פורמולה 1

ניקו רוזברג ניצח באוסטריה, הגדיל את הפער בצמרת הדרוג

למרות פתיחה מצוינת של שתי מכוניות וויליאמס, תזמון מוצלח של הגרמני הביא לו ניצחון נוסף. לואיס המילטון סיים שני, אך מפגר ב-29 נקודות אחר חברו למרצדס

אמיר ענבר
אמיר ענבר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

לאור חזרתו של הגראנד פרי האוסטרי אחרי 11 שנים ונוף ההרים הפסטורלי סביב מסלול "רד בול רינג", לא פלא שפס הקול של פורמולה 1 בימים האחרונים לא נגע במנועים – גם כך הם שקטים – אלא ב"צלילי המוזיקה". בערך כל בדיחה שנייה סבבה סביב היבט כלשהו של הסרט. אם להמשיך בכך, הרי את הדבר עמו התמודדה מרצדס בזמן המירוץ אפשר להגדיר כך: "איך פותרים בעיה כמו וויליאמס?".

לא בקלות, זה בטוח. לואיס המילטון והמרצדס שלו אמנם זינקו כאילו התאחדו לגוף אחד, מוציאים ביחד את כל התסכול שהצטבר בהם בשבועות האחרונים ובמקצה הדרוג המאכזב ועולים בתוך הקפה מהמקום התשיעי לרביעי, אבל נעצרו מאחורי המכונית של ניקו רוזברג; רוזברג עצמו אמנם עקף בזינוק את ואלטרי בוטאס, אך נעקף מיד בחזרה. וכך, במשך הקפות ארוכות, הובילו מכוניות הוויליאמס של פליפה מאסה ובוטאס – חמושות במנוע המרצדס החזק, כמובן – כשרכבי המרצדס עצמם לא ממש מצליחים לאיים עליהן.

אז באמת, איך פותרים את הבעיה? בתזמון מוצלח של עצירות להחלפת צמיגים. רוזברג והמילטון נכנסו בזמן לעצירה הראשונה, נהנים מהמסלול הנקי שקיבלו אחריה כדי לדהור קדימה ולוודא שמאסה ייצא מהעצירה הראשונה שלו אחריהם. את בוטאס, שחצץ אחר כך בין מכוניות המרצדס, השאירה מאחור העצירה השנייה. המירוץ הטוב ביותר של וויליאמס העונה לא הביא ניצחון, אבל הסתיים סוף סוף בביקור ראשון על הפודיום.

רוזברג והמילטון על הפודיום. חזרו למדרגות אחרי היעדרות קצרהצילום: AP

לשתי המדרגות הראשונות חזרו – אחרי הפסקה של מירוץ – רוזברג והמילטון. השאלה היתה רק באיזה סדר, אבל למעשה זו לא באמת היתה שאלה. המילטון לא הצליח לאיים על הגרמני, שזכה בניצחון נוסף והגדיל את יתרונו בפסגת דרוג הנהגים ל-29 נקודות. אמנם פער שיכול להימחק כמעט לחלוטין בתוך מירוץ אחד, אבל כשרוזברג ממשיך לסיים בכל פעם, זה כבר משמעותי.

מהחגיגות של רד בול בקנדה לפני שבועיים לא נותר דבר. רמז לבעיה ניתן כבר בהקפה השנייה, כשהמכונית של סבסטיאן פטל האטה לקצב של ריצה קלה. אחר כך, למרבה ההפתעה, היא חזרה לתפקד – כשבקבוצה מזהירים אותו ואת דניאל ריקארדו לא להשתמש בכפתורים שמספקים תאוצה לעקיפה. את ריקארדו זה אילץ להסתפק במקום השמיני; מפטל זה לא חסך פרישה באמצע המירוץ. זאת באמת לא העונה שלו.

בעצם, זו כנראה באמת לא העונה של כל מי שאינו נהנה מכוח המנוע של מרצדס. שישה משבעת הנהגים שסיימו ראשונים באוסטריה מונעים על ידי מרצדס. היחיד שהצליח להשתחל לשביעייה עם מנוע אחר – פרננדו אלונסו – רק נע מתסכול לתסכול עם הפרארי שלו; בוודאי כאשר מאסה, עמיתו לקבוצה לשעבר, מקדים אותו. למען האמת, גם מצבו של המילטון אינו מלבב במיוחד, בהתחשב בהזדמנות הגדולה שקיבל העונה. אפשר להבין את הבריטי אם יצא מאוסטריה כשהוא מזמר "איך פותרים בעיה כמו רוזברג?".

בוטאס מקדים את אלונסו, היום בגראנד פרי האוסטרי. המירוץ הטוב ביותר של וויליאמס העונה לא הביא ניצחוןצילום: AP

העשירייה הראשונה באוסטריה
1. ניקו רוזברג (מרצדס)
2. לואיס המילטון (מרצדס)
3. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
4. פליפה מאסה (וויליאמס)
5. פרננדו אלונסו (פרארי)
6. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
7. קווין מגנוסן (מקלארן)
8. דניאל ריקארדו (רד בול)
9. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
10. קימי רייקונן (פרארי)

צמרת דרוג הנהגים
1. ניקו רוזברג (מרצדס) 165 נקודות
2. לואיס המילטון (מרצדס) 136 נקודות
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 83 נקודות
4. פרננדו אלונסו (פרארי) 79 נקודות
5. סבסטיאן פטל (רד בול) 60 נקודות
6. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה) 59 נקודות

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ