בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

לואיס המילטון ניצח במונזה, צימק את הפער בצמרת הדרוג

בספק טעות ספק הוראה מלמעלה, פספס ניקו רוזברג שתי פניות ופינה את הדרך לחברו־יריבו למרצדס, שצימק את הפער בפסגת הדרוג

תגובות

מתחילת העונה, קיימת במכונית של לואיס המילטון חולשה כפולה בהשוואה לזו של ניקו רוזברג: הרכב, שסובל מיותר תקלות, והנהג עצמו, שמבצע יותר טעויות. האם משהו בביטחון העצמי של המילטון נסדק בעקבות המאבק הצמוד עם חברו לקבוצה? לא ברור. מה שבטוח, היום (ראשון) במונזה היה זה תורו של הגרמני להפגין סימנים של חולשה.

הגראנד פרי האיטלקי דווקא החל עם עוד אחת בשרשרת הצרות של המילטון, שהידרדר בזינוק מהמקום הראשון לרביעי בגלל בעיה בתוכנה. כך נמנעה בפנייה הראשונה אותה התמודדות ראש בראש בין שתי מכוניות המרצדס, לה ציפו כולם מאז התאונה בבלגיה לפני שבועיים; האקדח הזה עוד יירה בהמשך.

בינתיים, שוב מצא עצמו המילטון במצב שבו עליו לחלץ את עצמו מצרה. בתחילה עקף את קווין מגנוסן ועד להקפה העשירית השאיר מאחוריו גם את פליפה מאסה, כדי להחזיר את המצב לקדמותו, בערך. לפניו עוד נשאר רוזברג. הבריטי קיזז את הפער בין השניים בהדרגה, עד לרגע שהכריע את המירוץ; לא תאונה הפעם, כי אם טעות. כבר בתחילת המירוץ החמיץ רוזברג את הפנייה הראשונה במסלול ונאלץ לחזור אליו בדרך צדדית. אז זה עלה לו רק בזמן. בפעם השנייה ששגה בדרך זהה, בהקפה ה-29, הוא שילם על כך בהובלה.

רויטרס

אחרי המירוץ כבר יהיה מי שיתהה אם בכלל לא היתה זו טעות ואם רוזברג אולץ לעשות זאת כחלק מהעונש הפנימי שספג בעקבות גרימת התאונה בבלגיה. טוטו וולף, ראש קבוצת מרצדס, נשאל בנושא וכמובן הכחיש. בכל מקרה, באותו רגע הוכרע הגראנד פרי האיטלקי. המילטון שייט לניצחונו הראשון מאז בריטניה לפני חודשיים כדי לצמק את הפער מרוזברג בדרוג הנהגים ל-22 נקודות, שישה מירוצים לסיום העונה.

במרצדס בוודאי נשמו לרווחה, אחרי שבועות ארוכים של תקלות ומהומות. לראשונה מאז אוסטריה ביוני הם תרגמו את העליונות של מכוניתם לתוצאה המקסימלית – מקומות 2-1. הפעם גם לא יהיה צורך בישיבות דחופות ובשאלות טורדניות. "זו היתה תוצאה מושלמת", קבע וולף, "זה היה מאוד מלהיב, לא היה מגע, אבל היה מאבק נהדר. לואיס ראוי לניצחון היום, המהירות שלו היתה אדירה ולכן הוא ניצח". רוזברג, ששוב ספג קריאות בוז מהקהל, סיכם: "חבל שזה לא עבד היום. לואיס נהג נהדר והוא ראוי לכך, אז הכל בסדר".

לא לכולם הכל בסדר. עונת 1988 נשלטה לחלוטין על ידי מקלארן, שניצחה ב-15 מ-16 מירוצים. רק פרארי שברה את הרצף במירוץ כמעט פלאי בביתה במונזה, שבו השיגה את שני המקומות הראשונים. מי שציפה לפלא איטלקי כזה היום, קיבל את פרארי מודל 2014. אצלה הכל הולך הפוך, גם בבית. פרננדו אלונסו פרש בגלל תקלה, קימי רייקונן סיים תשיעי בלבד והקבוצה כולה איבדה את המקום השלישי בדרוג היצרניות לטובת וויליאמס. ומי היה הנהג השלישי על דוכן המנצחים? כמובן, מאסה, זה שפרארי שיחררה בתום העונה שעברה.

ככה זה לפעמים. תשאלו את סבסטיאן פטל, שסיים שישי. "זה מתסכל", הודה אלוף העולם היוצא, "אני אוהב את מה שאני עושה, אבל אני כאן כדי לנצח ואיני מרוצה לסיים רביעי/חמישי/שישי". רד בול עם המנוע שלה לא מסוגלת להרבה יותר באיטליה, אבל פטל במיוחד לא אוהב את זה שגם הפעם הוא רואה לפניו את עמיתו לקבוצת רד בול, דניאל ריקארדו, ועוד אחרי שהאוסטרלי עקף אותו בקרב ישיר.

אי־אף־פי

צמרת הדרוג באיטליה
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. פליפה מאסה (וויליאמס)
4. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
5. דניאל ריקארדו (רד בול)
6. סבסטיאן פטל (רד בול)
7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8. ג'נסון באטן (מקלארן)
9. קימי רייקונן (פרארי)
10. קווין מגנוסן (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים
1. ניקו רוזברג (מרצדס) 238 נק'
2. לואיס המילטון (מרצדס) 216 נק'
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 166 נק'
4. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 122 נק'
5. פרננדו אלונסו (פרארי) 121 נק'
6. סבסטיאן פטל (רד בול) 106 נק'



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#