדרום קוריאני PSY מהלהיט "גנגאם סטייל", קייט אפטון, איימי פוהלר, תינוקות מדברים ואפילו את בר רפאלי.

כבר עכשיו שחררו רוב המפרסמים את התשדירים עצמם או טיזרים לדבר האמיתי, אז קבלו סקירה מקיפה של מה שצפוי לכם בלילה שהוא כולו צרכנות אמריקאית טהורה.

הזווית הישראלית
חברה ישראלית ראשונה בהיסטוריה - "סודה סטרים" - תפרסם השנה בסופרבול. בתחילה היא הפיקה פרסומת אחת, אך מהפחד שהיא תעצבן את המפרסמות הוותיקות, קוקה קולה ופפסי, היא נגנזה (אך ניתן לצפות בה כאן). במקום, נאלצה החברה לשדר גרסה יותר מרוככת. בנוסף, דוגמנית העל בר רפאלי תחבור לפרזנטורית הקבועה של חברת אחסון האתרים "גו דאדי", נהגת המירוצים דאניקה פטריק, ולבחור חנון לפרסומת שנקראת "השילוב המושלם". למה? צפו בעצמכם.

אנחנו ב"ספורט הארץ" נלווה את הסופרבול – ואת הפסקות הפרסומות – בלייב בלוג מיוחד החל מ-1:00 בלילה שבין ראשון לשני

המכוניות
אאודי שחררה שלוש פרסומות והצופים יחליטו מי מהן היא המועדפת עליהם. הסיפור הוא אמריקאי קלישאתי: נער מקבל את האאודי של אבא כדי לנסוע לנשף הסיום של התיכון ("הפרום"). השאלה הגדולה היא איך הערב הזה ייגמר. הנה אחת האפשרויות:

מרצדס, לעומת זאת, הלכה כביכול על משהו פשוט בהרבה: קייט אפטון שוטפת מכונית בהילוך אטי. או שזו רק הכותרת של הפרסומת ובעצם מחכה לנו שם משהו אחר? צפו ותשפטו בעצמכם:

פולקסוואגן מנסה בעזרת פרסומות הסופרבול שלה לצאת מהתדמית הגרמנית הקרירה שלה. בפעם הקודמת זה היה בעזרת ילד חמוד שהתחפש לדארת' וויידר, הפעם זה בעזרת עובדי משרד שמאמצים מבטא ג'מייקני קליל ומפתיע. למה? בגלל המכונית כמובן.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות של "ספורט הארץ" ישירות אליכם

טויוטה ליהקה לפרסומת את קלי קוואקו מסדרת הלהיט "המפץ הגדול". בפרסומת היא מגלמת פייה (שנראית קצת כמו ריס ווית'רספון ב"לא רק בלונדינית") שמגשימה למשפחה כל-אמריקאית את כל המשאלות:

אחרי שהשתמשה באוגרים מרקדים, עוברת עכשיו קיה לתינוקות וגורים מהחלל (מכוכב "בייבילנדיה" אם להיות מדויקים יותר). קבלו הצצה מקדימה:

יונדאי הלכו על משהו פשוט הרבה יותר – הורים שעושים חיים עם הילדים שלהם, אבל רק מבקשים מהם לא לספר את זה להורה השני. איך זה קשור לרכב? מה זה באמת משנה.

משקאות וחטיפים
קחו מיליוני גברים שיושבים יום שלם מול הטלוויזיה. לא תנסו להניע אותם לצרוך ג'אנק, חטיפים ואלכוהול? ברור שכן. באד לייט קנו את זמן הפרסום הראשון במשחק, והם אומרים לשגר פרסומת חדשה לסדרת הפרסומות "אמונות תפלות" שרצה במהלך כל עונת הפוטבול הנוכחית.

רשת המזון המקסיקני המהיר, טאקו בל, מרוויחה יפה על חשבון מאנצ'יז של אנשים כבר עשרות שנים. אבל מה עם המאנצ'יז של הגמלאים? הנה פנייה לקהל חדש.

אחת מהמפרסמות הוותיקות ביותר בסופרבול היא קוקה קולה, כמובן. גם ענקית המשקאות מפעילה את הקהל לפני הסופרבול ומציבה בפניהם שאלה – את מי אתם רוצים לראות בפרסומת: קאובויס או דראג קווינס? הבחירה קשה.

היריבה הגדולה של קוקה קולה, פפסי, היא גם נותנת החסות להופעת המחצית של ביונסה (כבר נשמע טוב). בנוסף, היא מנסה לקדם את המותג פפסי נקסט (המתחרה של קולה זירו) בפרסומת שבה גם קללה מצונזרת:

אם זה לא מקולקל, אל תנסה לתקן, טוענים בדוריטוס. חברת החטיפים עורכת זו השנה השביעית ברציפות תחרות ליצירת הפרסומת המשעשעת והמקורית ביותר. שתיים מהן – אחת שנבחרה על ידי החברה ואחת על ידי הקהל – ישודרו במהלך הסופרבול. והמועמדים הם:

לא יכולים לשלוט בעצמכם ליד שוקולד? בפרסומת של M&M זה נראה קצת פחות תמים משזה נשמע:

ומה עוד?
אז ככה: איימי פוהלר, כוכבת "פארקים ונוף" ומנחת טקס האוסקר, תככב בפרסומת לרשת חנויות מכשירי החשמל "בסט ביי" כשהיא שואלת את המוכרים שאלות מביכות. PSY, הזמר הקוריאני בעל להיט היוטיוב המאוס "גנגאם סטייל", יככב בפרסומת לפיסטוקים. כן, שמעתם נכון – פיסטוקים. דוויין "הרוק" ג'ונסון יככב בעוד פרסומת בסדרה הבלתי נגמרת לעידוד צריכת החלב "Got Milk?". אולפני פראמאונט יחשפו טריילר חדש לסרט ההמשך המסקרן בסדרת "סטאר טרק" בבימוי ג'יי.ג'יי אברמס. סמסונג צפויה להמשיך להתנגח באייפון כפי שעשתה בצורה מבריקה בשנה שעברה. וסקצ'רס אמורים להציג מירוץ בין אדם לצ'יטה. בקיצור, יהיה מעניין.

רוצים להיזכר בפרסומות הגדולות מהסופרבול של שנה שעברה? הן נמצאות כאן

סופרבול 47 | סיקור מיוחד:
הפרסומות של הסופרבול | שלושה סיפורים קטנים לקראת המשחק הגדול | זה לא הסופרבול, זה ה"הארבול" | חמי שלו מתכונן לסופרבול |  קולין קאפרניק, הקוורטרבק האלמוני של סן פרנסיסקו | סוד ההצלחה המפתיע של בולטימור | ג'ו פלאקו רוצה שתבינו שהוא הקוורטרבק הכי טוב בליגה | בולטימור וסן פרנסיסקו עלו לסופרבול

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ