פורמולה 1

ניצחון רביעי ברציפות ללואיס המילטון

טעות של ניקו רוזברג בפתיחת הגראנד פרי הרוסי הראשון אפשרה לבריטי לשייט לעבר ניצחון שהגדיל את יתרונו בצמרת ל-17 נקודות. מרצדס זכתה באליפות היצרניות

אמיר ענבר
אמיר ענבר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

אילו דובר בכל ענף ספורט אחר, כבר אפשר היה לראות בלואיס המילטון אלוף העולם הבא. זה לא יתרונו בדרוג הנהגים, שגדל היום (ראשון) ל-17 נקודות, אלא הדרך. בזמן שהמומנטום איתו וכל דבר שהוא עושה נראה קל, לניקו רוזברג פתאום הכל הולך הפוך. אבל אלה מירוצי מכוניות, וזה פורמולה 1. הגורם האנושי הפכפך, וגם משחק תפקיד חלקי בלבד. מעבר לפינה תמיד יכולה להמתין הטעות הבאה, וגם התקלה הבאה. זה כבר קרה העונה להמילטון, ועתה קורה לרוזברג. רגע אחד כזה בשלושת המירוצים הנותרים יכול להכריע את גורל העונה כולה.

לזמן מה היום, נדמה היה כי זה בדיוק מה שעומד לקרות בגראנד פרי הרוסי. רוזברג – אחרי הטעות במונזה, והתקלה בסינגפור, והדרך בה נעקף על ידי המילטון בסוזוקה - היה נלהב לתקן. מסתבר שנלהב מדי. הנרדף שהפך באחרונה לרודף איחר מאוד בבלימה לפני הפנייה הראשונה – מאוחר מספיק כדי לעקוף את המילטון, אך מאוחר מדי בשביל לעבור אותה כמו שצריך. והנה לכם טעות נוספת. הגרמני ירד מהמסלול, גרם נזק לצמיגים שלו ונאלץ להיכנס מיד לרחבת הטיפולים כדי להחליף אותם.

הטעות של ניקו רוזברג השאירה את לואיס המילטון לבדו באחר צהריים שגרתי במיוחד בדרך לניצחון רביעי ברציפותצילום: אי־פי

כך, בעוד המילטון נשאר לבדו באחר צהריים שגרתי במיוחד בדרך לניצחון רביעי ברציפות – אפילו העצירה היחידה שלו היתה לפי הספר, בהקפה ה-27, בדיוק באמצע המירוץ – נאלץ רוזברג לעבוד קשה כדי לחזור מהירכתיים. גרוע מכך, במסלול שמצריך רק עצירה אחת, הוא עשה זאת תוך ידיעה כי ייתכן שימצא עצמו בהקפות האחרונות עם צמיגים שחוקים במיוחד - במיוחד כאשר כבר בהקפה ה-23 סיפר כי הוא מזהה בעיה.

תשע הקפות אחר כך עקף רוזברג גם את ואלטרי בוטס כדי להשלים את מסעו המיותר מאחור ולחזור למקום השני, אבל הפעם כמעט 20 שניות אחרי המילטון. בזמן שנותר, הוא הביט בעיקר לאחור. בוטאס אכן סגר עליו לקראת הסיום, אך לא מספיק כדי לאיים בעקיפה. "סליחה בחורים, זה היה בלתי הכרחי", אמר רוזברג במכשיר הקשר בהתייחסו לטעות בפתיחת המירוץ. הנקודות ששני נהגיה הביאו היום הבטיחו למרצדס את הזכייה באליפות היצרניות. השלטון של רד בול הגיע באופן רשמי לסיומו.

אליפות הנהגים, לעומת זאת, עדיין פתוחה – כשבקופה נותרו 100 נקודות. רוזברג הדגים מהו מזעור נזקים, והשיג מספיק נקודות כדי להישאר במרחק של מירוץ אחד ממוביל הדרוג, אך בשבועות הקרובים הוא יצטרך יותר מכך – החל בגראנד פרי האמריקאי בעוד שלושה שבועות.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הגיע באיחור אופנתי והתקבל על ידי ברני אקלסטון, מנכ"ל פורמולה 1. היום בסוצ'יצילום: אי־אף־פי

שבוע אחרי התאונה הקשה של ז'יל ביאנקי, שעדיין מאושפז במצב קריטי, נדמה היה כאילו הנהגים – שלפני הזינוק התאספו כמחווה לצרפתי - מגבילים את עצמם, במודע או שלא במודע. המסלול בסוצ'י נראה בעל פוטנציאל, אך המירוץ הראשון שלו היה משעמם. כמסלול שמעניק יתרון למנועים, התבטא הכוח שיש לאלו של מרצדס גם בביצועים של וויליאמס ומקלארן, בעוד רד בול ופרארי נותרות מאחור. מארוסיה, שבחרה להימנע משימוש במכונית של ביאנקי והסתפקה בנהג אחד, מצאה עצמה במהרה ללא עניין במירוץ לאחר שמקס צ'ילטון נאלץ לפרוש עקב תקלה.

ואם במסלול משעמם, הרי מחוצה לו נוצרה לפתע המולה בסביבות ההקפה ה-40. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הגיע באיחור אופנתי והתקבל על ידי ברני אקלסטון, מנכ"ל פורמולה 1. אחר כך מיהר לברך את הנהגים שסיימו בשלושת המקומות הראשונים. המילטון יכול לחגוג על הפודיום ולומר "ספאסיבה", אבל שאף אחד לא ישכח מיהו בעל הבית האמיתי.

צמרת הדרוג בסוצ'י
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
4. ג'נסון באטן (מקלארן)
5. קווין מגנוסן (מקלארן)
6. פרננדו אלונסו (פרארי)
7. דניאל ריקארדו (רד בול)
8. סבסטיאן פטל (רד בול)
9. קימי רייקונן (פרארי)
10. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 291 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 274 נקודות
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 199 נקודות
4. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 145 נקודות
5. סבסטיאן פטל (רד בול) 143 נקודות
6. פרננדו אלונסו (פרארי) 141 נקודות

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ