בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

ריקארדו והמילטון יצאו מהכאוס בהונגריה

מירוץ רטוב הסתיים בניצחון אדיר של נהג רד בול. הבריטי זינק מרחבת הטיפולים כדי לסיים שלישי וצימק את הפער מרוזברג ל-11 נקודת

2תגובות

ניקו רוזברג מזנק ראשון ומועמד ברור לניצחון, לואיס המילטון מתחיל מאחור ורק רוצה לקושש כמה נקודות. תנאי הפתיחה לגראנד פרי ההונגרי היום (ראשון) נראו מוכרים, ובצדק. הם היו דומים כל כך לראשית הגראנד פרי הגרמני רק לפני שבוע. היה בעיקר הבדל משמעותי אחד: מזג האוויר.

אמרתם גשם, אמרתם כאוס - הממטרים שירדו לפני תחילת המירוץ, התחזית (השגויה) לגשם נוסף מעט אחרי תחילתו, תרכובות הצמיגים השונות, האסטרטגיות הקבוצתיות וכמובן הטעויות והתאונות. שלוש מהן – של מרקוס אריקסון (הקפה 9), רומן גרוז'אן (11) וסרחיו פרס (23) – הצריכו את יציאתה של מכונית הבטיחות, שמחקה את היתרון שכבר בנה רוזברג והובילה לשינויים מהירים באסטרטגיות. חלקן הצליחו יותר, חלקן פחות (אוי, מקלארן, מה עשית לג'נסון באטן). ככה נראה בלגן מהסוג הטוב, שמייצר מירוצים נפלאים, והוא משחק לטובת הנהגים והמכוניות החזקים פחות - או לטובת נהג חזק במכונית חזקה, שהתחיל הרחק מאחור.

רויטרס

"כנראה שאצא מכאן בפיגור של יותר מ-20 נקודות מניקו", אמר המילטון לפני המירוץ. בראשיתו נראה היה שהמצב עלול להיות חמור אף יותר. הבריטי זינק מרחבת הטיפולים, עם צמיגים קרים יותר מאחרים, וכבר בפנייה השנייה הסתבסב ואיבד מספר שניות. לא חלפו אלא 20 הקפות, והמילטון כבר מצא עצמו שביעי, כשרק סבסטיאן פטל חוצץ בינו לבין רוזברג. תוסיפו לכך עוד תאונות, ועוד עצירות, וגם סבסוב של פטל, ומהחלפת הצמיגים השנייה שלו חזר המילטון לפני רוזברג. שני המתמודדים על אליפות העולם, ראש בראש, ולשם שינוי לא במאבק על ההובלה במירוץ.

עקיפה לא היתה שם, תקרית דיפלומטית כן: המילטון התבקש להאט כדי לאפשר לרוזברג לעבור, מאחר שהגרמני בכל מקרה תוכנן לעצור פעם נוספת, וסרב. קו עדין עובר בין התרכזות במירוץ שלך וסרוב מובן לאבד זמן, לבין הפרעה לעמיתך/יריבך ולהצלחה הקבוצתית. "המטרה היתה להשיג את המקסימום עבור הקבוצה", מיהרה מרצדס להבהיר בטוויטר. כנראה שעוד ידברו על כך הרבה בימים הקרובים.

בעוד רוזברג עוצר שוב, מצא עצמו המילטון במאבק משולש על הניצחון – לפניו פרננדו אלונסו, מאחוריו דניאל ריקארדו. האחרון, חמוש בצמיגים חדשים, עקף את שני אלופי העולם לשעבר בתוך הקפה, משאיר אותם להיאבק על המקום השני. ואז הצטרף למאבק גורם נוסף – מי אם לא רוזברג הגיח מאחור ברגעים האחרונים, נהנה מהצמיגים השחוקים של אלונסו והמילטון, אבל לא מצליח לייצר עקיפה ומסתפק במקום הרביעי. בכל מקרה, השורה התחתונה מבחינת המילטון מצוינת: הגדלת הפער ליותר מ-20 נקודות? לפגרת אמצע העונה יוצא רוזברג ביתרון 11 נקודות בלבד.

המילטון היה המנצח הגדול בהונגריה בכל הנוגע למאבק על אליפות העולם, אבל היה גם מנצח במירוץ עצמו. בפעם השנייה העונה מנצלת רד בול את הנסיבות כדי לרשום ניצחון, בפעם השנייה מי שמשיג אותו הוא דווקא ריקארדו ולא פטל, שסיים שביעי בלבד. במסלולים רטובים רואים את ההבדל בין נהגים טובים למעולים. אלונסו הראה את יכולותיו בהופעה נהדרת וגם כך ריקארדו, שממשיך להסתמן כאלוף עתידי. החיוך הרחב של האוסטרלי בן ה-24 חזר לראש הפודיום. בהנחה שבשנים הבאות תהיה לרד בול מכונית טובה יותר – ובעיקר, עם מנוע טוב יותר – כנראה שעוד נראה אותו הרבה.

AP

צמרת הדרוג בהונגריה
1. דניאל ריקארדו (רד בול)
2. פרננדו אלונסו (פרארי)
3. לואיס המילטון (מרצדס)
4. ניקו רוזברג (מרצדס)
5. פליפה מאסה (וויליאמס)
6. קימי רייקונן (פרארי)
7. סבסטיאן פטל (רד בול)
8. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
9. ז'אן-אריק ורן (טורו רוסו)
10. ג'נסון באטן (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים
1. ניקו רוזברג (מרצדס) 202 נקודות
2. לואיס המילטון (מרצדס) 191 נקודות
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 131 נקודות
4. פרננדו אלונסו (פרארי) 115 נקודות
5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 95 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#