פורמולה 1

ניקו רוזברג ניצח במירוץ הלפני אחרון של העונה

הנהג הגרמני קטע רצף של חמישה נצחונות רצופים של יריבו וחברו לקבוצה, לואיס המילטון, עם זכייה בגראנד פרי הברזילאי. גורל האליפות ייקבע במירוץ האחרון בעוד שבועיים

אמיר ענבר
אמיר ענבר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בהקפה ה-37, נשמע ניקו רוזברג כמי שמירוץ האליפות הזה כבר מורט את עצביו. במכשיר הקשר הפנה בקשה חריגה לאנשי הצוות שלו במרצדס: בהקפות הבאות, אל תספרו לי מה גודל היתרון שלי על פני לואיס המילטון. בעצם, למה שיגידו. כל מה שמוליך הגראנד פרי הברזילאי היה צריך לעשות זה להביט במראות כדי לדעת מה קורה ליתרון שלו. המילטון הלך וסגר עליו.

אחרי חמישה ניצחונות רצופים של המילטון בשבועות האחרונים, העניין בברזיל לא היה רק המספרים בדרוג הנהגים; גורל האליפות, ידעו מראש, בכל מקרה יוכרע רק במירוץ הסיום בעוד שבועיים באבו דאבי. זה היה גם על עניינים חשובים כמו מומנטום וגאווה. רוזברג נראה לאחרונה ממש כמספר 2 של עמיתו לקבוצה, ולא יריב שווה כוחות. עוד מירוץ בו ייעקף על ידי המילטון עלול לקבור אותו, גם אם המתמטיקה תספר שעוד יש לו סיכוי.

אז בשבת השיג רוזברג את הפול פוזישן, והיום זינק היטב כדי לשמור על המקום הראשון. הוא שמר עליו אחרי סבב העצירות הראשון להחלפת צמיגים, ואחר כך עצר בפעם השנייה. המילטון, בינתיים, ניסה לייצר כמה הקפות מהירות לפני העצירה השנייה שלו במטרה לבצע מהפך ללא עקיפה ישירה, אולם ניסה לעשות קצת יותר מדי, הסתבסב וירד מהמסלול. במקום לשוב מרחבת הטיפולים לפני רוזברג, חזר המילטון בפיגור של כשבע שניות ממנו.

עוד מירוץ בו ייעקף על ידי המילטון עלול לקבור אותו, גם אם המתמטיקה תספר שעוד יש לו סיכויצילום: אי־פי

ואז זה נהיה שש שניות, וחמש, וארבע. ואז השמיע רוזברג את בקשתו במכשיר הקשר, לא שזה שינה הרבה. הפער הלך ונסגר, שעה שהמילטון הפגין את עליונותו. הוא פשוט נהג טוב ומהיר יותר. זה הגיע לכדי עשיריות השנייה, אך עקיפה הוא לא הצליח לייצר, לא הפעם. אולי גם המלצת קבוצתו שישגיח על מצב אחד מצמיגיו השפיעה. היום הזה היה שייך לרוזברג, שחזר לנצח וצימק את הפער ביניהם ל-17 נקודות. במירוץ האחרון באבו דאבי, יזדקק המילטון רק למקום שני כדי לזכות באליפות. נשמע פשוט. השאלה אם הוא מסוגל להתכוונן על מטרה שאינה ראשון ולהימנע מלקיחת סיכונים.

מאבק על גאווה נראה בהקפות האחרונות גם במקומות אחרים במסלול, כשקימי רייקונן ופרננדו אלונסו נאבקו על מקום. לדאבונם ולדאבונה של פרארי, הוא היה השישי. אלונסו השיג אותו. האקס של פרארי, פליפה מאסה, השלים את הפודיום במירוץ חריג שכלל עונש של עצירה לחמש שניות בגלל מהירות מופרזת ברחבת הטיפולים וניסיון לקפוץ דווקא אל הצוות של מרצדס להחלפת צמיגים. טוב, מי לא רוצה להיות היום במרצדס.

שבועיים לפני סיום העונה, עוד לא יצאה הודעה רשמית על חתימתו של סבסטיאן פטל בפרארי. למעשה, גם אין הודעה על עזיבת אלונסו או חתימתו הצפויה במקלארן. כתוצאה, גם עוד לא ברור מה יעלה בגורלו של ג'נסון באטן, שצפוי למצוא את עצמו ללא קבוצה. אם זה עתידו, לפחות הוא צועד אליו בראש מורם – מירוץ מצוין ומקום רביעי. דניאל ריקארדו אמנם פרש בגלל תקלה, אך גם כך הבטיח את המקום השלישי בדרוג הנהגים, בעונה ראשונה מצוינת בצמרת הסבב. נשאר רק לקבוע את העניין הקטן של המקום הראשון.

צמרת הדרוג באינטרלאגוס:

1. ניקו רוזברג (מרצדס)

2. לואיס המילטון (מרצדס)

3. פליפה מאסה (וויליאמס)

4. ג'נסון באטן (מקלארן)

5. סבסטיאן פטל (רד בול)

6. פרננדו אלונסו (פרארי)

7. קימי רייקונן (פרארי)

8. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

9. קווין מגנוסן (מקלארן)

10. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 334 נקודות

2. ניקו רוזברג (מרצדס) 317 נקודות

3. דניאל ריקארדו (רד בול) 214 נקודות

4. סבסטיאן פטל (רד בול) 159 נקודות

5. פרננדו אלונסו (פרארי) 157 נקודות

6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 156 נקודות

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ