בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

לואיס המילטון ניצח בגראנד פרי הספרדי

בפעם הרביעית ברציפות השיגה מרצדס את המקומות הראשון והשני, כאשר המילטון הקדים את ניקו רוזברג והגדיל את יתרונו בצמרת הנהגים לשלוש נקודות

תגובות

לואיס המילטון התלונן על היגוי יתר, תהה מדוע מרצדס הכניסה אותו להחלפת צמיגים מיד אחרי הקפה טובה ובהמשך שאל כמה זמן איבד בעצירה הזו, שארכה יותר מהרגיל. כל כך קלים כרגע חייו של נהג מרצדס, שיכול היה להרשות לעצמו לנהל במכשיר הקשר את כל השיחות הללו – חלקן מיותרות ולא מועילות לאיש – בזמן שהוא משאיר מאחוריו את ניקו רוזברג, שלא לדבר על שאר הנהגים, בדרך לניצחון גם בגראנד פרי הספרדי.

זה מתחיל להיראות כמו תהלוכת ניצחון במהירות של 300 קמ"ש. לא משנה אילו שדרוגים הכניסו הקבוצות האחרות בשלושת השבועות שחלפו מאז סין, חמישה מירוצים לתוך העונה השליטה של מרצדס מוחלטת. בקטלוניה השיגה הקבוצה את המקומות 2-1 בפעם הרביעית ברציפות, במה שמתחיל להזכיר את העונה הדומיננטית במיוחד של מקלארן, איירטון סנה ואלן פרוסט ב-1988. אז זה נגמר ב-15 ניצחונות מתוך 16 מירוצים, משהו שבהחלט יכול לקרות גם העונה. ומה לגבי שחזור מאבק האליפות הבלתי נשכח בין סנה לפרוסט? זה כבר בספק.

הניצחון הרביעי ברציפות של המילטון גם בישר על מהפך. לראשונה השנה, עלה הבריטי לראשות דרוג הנהגים. רק התקלה במירוץ הפתיחה באוסטרליה מונעת ממנו עונה מושלמת עד כה. רוזברג עושה את המקסימום, אבל המקסימום שלו נחות במעט מזה של עמיתו לקבוצה. בכל פעם שהגרמני התקרב לכדי איום, הצליח המילטון לסחוט מרכבו עוד כמה עשיריות השנייה. ואם זה לא מספיק, בסיום תקע המנצח חץ בלב עמיתו: "לא הייתי מהיר מספיק היום, ניקו היה מהיר יותר. התקשיתי עם האיזון והזדקקתי לסיוע של המכונאים שלי. שיניתי את הכוונונים ולמרבה המזל הצלחתי להשאיר את ניקו מאחור". רוזברג התנחם בכך ש"נותרו עוד הרבה מירוצים", אבל אם לא יצליח לייצר איום מבית, לא יהיה זה הרפתקני להעריך שהמילטון יזכה באליפות שנייה. אולי זה לא מרצדס ועוד עשר, אלא המילטון ועוד 21.

רויטרס

לכל השאר נשאר רק לאסוף את הפירורים. רד בול, מוטרדת מהפער ההולך וגדל, יכולה להתעודד מעוד מירוץ מוצלח של דניאל ריקארדו, שסיים שלישי, ומהביצועים של סבסטיאן פטל, שזינק במקום ה-15 בלבד בעקבות בעיה בתיבת ההילוכים, שינה אסטרטגיה אחרי פתיחת מירוץ חלשה והתקדם עד למקום הרביעי, כשהקפה לסיום הוא עוקף את ואלטרי בוטאס המרשים. זה טוב, אבל לא מספיק. "לא היתה לנו את המהירות של מרצדס", הודה ריקארדו. פרארי שוב נותרה מאחור, בעולם משלה ובמאבק משלה. קימי רייקונן נראה כמי שמתחיל למצוא את הידיים, אבל שתי הקפות לסיום מצא פרננדו אלונסו את הרגל הלוחצת על הדוושה כדי לעקוף את עמיתו ולסיים שישי. נחמת עניים, עניים בנקודות.

לפחות לוטוס, אחרי פתיחת עונה איומה, מתחילה למצוא את עצמה. בזמן שפסטור מלדונאדו ממשיך לעשות שטויות גם במקצה הדרוג וגם במירוץ, סיים רומן גרוז'אן שמיני כדי להשיג נקודות ראשונות עבור קבוצה שהתרגלה למנעמי הצמרת. ניצחון ראשון העונה עוד נראה רחוק, אבל זה בסדר גמור. מהבחינה הזו, היא בחברה הטובה ביותר.

צמרת הדרוג בקטלוניה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. ניקו רוזברג (מרצדס)

3. דניאל ריקארדו (רד בול)

4. סבסטיאן פטל (רד בול)

5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

6. פרננדו אלונסו (פרארי)

7. קימי רייקונן (פרארי)

8. רומן גרוז'אן (לוטוס)

9. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

10. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 100 נקודות

2. ניקו רוזברג (מרצדס) 97 נקודות

3. פרננדו אלונסו (פרארי) 49 נקודות

4. סבסטיאן פטל (רד בול) 45 נקודות

5. דניאל ריקארדו (רד בול) 39 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#