בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

רוזברג והמילטון רבים, ריקארדו לקח

התנגשות כבר בהקפה השנייה בין נהגי מרצדס עזרה לאוסטרלי לנצח גם בגראנד פרי הבלגי. רוזברג סיים שני והגדיל את יתרונו ל-29 נקודות

3תגובות

חיכוכים, מריבות, הקנטות, הוראות קבוצתיות מעוררות מחלוקת – את כל אלה סיפק מאבק האליפות במשך 11 מירוצים. שתי הקפות לתוך המירוץ ה-12, הגראנד פרי הבלגי אחר הצהריים (ראשון), הגיעה הצלע החסרה בהתמודדות בין ניקו רוזברג ללואיס המילטון: התנגשות על המסלול.

זו לא היתה התרסקות, גם לא תאונה קשה, אך הפשע החמור ביותר שיכול להתרחש בין שני עמיתים לקבוצה הוביל לאסון האולטימטיבי: נזק לשתי המכוניות. רוזברג, שאיבד את ההובלה כבר בזינוק, ניסה לעקוף את המילטון בהקפה השנייה, נכשל, אך גם לא הצליח לחמוק ממגע בין החלק הקדמי של המרצדס שלו לאחורי המרצדס של הבריטי.

האם היה זה ניסיון הוגן או נלהב מדי של הגרמני לעקוף? על כך עוד ידברו הרבה בימים הקרובים. רוזברג, בכל מקרה, לא נענש. המכונית שלו דווקא כן, ונזק שנגרם לכנף הקדמית אילץ אותו לעצור בהקפה השביעית כדי להחליפה. "ניסיתי לעקוף את לואיס מסביב ופשוט נוצר בינינו מגע בסוף", ניסה הגרמני להסביר בסיום, "אבל ככה זה".

ספק אם המילטון ירגיש כך, בהתחשב במחיר הכבד הרבה יותר ששילם. תקר בצמיג אילץ אותו להתגלגל באטיות עד לרחבת הטיפולים, יוצר בכך נזק נוסף למכונית. גם אחר כך, עם ארבעה צמיגים תקינים ורכב פגום, נותר הבריטי בירכתיים הקפות ארוכות, מתקשה לייצר מהירות ובשלב מסוים פשוט מבקש מקבוצתו לפרוש כדי לשמור את המנוע למירוצים הבאים. חמש הקפות לסיום, נעתרה מרצדס לתחינותיו.

אי־אף־פי

וכך, פעם נוספת, נפתחה הדלת בפני כל הקבוצות האחרות. וכמו בפעמיים הקודמות העונה בהן מרצדס לא ניצחה, מי שעבר דרכה ראשון היה דניאל ריקארדו. זה היה מרשים במיוחד בהתחשב בכך שברד בול לא ציפו להצליח במסלול המקדש מנועים חזקים ודיברו על מזעור נזקים. בעוד סבסטיאן פטל, אלוף העולם היוצא, אכן מתקשה, מבצע טעות קריטית בהקפה החמישית ומגרד ברגע האחרון את המקום החמישי אחרי שעקף את קווין מגנוסן, הצליח ריקארדו להאפיל עליו ודהר כל הדרך אל ניצחונו השלישי בעונה שהופכת פרודוקטיבית מאוד עבורו, חרף כל הבעיות של רד בול. גם ואלטרי בוטאס הרשים פעם נוספת, עוקף את קימי רייקונן ארבע הקפות לסיום אחרי דו-קרב פיני כדי להביא את וויליאמס אל הפודיום בפעם הרביעית העונה, עם המקום השלישי.

בכל הקשור למאבק על אליפות העולם, המקום השני היה העיקר בבלגיה. סדרת עקיפות, שאחרי העצירה האחרונה כללה את רייקונן ובוטאס, עזרה לרוזברג לבטל חלק מהנזק שגרם לעצמו והביאה אותו אל המקום השני, כשהוא מתקרב עד כדי שלוש שניות מריקארדו. 18 הנקודות שצבר הגדילו את הפער מהמילטון ל-29. את הבריטי זה רק ירגיז יותר, ובמרצדס מיהרו להביע הבנה. "אתה לא מנסה לעקוף עם הסכין בין השיניים בהקפה השנייה וגורם נזק לשתי המכונית", הואשם רוזברג על ידי טוטו וולף, ראש הקבוצה, שמיהרה להודיע כי תכנס את הנהגים לשיחה.

מה שיקרה במרצדס עד לגראנד פרי האיטלקי בעוד שבועיים יהיה מעניין לא פחות מכל אירוע שמתרחש במסלול.

רויטרס

צמרת הדרוג בבלגיה:

1. דניאל ריקארדו (רד בול)

2. ניקו רוזברג (מרצדס)

3. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

4. קימי רייקונן (פרארי)

5. סבסטיאן פטל (רד בול)

6. קווין מגנוסן (מקלארן)

7. פרננדו אלונסו (פרארי)

8. ג'נסון באטן (מקלארן)

9. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

10. דניל קביאט (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:

1. ניקו רוזברג (מרצדס) 220 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 191 נקודות

3. דניאל ריקארדו (רד בול) 156 נקודות

4. פרננדו אלונסו (פרארי) 119 נקודות

5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 110 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#