שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ניקו רוזברג ניצח בגראנד פרי הספרדי

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניקו רוזברג חוגג את ניצחונו, היום בספרד. זריקת העידוד לה הזדקקצילום: אי־פי

"יום טוב במשרד", הגדיר ניקו רוזברג את מקצה הדרוג בשבת, שהעניק לו פול פוזישן ראשון העונה. ובגראנד פרי הספרדי, יום טוב במקצה הדרוג הופך לרוב ליום מעולה כעבור 24 שעות, במירוץ עצמו. ב-25 המירוצים שהתקיימו בקטלוניה מאז 1991, 19 פעמים ניצח הנהג שזינק מהפול פוזישן. קשה לעקוף במסלול הזה, אם כי היום (ראשון) רוזברג אפילו לא היה צריך להתמודד עם ניסיונות שכאלו.

מרגע שעבר בשלום את 730 המטרים שמפרידים בין קו הזינוק לפנייה הראשונה, שומר על ההובלה, לא היה שום דבר שיאיים על רוזברג. זאת לא מעט בגלל מה שקרה להמילטון באותם 730 מטרים: יציאה אטית מדי של אלוף העולם איפשרה לסבסטיאן פטל לעקוף אותו ולהציב את הפרארי בין שתי מכוניות המרצדס.

וכך, בעוד רוזברג מוביל לאורך כל הדרך ורושם את ניצחונו הראשון העונה, נאלץ המילטון להתרכז רוב המירוץ בניסיון לחזור למקום השני. אחרי הקפות ספורות, כשפטל פתח פער, הודיעה מרצדס להמילטון על מעבר לתוכנית ב' – שלוש עצירות במקום שתיים – בעוד האלוף המתוסכל מבהיר כי יהיה כמעט בלתי אפשרי מצדו לעבור את פטל בעצמו על המסלול.

בסופו של דבר, תוכנית ב' הצליחה איפה שתוכנית א' היתה נכשלת. הסט הנוסף של הצמיגים והמסלול הפנוי שהיה לפני המילטון בזמנים הנכונים, לעומת המכוניות האטיות שהפריעו לפטל, עזרו לבריטי לייצר עקיפה וירטואלית דרך העצירות ולחזור למקום השני. "כשהם עברו לשלוש עצירות לא יכולנו לשמור על הקצב", הודה פטל, שהסתפק במקום השלישי.

למעשה, להמילטון היה זמן לשאול אם עוד יוכל לאתגר את המוביל. הוא נענה בשלילה. מרצדס שבה להדגיש את עליונותה וחוזרת לסיים במקומות 2-1 – גם אם הפעם בסדר אחר. בדיוק זריקת העידוד שלה הזדקק רוזברג אחרי פתיחת עונה קשה. "זה היה סוף שבוע מושלם", הצהיר סגן האלוף, "סוף סוף זכיתי לזינוק מושלם, חיכיתי לזה הרבה. אני פשוט נהנה מהיום הזה".

זה היה יום שבו האירועים ברחבת הטיפולים מושכים לא פחות תשומת לב מאלו על המסלול. מקלארן הציגה עיצוב חדש וכהה של המכוניות, ובעיות ישנות. תקלה בבלמים אילצה את פרננדו אלונסו לפרוש, לא לפני שכמעט לקח אתו כמה אנשי צוות עד שהצליח לעצור. רומן גרוז'אן, לעומתו, ממש העיף את אחד מאנשי לוטוס בגלל בלימה מאוחרת. לבחור שלום. גם לגרוז'אן, שסיים שמיני.

בעוד רוזברג מצליח לגבות את מה שעשה במקצה הדרוג, גילתה טורו רוסו את מחיר הקשיים שיש למכוניותיה בישורת. קרלוס סיינס ג'וניור ומקס ורסטאפן אמנם זינקו במקומות 6-5, אך נדחקו במהרה לאחור. חמושים במנוע המרצדס החזק של וויליאמס, הצליחו ואלטרי בוטאס ופליפה מאסה לתפוס את המקומות שהתפנו בשישייה. טורו רוסו, עם זאת, לא סיימה בידיים ריקות וגם עקצה את קבוצת האם, רד בול. בהקפות האחרונות הצליח סיינס לעבור את ורסטאפן ואת דניל קביאט, כדי לסיים תשיעי במירוץ הביתי שלו. בעוד שבועיים יהיה זה תור רוזברג להרגיש כמו בבית, במונאקו.

צמרת הדרוג בספרד:

1. ניקו רוזברג (מרצדס)

2. לואיס המילטון (מרצדס)

3. סבסטיאן פטל (פרארי)

4. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

5. קימי רייקונן (פרארי)

6. פליפה מאסה (וויליאמס)

7. דניאל ריקארדו (רד בול)

8. רומן גרוז'אן (לוטוס)

9. קרלוס סיינס ג'וניור (טורו רוסו)

10. דניל קביאט (רד בול)

צמרת הדרוג המצטבר:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 111 נקודות

2. ניקו רוזברג (מרצדס) 91 נקודות

3. סבסטיאן פטל (פרארי) 80 נקודות

4. קימי רייקונן (פרארי) 52 נקודות

5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 42 נקודות

6. פליפה מאסה (וויליאמס) 39 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ