ראלי בלקן: הישראלים התבססו במקום הראשון

רז היימן והלל סגל ניצלו את היום הרביעי של התחרות כדי לפתוח פער של 27 דקות בצמרת. עבור גל שחם ונמרוד אופיר היה זה יום קשה וארוך

יואב קווה
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יואב קווה

הגשם הכבד לא הפסיק לרדת בחבל סליבן ההררי. המארגנים בחרו שלא לבטל או לשנות את המירוץ ביום הרביעי של הראלי. המתחרים הוזנקו בשלשות בשדה תעופה נטוש סמוך לעיר, ממש כמו ״רייס״ רמזורים בעיר. בשלישיה של רז הוזנקו גם הפטרול האדום (צוות בולגרי, מספר 240) ומרצדס G קלאס שחורה (צוות גרמני, מספר 229). השניים עקפו את הישראלים כאילו עמדו במקום, השאירו אותם בתוך ענן של עשן שחור. מאוחר יותר התבררה הסיבה לאיטיות של הצוות הישראלי: מערכת ההגנה על המנוע, שנכנסת לפעולה מעל לחץ גדישה מסוים בטורבו, ניתקה את אספקת הדלק למנוע. 

המירוץ המשיך ואתו גשם הזלעפות. בוץ כבד התהווה בדרכי העמק החקלאיות. הצוותים הבולגריים המקומיים, ובראשם אנשי הפטרול האדום, נהנו מיתרון הביתיות וארגנו לעצמם צמיגי טרקטור אימתניים. בעוד צוותים אחרים דשדשו, החליקו ואף נתקעו, פתחו הבולגרים בניסאן האדום, בזכות הצמיגים, פער של כמעט 20 על פני צוות פוינטר 3M של רז והלל. 

אלא שלאלוהי הראלי חוקים משלו. הבולגרים בניסאן חצו מהר, כנראה מהר מדי, ערוץ נחל עמוק, מים חדרו לתא המנוע ושיבשו את פעולתו. הם נתקעו ונזקקו לגרירה עד סוף הקטע. 

בסיכום היום הרביעי של המירוץ ביסס צוות פוינטר 3M את ההובלה במירוץ. רז הימין והלל סגל  מובילים כעת את ראלי בלקן בפער של 27 דקות על פני הצוות הבולגרי וסלב וסאן ומטודי פאנוב (מספר 240). דקה אחת אחר כך, במקום השלישי, ניצבים  פרנק סטנסקי והנצ׳ל טוביאס במרצדס G קלאס. 

הנסיעה נוקשה, הרכב מקפץ בקשיחותצילום: נטי לוי

עבור צוות קוקה קולה זירו, גל שחם ונמרוד (קיד) אופיר זה היה יום קשה וארוך במיוחד. הבוץ כיסה את השמשה הקדמית שלהם לחלוטין, המים במיכל המתלים אזלו, הרכב נתקע והחליק לכל הכיוונים. שחם ואופירנמצאים כרגע במקום התשיעי, בהפרש של שעתיים וחצי מהמקום הראשון. 

היום (רביעי), היום החמישי למירוץ, בחרו המארגנים שלא להטביע שוב את המתחרים בבוץ ושינו את תוואי התחרות - יותר חצץ וסלעים על חשבון דרכים חקלאיות בוציות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ