בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לפניכם פטל ואלונסו, הרבה לפניכם

השליטה של מרצדס בפורמולה 1 נמשכה בגראנד פרי הסיני: המילטון ורוזברג סיימו במקומות הראשונים, אלוף העולם נותר הרחק מאחור

תגובות

לזמן מה, זה הזכיר שנים עברו. סבסטיאן פטל מול פרננדו אלונסו, פרננדו אלונסו מול סבסטיאן פטל, אלוף העולם וסגנו נאבקים על מיקום בגראנד פרי הסיני. נראה כל כך מוכר. הבעיה היתה במה שראו לפניהם – החלק האחורי של מכונית המרצדס. ועד שהסתיים המירוץ, החלק האחורי של שתי מכוניות המרצדס. בעצם, אם לדייק, הם כבר אפילו לא ראו אותן.

זה היה התסריט עליו חלם לואיס המילטון כאשר הצטרף למרצדס לפני שנה וחצי. ב-2014, התקנות החדשות ובעיקר המנועים החדשים היו אמורים להחזירו לקדמת הסבב. ובכן, לפעמים חלומות מתגשמים. מרגע שזינק ללא בעיה והגיע ראשון לפנייה הראשונה בסין, לא היה כל איום על ניצחונו השלישי ברציפות של המילטון וה-25 בקריירה, שווה לניקי לאודה האגדי. רק העקביות של עמיתו ניקו רוזברג – שהשלים 2-1 שלישי ברציפות של מרצדס – מונעת ממנו את ראשות דרוג הנהגים, זכר לנקודות האבודות ממירוץ הפתיחה באוסטרליה. "נמשיך לנוע קדימה, זה מה שמרצדס רוצה לעשות", הצהיר המילטון.

אי–פי

ההופעה של רוזברג הדגישה את העליונות של מרצדס לא פחות מהניצחון של המילטון. הוא זינק רביעי ונסוג עד לשביעי בעקבות מגע עם הוויליאמס של ואלטרי בוטאס, אך התקדם למקום השני, כשבדרך הוא עוקף את פטל ואלונסו, מדגיש את נחיתותם העונה. מאבק האליפות ממשיך להיראות כסיפור של שני נהגים. השאלה אם רוזברג יצליח להתמודד ישירות עם המילטון כפי שעשה לפני שבועיים בבחריין, וגם לנצח אותו.

שאלות אחרות ייענו בעוד שלושה שבועות, כשהסבב יגיע למירוץ הראשון באירופה. זו התקופה בה הקבוצות מבצעות שינויים משמעותיים במכוניות, בתקווה שיתגלו כשדרוגים. הצלחתם קריטית כדי למנוע מהעונה הזו להפוך ל"מרצדס ועוד עשר". אפילו הפודיום הראשון העונה של פרארי, שכצפוי הפגינה ביצועים טובים יותר בהשוואה לבחריין, מהול בתסכול. אלונסו זינק נפלא ונהג נהדר, מזכיר את ימיו הגדולים, אבל רק התרחק מראשות הדרוג. "שיפרנו את המכונית, היא תחרותית יותר, להיות על הפודיום זו הפתעה נעימה", אמר. הבעיה שבצורה הזו, הוא לא יתמודד על אליפות העולם – שלא לדבר על קימי רייקונן, שסיים שמיני בעוד מירוץ לא אפקטיבי. רד בול אמנם מתייצבת, אך גם זה לא ישאיר את כתרי האליפות בידיה. אלונסו, פטל ודניאל ריקארדו יכולים להמשיך להיאבק על מיקום. כל עוד זה השלישי, מרצדס ממש לא תוטרד. רק פטל יוטרד, מכך ששוב סיים אחרי ריקארדו.

מי שמחפש מאבק צדדי מעניין, ימצא אותו מעט יותר מאחור. בהנחה שרד בול ופרארי ישתלבו בשלישייה הראשונה בדרוג היצרניות, המקום הרביעי – זה שפינתה לוטוס – מחכה לדורש. מקלארן סיימה מירוץ מאכזב ללא נקודות, כשג'נסון באטן במקום ה-11 וקווין מגנוסן ב-13. וויליאמס שוב לא הצליחה לנצל את מרב ביצועי המכונית, כשבוטאס מסיים שביעי ופליפה מאסה רק 15, אחרי שנחבט בזינוק על ידי אלונסו ועוכב בעת עצירה להחלפת צמיגים. כך מסתמנת פורס אינדיה כמרעננת החדשה של הסבב, כשניקו הולקנברג ממשיך לעשות כל מה שאפשר כדי להדגיש שהוא ראוי למקום באחת מהקבוצות החזקות. בעצם, כרגע יש רק אחת כזו. זאת עדיין השנה של מרצדס.

רויטרס

צמרת הדרוג בסין
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. פרננדו אלונסו (פרארי)
4. דניאל ריקארדו (רד בול)
5. סבסטיאן פטל (רד בול)
6. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
7. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
8. קימי רייקונן (פרארי)
9. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
10. דניל קביאט (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים
1. ניקו רוזברג (מרצדס) 79 נקודות
2. לואיס המילטון (מרצדס) 75 נקודות
3. פרננדו אלונסו (פרארי) 41 נקודות
4. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה) 36 נקודות
5. סבסטיאן פטל (רד בול) 33 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#