שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

סדרי העולם בפורמולה 1 הושבו על כנם

אחרי התהפוכות במלזיה, המילטון ורוזברג ממרצדס שוב תפסו את המקום הראשון בשנחאי, פטל ורייקונן מפרארי הסתפקו במקום השלישי והרביעי

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

הנושאים שהשתלטו על השיחה אחרי מקצה הדרוג בשבת לא נגעו בחלקי חילוף, אלא דווקא באברי גוף. "ארבע מאיות הן תמיד הבדל שהוא כהרף עין", ביכה ניקו רוזברג המתוסכל את ההפסד הדחוק במאבק על הפול פוזישן ומיהר להבהיר שלא רמז לכך שנבע מבעיית העיניים הקלה ממנה הוא סובל; לואיס המילטון חשף בעיה של ממש – התחממות יתר בתא הנהג של המרצדס שלו, שמורגשת דווקא במושב. "זה לא שורף מבעד לאוברול", סיפר, "אבל הישבן שלך די חם".

במרצדס ניסו לפתור את הצרה הלוהטת של המילטון דרך החלפת המושב והוספת בידוד, אך כשלו. "המושב שוב מתחמם", נשמע קולו של אלוף העולם בסביבות ההקפה ה-40 במירוץ הבוקר (ראשון). במצב הזה, לא פלא שמיהר לסיים את הגראנד פרי הסיני - מזנק מהפול פוזישן, פותח פער של שניות ספורות ומוביל עד לדגל השחמט בסיום, כדי לרשום את ניצחונו השני בשלושה מירוצים העונה.

לואיס המילטון מזכיר לכולם מי מספר אחד, היום בסיןצילום: אי־אף־פי

אחרי התהפוכות של מלזיה לפני שבועיים, הושבו סדרי עולם בפורמולה 1 על כנם. שתי המכוניות של מרצדס שוב בראש, שתי המכוניות של פרארי אחריהן – נראות טוב יותר מכל השאר, אבל לא טוב מספיק כדי שסבסטיאן פטל וקימי רייקונן יאתגרו את אלוף העולם וסגנו. מצד שני, שלושת הפודיומים של פטל ב-2015 הם יותר ממה שהשיגה פרארי בכל העונה שעברה.

הצרה עבור רוזברג היא שהחזרה לסדר הזה כוללת גם אותו - כמספר 2 קבוע. יחד עם שלהי העונה שעברה, הרי ב-12 המירוצים האחרונים סיים הגרמני שני שש פעמים וניצח פעם אחת בלבד. העונה בקושי החלה, ורוזברג כבר סופר 17 נקודות שמפרידות בינו לבין המילטון בראש דרוג הנהגים. הפער מחיק, השאלה אם סגן האלוף באמת מסוגל למצוא עוד הילוך כדי לאתגר את האלוף, שמזה זמן מה נוהג ברמה אחת מעליו. בינתיים, בעיית העיניים האמיתית של רוזברג נוגעת במה שהוא רואה לפניו: המכונית השנייה של מרצדס.

זוגות-זוגות הם הגיעו למירוץ, זוגות-זוגות גם יצאו ממנו. לא רק מרצדס ופרארי, אלא גם וויליאמס במקומות 6-5, פרננדו אלונסו וג'נסון באטן במקומות 13-12 עם המקלארן שעדיין אינה תחרותית שלהם, וויל סטיבנס ורוברטו מרהי חותמים את המירוץ ב-16-15 עם מכוניות המאנור שלעולם לא יהיו תחרותיות.

ועדיין, יש את אלה שמצליחים לחרוג מהתבנית הקבוצתית המגבילה. היום עמד בראשם רומן גרוז'אן, שהביא את הלוטוס המתאוששת למקום השביעי וזכה בנקודות ראשונות אחרי 15 מירוצים, בעוד פסטור מלדונאדו פורש. אל מול הטעות המוקדמת של קרלוס סיינס ג'וניור (טורו רוסו), שגם ביקש מקבוצתו "לא לדבר אלי בפניות", ייצר מקס ורסטאפן מספר עקיפות בדרך לשמיני, רק כדי שייאלץ לפרוש לקראת הסיום במקום להוסיף כמה נקודות לרזומה המתפתח. אלוהי התקלות לא מרחמים גם על בני 17.

מקס ורסטאפן. אלוהי התקלות לא מרחמים גם על בני 17צילום: אי־אף־פי

צמרת הדרוג בסין:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. ניקו רוזברג (מרצדס)

3. סבסטיאן פטל (פרארי)

4. קימי רייקונן (פרארי)

5. פליפה מאסה (וויליאמס)

6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

7. רומן גרוז'אן (לוטוס)

8. פליפה נאסר (סאובר)

9. דניאל ריקארדו (רד בול)

10. מרכוס אריקסון (סאובר)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 68 נקודות

2. סבסטיאן פטל (פרארי) 55 נקודות

3. ניקו רוזברג (מרתדס) 51 נקודות

4. פליפה מאסה (וויליאמס) 30 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 24 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ