בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

מרצדס, הרבה לפני כולם

המילטון ורוזברג הגיעו במקום הראשון והשני בגראנד פרי המלזי והשלימו מירוץ חלומי עבור היצרנית הגרמנית. פטל הגיע שלישי

תגובות

אם אחרי המירוץ הראשון העונה דיברו על מה שאנחנו שומעים, אולי אחרי המירוץ השני ידברו על מה שאנו רואים. אם את הגראנד פרי האוסטרלי ניתן היה להגדיר בעדינות כ"לא מרתק", לגראנד פרי המלזי אפשר לקרוא בבוטות "משעמם".

שבועיים לתוך העונה, כולם בפורמולה 1 עדיין בתהליכי למידה. של המכוניות החדשות, של המנועים החדשים, של החוקים והתקנות והמגבלות. הרושם הראשוני בעייתי. לחישובים המוכרים הנוגעים בשמירה על הצמיגים, התווספו השנה היבטים כמו ניצול זהיר של הדלק כדי להגיע לקו הסיום מבלי להשתמש ביותר מהמותר ואף פרישות, הנובעות מהצורך לשמור על המנוע בגלל המגבלה על מספר המנועים המותרים לשימוש בעונה. התוצאה המסתמנת, לפחות עד כה, היא מירוצים הכוללים יותר מדי חישובים ומעט מדי תחרות אמיתית.

ובמלזיה, באמת לא היתה תחרות בשום צורה. אם המירוץ באוסטרליה הצביע על יתרון ברור של המכוניות המונעות על ידי מרצדס, היום וויליאמס ומקלארן נותרו מאחור. היתרון היה כולו של מרצדס עצמה. משוחרר הפעם מתקלות ומבלי שיידרש לאמץ את המכונית יותר מדי – גם אם לפעמים נאלצו בקבוצה להבהיר לו זאת בקשר - דהר לואיס המילטון לניצחון קל, ראשון העונה, כשניקו רוזנברג מסיים שני. זו הפעם הראשונה מאז 1955, בגלגול הקודם שלה בפורמולה 1, שמרצדס מסיימת מירוץ במקומות 2-1. כרגע, היא רמה אחת לפחות מעל כולם. לאור העובדה שהמירוץ הבא יתקיים כבר בעוד שבוע, קשה לראות תוצאה שונה בבחריין. מה שהיה הוא שיהיה.

אי־פי אי–פי

ומאחורי מרצדס? מחזה מוכר – סבסטיאן פטל ופרננדו אלונסו, בסדר הזה, ביום מעודד ומאכזב לשניהם כאחת. לפטל, מפני שסיים מירוץ ראשון וצבר נקודות ראשונות העונה, אך לא הצליח להתמודד עם מכוניות המרצדס לפניו. "מירוץ שבוצע היטב, אנחנו עדיין לא שם, יש הרבה מה לשפר", אמר לאנשי רד בול. לאלונסו, מפני ששוב גילה כי מנוע הפרארי החדש אמנם אמין, אך לא מהיר. רק שלוש הקפות לסיום הוא הצליח להתקדם מהמקום החמישי, כשעקף אחרי מאבק גדול את ניקו הולקנברג, במירוץ נהדר עבור פורס אינדיה. מסתבר שהתמזל מזלו של הולקנברג שללוטוס לא היה בקיץ את הכסף להחתים אותו. היא עדיין ללא נקודה, לאחר שפסטור מלדונאדו פרש ורומן גרוז'אן סיים במקום ה-11.

לשותפים של אלוף העולם וסגנו היה זה עוד יום מתסכל. דניאל ריקארדו – שמחכה לדיון בפסילתו באוסטרליה בעוד שבועיים – היה בדרך למקום הרביעי כאשר סבל משבר בכנף הקדמית וגם נענש בגלל יציאה מוקדמת מעצירה, לפני שפרש. הסיכוי של קימי רייקונן לצבור נקודות אבד עם תחילת המירוץ, כשקווין מגנוסן התנגש בחלק האחורי של מכונית הפרארי וגרם לה לתקר. המקום ה-12 שהשיג, כשאחריו רק מכוניות הקייטרהאם והמארוסיה החלשות, לא מספק רמז למה שרייקונן מסוגל לעשות עמה.

לפחות אבא יאן מגנוסן ראה מהיציע את בנו מתגבר על התקרית ועל העונש שספג בעקבותיה, ומסיים תשיעי. אחרי התהילה באוסטרליה, נשאר לומר רק – ברוך הבא לפורמולה 1. ולפליפה מאסה, שממש כמו בימיו בפרארי שמע בקשר את מנהל המירוץ שלו מורה לו לאפשר לעמיתו לעקוף אותו כי "בוטאס מהיר ממך", נשאר לומר רק – מסתבר שזו לא הקבוצה, זה גם לא העמית, זה אתה. עוד נראה מה יעשו בוויליאמס עם סרובו של מאסה לזוז הצדה.

צמרת הדרוג במלזיה:
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. סבסטיאן פטל (רד בול)
4. פרננדו אלונסו (פרארי)
5. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
6. ג'נסון באטן (מקלארן)
7. פליפה מאסה (וויליאמס)
8. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
9. קווין מגנוסן (מקלארן)
10. דניל קביאט (טורו רוסו)
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#