רבותיי, מהפך: לואיס המילטון עלה לראשות הדרוג

מספר שבועות מהיום, אולי יתגלה הגראנד פרי הסינגפורי כרגע המפנה. תקלה במכונית של ניקו רוזברג אילצה אותו לפרוש בשלב מוקדם, וסללה את הדרך לניצחון של עמיתו הבריטי, חמישה מירוצים לסיום העונה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

"לעזאזל", הזדעק ניקו רוזברג בסיום מקצה הדרוג בסינגפור – את זה עוד מותר לומר במכשיר הקשר, חרף המגבלות החדשות – כשהבין כי איבד את הפול פוזישן ללואיס המילטון בגלל שבע אלפיות השנייה. היום (ראשון), במירוץ עצמו, הפך האובדן שלו לכואב בהרבה: תקלה במכונית עלתה לו בראשות דרוג הנהגים, חמישה מירוצים לסיום העונה.

ככל שהתקרב מועד המירוץ, היה ברור כי משהו לא בסדר. במרצדס טיפלו עד הרגע האחרון במכונית של רוזברג, שעלתה למסלול ברגע האחרון. גם זה לא מנע ממנה להיתקע על קו הזינוק כשהאחרות יצאו להקפת החימום. הגרמני זינק לבסוף מרחבת הטיפולים, אחרון, והתקשה להתמודד גם עם המכוניות החלשות ביותר. בהקפה ה-15, אחרי שהות של יותר מדקה ברחבת הטיפולים, נכנע. "לא היה לי כוח היברידי, לא יכולתי לעבור בין כל ההילוכים, לא היה DRS, המכונית לא עבדה בכלל. לא היה טעם להמשיך", אמר ל"סקיי" אחרי פרישתו, "זאת שוב בעיית אמינות ואנחנו חייבים לשפר את זה".

המילטון, היום בסינגפור. אלילת המזל התעקשה לאזןצילום: רויטרס

כן, מרצדס כבר ידעה העונה כמה וכמה תקלות, בעיקר במכונית של המילטון. אלילת המזל (ותמיד יהיה מוח קונספירטיבי שיגיד – מישהו בקבוצה) כאילו התעקשה שהגיע הזמן לאזן את העניין. היא עשתה את חלקה, המילטון את החלק שלו. יציאתה של מכונית הבטיחות למסלול באמצע המירוץ אמנם פתחה את העניינים מחדש, אבל לא מנעה מהבריטי ניצחון. כשחזר מהעצירה האחרונה שלו במקום השני, שבע הקפות לסיום, הוא עקף מיד את סבסטיאן פטל בדרך ל-25 הנקודות שכל כך רצה, במיוחד היום. מה שהיה לפני שבועיים פיגור של 29 נקודות בדרוג הנהגים הפך ליתרון שלוש, שמכניס את אלוף 2008 לישורת האחרונה של העונה במקום הראשון. כשהפער כל כך קטן ומירוץ הסיום מעניק ניקוד כפול, ההכרעה כאילו נועדה לחכות לו.

בסיום העונה, אולי יתגלה הגראנד פרי הסינגפורי כרגע המפנה, כרגע ההכרעה, ואולי גם כהעברת הלפיד. פטל ניצח בסינגפור בשלוש השנים האחרונות והיום הפגין אגרסיביות מהרגע הראשון – דניאל ריקארדו פגש אותה כבר בזינוק – אבל המילטון והמרצדס שלו היו, כמו בדרך כלל העונה, יותר מדי עבור רד בול ואלוף העולם היוצא, שגם סבל ברגעי ההכרעה משחיקת צמיגים. ועדיין, המקום השני הזה הוא התוצאה הכי טובה של פטל העונה.

מעבר לקיומו בשעות הערב, הגראנד פרי הסינגפורי הוא מירוץ ארוך – 61 הקפות במסלול של יותר מחמישה ק"מ. הוסיפו לכך כמה הקפות עם מכונית הבטיחות, ותקבלו מירוץ שניצל את מלוא מכסת השעתיים המותרות. בקיצור, יום גרוע לבעיות נוזלים. כל כך חם היה במכונית של קווין מגנוסן, שהשתייה שלו התחממה עד כדי כך שלא היה מסוגל לשאוב אותה לפיו. בשלב מסוים אפילו החל לנהוג ביד אחת, ואת השנייה הוציא מהמכונית בניסיון להתקרר. את צמאונו הרווה עם המקום העשירי ונקודה.

רוזברג בטיפולים. "המכונית לא עבדה בכלל. לא היה טעם להמשיך"צילום: רויטרס

צמרת הדרוג בסינגפור
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. סבסטיאן פטל (רד בול)
3. דניאל ריקארדו (רד בול)
4. פרננדו אלונסו (פרארי)
5. פליפה מאסה (וויליאמס)
6. ז'אן-אריק ורן (טורו רוסו)
7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8. קימי רייקונן (פרארי)
9. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
10. קווין מגנוסן (מקלארן)

צמרת הדרוג המצטבר
1. לואיס המילטון (מרצדס) 241 נק'
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 238 נק'
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 181 נק'
4. פרננדו אלונסו (פרארי) 133 נק'
5. סבסטיאן פטל (רד בול) 124 נק'
6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 122 נק'

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ