בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

לואיס המילטון זכה באליפות העולם

נהגה הבריטי של מרצדס ניצח גם במירוץ האחרון של העונה והבטיח תואר שני בקריירה: "זה אפילו טוב יותר מאשר בפעם הראשונה"

תגובות

אירועי החודשיים האחרונים סיפקו כמה וכמה רמזים לכך שלואיס המילטון עומד בלחץ טוב יותר מניקו רוזברג. בזינוק באבו דאבי היום - הראשון מבין מה שאמורה היתה להיות סדרת רגעים חורצי גורל ואליפות עולם – אפשר לראות חותמת. הפער בדרך שבה יצאו מכוניות המרצדס ממקומן לא יכול היה להיות בולט יותר: בעוד זו של רוזברג נעה לאט, התחברו המוח והגפיים של המילטון כדי להזניק את רכבו בצורה פשוטה אך מושלמת. "כמו סבתא שיוצאת מהחניון בסופרמרקט", הגדיר זאת מרטין בראנדל, נהג העבר ופרשן "סקיי". אם לסבתא היו גלגלים.

באותו רגע, גדל הבור של רוזברג. לא רק פיגור של 17 נקודות בדרוג הנהגים, גם פיגור על המסלול עצמו – המילטון חטף ממנו את המקום הראשון במירוץ הסיום. ואם זה לא מספיק, ואלטרי בוטאס – שסומן על ידי רוזברג כמועמד העיקרי להקשות על המילטון ולדחוק אותו לפחות למקום השלישי – אולי התרגש יותר מדי מההבטחה ליום פינוקים בספא, ובעצמו זינק גרוע והידרדר עד למקום התשיעי. לא ממנו תבוא הישועה.

במצב הזה, כשהסיכוי להתערבות מצד גורם אנושי הולך ופוחת, נשארה לרוזברג בעיקר תקווה אחת למהפך – הגורם המכני. ובקיצור, תקלה כלשהי במרצדס. בסביבות ההקפה ה-25, קיבל את מבוקשו. הבעיה שזו היתה המרצדס שלו. בעיה במנוע הפכה את הגרמני לברווז צולע ובעיקר אטי. תחינותיו במכשיר הקשר לסיוע לא הועילו, קבוצתו לא היתה מסוגלת לעשות דבר. כך גם רוזברג, שנעקף שוב ושוב. הקבוצה הציעה לו לפרוש, אבל הוא התעקש להגיע עד לסיום, רק כדי לעשות את זה כמו שצריך. בהקפה ה-51, מרחק ארבע הקפות מתום המירוץ והעונה, קיבל המילטון את המסר לו חיכה שמונה חודשים: "לואיס, ניקו אינו מהווה איום עכשיו". ואיך יהיה איום מהמקום ה-14.

רויטרס

מי שדווקא היווה איום הוא פליפה מאסה, שהלך וסגר עליו בקצב מרשים, אבל זה היה היום של המילטון בכל מובן. גם ניצחון באבו דאבי, מספר 11 העונה, והחשוב מכל – זכייה באליפות העולם. במקום ליצור מהפך מעוות ובעייתי מבחינה ספורטיבית, הכפלת הנקודות גרמה לצמרת דרוג הנהגים לשקף טוב יותר את הפער בין הנהגים: 67 נקודות בין המקום הראשון לשני.

שש שנים מפרידות בין האליפות הראשונה והשנייה של המילטון בן ה-29. מי שזכה בתחילת דרכו לתשומת לב מיוחדת בזכות היותו הנהג השחור הראשון בפורמולה 1 אולי סלל את הדרך לצעירים שיבואו אחריו ואולי לא, אבל צריך להתרכז באיש עצמו ובדרך שהתפתח והתבגר. פעמיים העונה מצא את עצמו הרחק מאחור בדרוג הנהגים, בעיקר בגלל תקלות. פעמיים חיבר בתגובה סדרת ניצחונות, כשהאחרונה מוחקת פיגור של 29 נקודות. תקלה אמנם סיפקה את אקורד הסיום, אבל הנהג הטוב יותר היה זה שניצח, וזכה לברכות במכשיר הקשר מהנסיך הארי, האורח של מרצדס. ואחר כך, גם ללחיצת יד מרוזברג.

"נפגשנו ב-1997 ותמיד חשבנו שנתחרה זה מול זה", סיפר המילטון אחר כך, "הוא פשוט נכנס לחדר, כמו מקצוען, ואמר 'עשית עבודה ממש טובה'. זה נכון גם לגביו". על הזכייה באליפות הוסיף: "זה מרגיש אפילו טוב יותר מאשר בפעם הראשונה". לדברי רוזברג, התקלה במכוניתו לא השפיעה על התוצאה הסופית: "זה לא שינה דבר. בסך הכל, ללואיס הגיע לזכות באליפות. הוא היה קצת טוב יותר ממני".

זה היה גם יום של פרידות. סבסטיאן פטל, במירוץ האחרון שלו ברד בול, זינק מהירכתיים יחד עם דניאל ריקארדו כעונש על שימוש בכנף קדמית שחורגת מהתקנון. בעוד ריקארדו מתקדם עד למקום הרביעי, פטל – באופן אופייני העונה – הסתפק בשמיני. הוא הקדים במקום אחד את פרננדו אלונסו, שנפרד מהאדום של פרארי. חמישי סיים דווקא ג'נסון באטן, שעלול להיות חסר המזל שיפנה את מקומו במקלארן לאלונסו. עבור באטן, האלוף של 2009, זה עלול להתגלות כמירוץ האחרון בפורמולה 1.

אי־פי

צמרת הדרוג באבו דאבי
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. פליפה מאסה (וויליאמס)
3. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
4. דניאל ריקארדו (רד בול)
5. ג'נסון באטן (מקלארן)
6. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8. סבסטיאן פטל (רד בול)
9. פרננדו אלונסו (פרארי)
10. קימי רייקונן (פרארי)



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#