הישראלים כובשים את ראלי בלקן

שלושה צוותים ישראלים נמנים על המתחרים בראלי ברסלאו בלקן, מירוץ השטח הארוך ביותר באירופה (שמונה ימים, 2,100 ק"מ), ומכוונים לפודיום

יואב קווה, וארנה
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יואב קווה, וארנה

ראלי ברסלאו בלקן, מירוץ השטח הארוך ביותר באירופה – שמונה ימים ולמעלה מ-2,100 קילומטר – יצא אמש (שבת) לדרך. על קו הזינוק התייצבו מספר שיא של 106 צוותים שיתחרו באופנועים, טרקטורונים, רכבי שטח ואפילו משאית אחת. בין המתחרים נמצאים שלושה צוותים ישראלים: דורון וינטר על גבי אופנוע KTM (ספונסר משקה האנרגיה קראנרג'י), הנהג גל שחם והנווט נמרוד (קיד) אופיר (קוקה קולה זירו), והנהג רז היימן והנווט הלל סגל (פוינטר, 3M).

המירוץ יצא לדרך בווארנה, עיר התיירות שלחוף הים השחור. אחרי מופע ריקודי עם בולגריים, מספר מזמורים מפי מקהלת כמרים מקומית וברכת ראש העיר, עלו המתחרים לבמה בזה אחר זה. השאלה שהפנה מנחה האירוע כמעט לכל אחד מהם הייתה זהה: "האם אתה רואה את עצמך מנצח את המירוץ?". חלק מהצוותים השיבו בחיוך נבוך. ניכר שהם באו לכאן בעיקר כדי להינות.

במערב אירופה לא מתקיימים מירוצי שטח ארוכים, משום שהדרכים הן ברובן פרטיות וסגורות לכלי רכב. בנוסף, תקנות חמורות של זיהום אוויר ורעש לא מאפשרות קיום מירוצים. כך קורה שסצינת מירוצי הראלי עברה למזרח היבשת. ובולגריה נחשבת לגן עדן לחובבי נהיגת שטח, הן בזכות תוואי שטח מגוון מאוד והן בזכות הפתיחות שמפגינות הרשויות. זאת הסיבה שלמירוץ הזה נרשם מספר רב יחסית של נהגים חובבים ממדינות כמו שוויץ, צרפת, גרמניה ואטליה. עבורם מדובר באפשרות מצוינת להשתתף במירוץ מהיר, ארוך ומאורגן היטב, והכל בעלות כספית נמוכה ביחס למירוצים בינלאומיים שמתקיימים ביבשות אחרות, כמו ראלי דאקאר.

על קו הזינוק התייצבו מספר שיא של 106 צוותים שיתחרו באופנועים, טרקטורונים, רכבי שטח ואפילו משאית אחתצילום: עופר אדר

הצוות הישראלי התחרותי ביותר ובעל השאיפה המוצהרת להתייצב בסוף התחרות על הקוביה הגבוהה ביותר בפודיום הוא זה של היימן וסגל, שנחשב לצוות הראלי הישראלי העקבי, המתמיד והמצליח ביותר בשנים האחרונות, ובאמתחתם גביעים מראלי דאקאר, הפרעונים, דרך המשי, יוון ונוספים. בראלי בלקן בשנה שעברה סבלו מתקלה בתיבת ההילוכים וסיימו רק במקום החמישי והמאכזב. השנה באו לכאן כדי לנצח.

הקטע התחרותי הראשון של הראלי התקיים לאורך 77 ק"מ והוגדר כ"חימום בלבד", אלא שלתוצאות בו יש חשיבות כיוון שהן קובעות את סדר ההזנקה לתחרות של היום. הצוותים הישראלים פתחו מבערים כבר מהקילומטר הראשון והתברגו במקומות גבוהים: הצוות של שחם ואופיר במקום השני הכללי, הצוות של היימן וסגל במקום השלישי הכללי, ואילו וינטר סיים את הקטע המיוחד הראשון של המירוץ במקום החמישי הכללי. 

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ