שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מירוץ שפטל ופרארי לעולם לא ישכחו

הגרמני רשם היום במלזיה את ניצחונו הראשון מאז סיום עונת 2013, היצרנית ניצחה לראשונה זה שנתיים. המילטון הסתפק במקום השני, רוזברג בשלישי

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פטל, היום במלזיה. חגיגתו הסגירה את תחושתוצילום: רויטרס
אמיר ענבר
אמיר ענבר

המאבק בין רד בול לרנו התחמם בשבוע האחרון, כשאחרי ההתקפות הנוקבות של הקבוצה על יצרנית המנועים שלה השיבה האחרונה מלחמה. "קשה לעבוד עם שותף שמשקר", האשימו ברנו את אדריאן ניואי, מבכירי רד בול. בכל זה, חוזה העונה סבסטיאן פטל רק במראות. בחירתו להשאיר מאחור את שנותיו המוצלחות ברד בול ולעבור לפרארי נראית כרגע פחות כמו כניעה לרומנטיקה ויותר כהחלטה מושכלת.

שני ניצחונות – זו היתה המטרה שסימנו בפרארי לפני תחילת העונה. שני מירוצים לתוכה, ו-50% מהיעד כבר בכיסם. במרצדס יידרשו לחשבון נפש רב בשבועיים שנותרו עד למירוץ הבא בסין – על אסטרטגיית עצירות כושלת, על בחירת צמיגים בעייתית, על מסרים לא מובנים במכשיר הקשר. הגראנד פרי המלזי שהתקיים היום (ראשון) אינו מירוץ שלואיס המילטון וניקו רוזברג ירצו לזכור. מנגד, זה מירוץ שפטל ופרארי לעולם לא ישכחו.

מוקדם להעריך כמה רחוק מסוגלת פרארי להגיע העונה. מירוץ אחד אינו מבשר את בוא האביב האיטלקי והמכונית שלה עדיין חלשה מזו של מרצדס, אבל כמו באוסטרליה לפני שבועיים – נראה שהסוס מסמל הקבוצה שיכפל את עצמו כמה פעמים כדי להוסיף כוחות למנוע שלה. מה שהיתה יחידת הכוח החלשה בסבב אשתקד, היא לבטח מספר 2 ב-2015. תוסיפו לכך נהג שמשימתו הגדולה – אחרי ארבע אליפויות עולם - היא להוכיח שאינו זקוק למכונית הטובה ביותר כדי להצליח, ותקבלו שילוב שעושה טוב לשני הצדדים.

פטל, שזינק שני, אמנם עבר לראשונה להוביל בזכות עצירה מוקדמת של המילטון להחלפת צמיגים, אבל כשנדרש בהמשך עקף הן את רוזברג והן את המילטון. בעוד אלוף העולם העצבני מלין בקשר על הצמיגים לפני וגם אחרי שהחליף אותם, ואף מבקש מקבוצתו "לא לדבר אתי בפניות, כמעט ירדתי מהמסלול", הצליח פטל לשמור בקלות על יתרונו בדרך לניצחון ראשון מאז מירוץ הסיום של 2013 והראשון של פרארי מזה כמעט שנתיים. "כל כך טוב, כל כך מהיר", החמיא המילטון לפטל, שחגיגתו הסגירה את תחושתו. "אין לי מלים", אמר בסיום, ובכל זאת המשיך: "ניצחנו אותם בצורה הוגננת וזה יום מיוחד – לכן אני מרוגש". רוזברג שימש לרוב משקיף מאחורי אלופי חמש השנים האחרונות; לא בשורות טובות למי שקיווה לחזור לקרוא העונה תיגר על התואר. הריסת הקפה של המילטון במקצה הדרוג בגלל שלא זז מהדרך, נותרה הישגו הגדול של רוזברג במלזיה 2015. "כל מה שאני יכול לומר בשם הקבוצה שלי זה 'המשחק מתחיל, פרארי'", אמר בסיום, "אני לא בטוח מה בדיוק היתה האסטרטגיה שלנו – היה מסובך על המסלול".

המילטון מלפנים, כשעוד הוביל את הדבוקה. ביקש לא לדבר אתו בפניותצילום: רויטרס

בעוד פטל חוגג, נשאר רק להניח מה עבר בראשו של פרננדו אלונסו – זה שנטש את אותה מכונית אדומה בסוף העונה שעברה ועוד לטובת מקלארן המקרטעת. במקלארן אמנם ציינו ובצדק כי קיזזו משמעותית בפערים מהקבוצות האחרות, בעשיריות שלמות, אבל בעקבות הפיגור העצום שהיה מלכתחילה זה לא מתבטא עדיין במקומות; לא בזינוק – ג'נסון באטן החל 17, אלונסו 18, ובטח לא במירוץ. שניהם נאלצו לפרוש בגלל תקלות. הפרחים הקוצניים להונדה והמנוע שלה. אפילו מאנור החלשה, בהופעת בכורה העונה, הצליחה להביא נהג – רוברטו מרהי – לקו הסיום.

פטל הוא היום נהג בוגר, מנוסה. לפני כמה שנים, היה הכישרון שמשכתב את ספר השיאים ובעיקר את קטגוריות "הכי צעיר ש". עכשיו, זהו תורו של מקס ורסטאפן. מי שכבר היה לפני שבועיים לנהג הצעיר בהיסטוריה שמתחרה בסבב – בן 17.5 בלבד – החל את המירוץ במלזיה שישי, המקום הטוב ביותר בזינוק לנהג בן עשרה מאז 1961 ושווה להישג השיא של אביו יוס, נהג פורמולה 1 לשעבר. המירוץ היה מסובך יותר, אבל – בין השאר בעזרת עקיפה על דניאל ריקארדו, בשעת הצורך – תפס ורסטאפן את המקום השביעי והפך לנהג הצעיר אי פעם שצובר נקודות. העתיד כבר כאן.

צמרת הדרוג במלזיה:

1. סבסטיאן פטל (פרארי)

2. לואיס המילטון (מרצדס)

3. ניקו רוזברג (מרצדס)

4. קימי רייקונן (פרארי)

5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

6.  פליפה מאסה (וויליאמס)

7. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)

8. קרלוס סיינס ג'וניור (טורו רוסו)

9. דניל קביאט (רד בול)

10. דניאל ריקארדו (רד בול)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 43 נקודות

2. סבסטיאן פטל (פרארי) 40 נקודות

3. ניקו רוזברג (מרצדס) 33 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ