בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

לואיס המילטון ניצח ביפן, ז'יל ביאנקי נפגע ואיבד את ההכרה

הנהג הבריטי של מרצדס הגדיל את יתרונו על פני ניקו רוזברג לעשר נקודות במירוץ שקוצר לאחר תאונה קשה של הצרפתי, שפגע ברכב חילוץ

תגובות

עם מירוצים נותרים ברוסיה, ארה"ב, ברזיל ואבו דאבי, שמשמעותם 125 נקודות בקופה, תהפוכות נוספות במאבק האליפות בפורמולה 1 נראות בלתי נמנעות. רק בעוד כמה שבועות אפשר יהיה לקבוע את "מהלך העונה", אבל הנה מועמד בולט: לואיס המילטון סוגר את שארית הפער מניקו רוזברג, חותך בפתאומיות שמאלה לפני הפנייה ימינה ודרך הקו החיצוני עובר את הגרמני.

העקיפה של המילטון היתה רגע מזוקק של נהיגה עילאית בגראנד פרי יפני רטוב וכאוטי שנערך היום (ראשון), וזה עוד לפני שסופת הטייפון הגיעה לסוזוקה. תחילתו בזינוק על מסלול רטוב מאוד מאחורי מכונית הבטיחות, והפסקתו לכמה דקות כבר אחרי שתי הקפות בגלל התנאים הקשים; סיומו בחזרתו של הגשם ובתאונה קשה של ז'יל ביאנקי, שכנראה פגע ברכב חילוץ. התאונה גרמה להפסקת המירוץ כמה הקפות מוקדם מהמתוכנן. פליפה מאסה, נהג וויליאמס, האשים את המארגנים בכך שהזניקו את המירוץ מוקדם מדי והפסיקו אותו מאוחר מדי.

אי־אף־פי

עידכון: אביו של ז'יל ביאנקי סיפר לתחנת טלוויזיה צרפתית כי בנו עובר ניתוח בשעות אלו ומצבו "חמור". מאוחר יותר נודע כי מדובר בפגיעת ראש חמורה.

באמצע, היו נהגים שלפרקים הפגינו את עליונותם בגשם ולעתים פשוט רצו להישאר על המסלול. גם המילטון וגם רוזברג עשו טעויות, אבל לא אלו הכריעו את המירוץ. העקיפה של הבריטי בהקפה ה-28 עשתה את ההבדל שהעניק לו ניצחון 30 בקריירה והגדיל את יתרונו בפסגת דרוג הנהגים לעשר נקודות. חגיגות גדולות על הפודיום לא היו הפעם, בגלל מצבו של ביאנקי. בהודעה הראשונה נמסר כי הנהג בן ה-25 של קבוצת מארוסיה מחוסר הכרה, והועבר לבית חולים באמבולנס משום שהמסוק לא היה מסוגל להמריא.

אי־אף־פי

לא ניתן היה שלא לבחון את המירוץ לאור ההודעות הטריות של סוף השבוע, ואלו שעדיין לא יצאו. סבסטיאן פטל סיים שלישי – הופעתו השנייה ברציפות על הפודיום – תוך שהוא צופה, אולי בדאגה, במה שמצפה לו בשנה הבאה בפרארי: פרננדו אלונסו פרש בהקפה השלישית בגלל תקלה, קימי רייקונן שילם ביוקר על עצירה ארוכה מאוד. ג'נסון באטן, שצפוי להיות האיש שיפנה את מקומו במקלארן לאלונסו, אם וכאשר, נהג מצוין בגשם וסיים חמישי. רק כדי להזכיר שעונת 2015 אולי כבר באופק, אבל 2014 עדיין כאן.

צמרת הדרוג בסוזוקה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. ניקו רוזברג (מרצדס)

3. סבסטיאן פטל (רד בול)

4. דניאל ריקארדו (רד בול)

5. ג'נסון באטן (מקלארן)

6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

7. פליפה מאסה (וויליאמס)

8. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

9. ז'אן-אריק ורן (טורו רוסו)

10. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 266 נקודות

2. ניקו רוזברג (מרצדס) 256 נקודות

3. דניאל ריקארדו (רד בול) 193 נקודות

4. סבסטיאן פטל (רד בול) 139 נקודות

5. פרננדו אלונסו (פרארי) 133 נקודות

6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 130 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#