הכל כבר היה מוכן לניצחון נוסף של לואיס המילטון

14 הקפות לסיום הוביל אלוף העולם בבטחה, אולם החלטה רעה של מרצדס דירדרה אותו למקום השלישי - וסידרה לניקו רוזברג זכייה שלישית ברציפות בגראנד פרי מונאקו

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

המסלול הצר והיעדר ישורות משמעותיות הופכים את הפול פוזישן במונאקו לחשוב ביותר בפורמולה 1. לא סתם עשרה מ-11 המנצחים האחרונים שם היו אלו שזינקו ראשונים. חלק גדול מהעבודה, אם כך, נעשה כבר במקצה הדרוג. עבור לואיס המילטון, העבודה נעשתה דווקא במקצי האימון, שם חידד את הנהיגה שלו ב"שניים-שלושה מקומות במסלול", כהגדרתו, בהם כשל בעבר. כך סלל את הדרך לפול פוזישן ראשון בקריירה במונאקו, ומשם למירוץ שהתנהל בשליטתו המוחלטת. מכאן, כבר נדרש משהו חריג כדי למנוע ממנו ניצחון.

הרבה שמות יש למשהו החריג הזה. מקס ורסטאפן, מכונית הבטיחות הווירטואלית, מכונית הבטיחות הפיזית, קבוצת מרצדס. 14 הקפות לסיום הוביל המילטון בבטחה, ביתרון של כ-20 שניות, כשהרחק מאחוריו ניסה ורסטאפן לעקוף את רומן גרוז'אן, נגע במכונית הלוטוס של הצרפתי והתנגש בקיר. ורסטאפן יצא מזה בשלום, הניצחון המובטח של המילטון? לא כל כך.

המילטון עדיין מוביל, היום במונאקו. "איבדתי את המירוץ, נכון? מה קרה, בחורים?"צילום: אי־אף־פי

בעוד מנהלי המירוץ מפעילים את מכונית הבטיחות הווירטואלית ואחר כך מוציאים למסלול את מכונית הבטיחות עצמה, הכניסה מרצדס את המילטון להחלפת צמיגים לא ממש נדרשת ובתזמון גרוע. "חשבנו שהפער שונה, דפקנו את העסק בשבילו", הודה בסיום ראש הקבוצה, טוטו וולף.

ועוד איך דפקו. הטעות הקבוצתית החזירה את המילטון למסלול שלישי בלבד, אחרי ניקו רוזברג וסבסטיאן פטל, שלא עצרו. "איבדתי את המירוץ, נכון? מה קרה, בחורים?", אמר אלוף העולם מעט אחרי שיצא מרחבת הטיפולים. בהקפות הספורות שנותרו אחרי חידוש המירוץ נשאר לו רק לרטון וכנהוג במקרים של נהגים עצבניים, לבקש מהקבוצה להפסיק להעביר לו מסרים במכשיר הקשר. הקושי בעקיפה במונאקו, שהיה יתרונו הגדול רוב היום, הפך לחיסרון.

וכך, רוזברג, האיש שלא הצליח לאתגר את המילטון בשום שלב במירוץ, הפך למנצח במונאקו בפעם השלישית ברציפות – כמו אלן פרוסט, איירטון סנה וגרהאם היל. במקום שיתרונו של הבריטי בראש דרוג הנהגים יגדל הוא נחתך בחצי, לעשר נקודות. "אנחנו מנצחים ומפסידים ביחד", אמר המילטון, מצליח למרבה ההפתעה לשמור על קור רוח, לפחות עד למפגש עם אנשי הקבוצה. רוזברג הודה: "ניצחתי פשוט בזכות המזל. לואיס נהג נפלא והיה ראוי לניצחון, אבל ככה זה במירוצים".

זה היה כך גם עבור ורסטאפן, שאמנם שגה במהלך עם גרוז'אן, אבל כלל לא היה נדרש לו אלמלא עיכוב קודם לכן בהחלפת צמיגים, שעלתה לו בשניות יקרות במה שהיה עד אז מירוץ מצוין עבור ההולנדי בן ה-17. קרלוס סיינס ג'וניור פיצה על כך חלקית עם המקום העשירי ונקודה נוספת עבור טורו רוסו.

רוזבר חוצה את קו הסיום. "ניצחתי פשוט בזכות המזל"צילום: אי־פי

מאפייני המסלול עשו טוב גם לקבוצות אחרות בעלות מנוע בעייתי. רד בול השיגה את התוצאה הכי טובה שלה העונה, כשדניל קביאט מסיים רביעי ודניאל ריקארדו חמישי. האוסטרלי, שעקף את קימי רייקונן באגרסיביות ותוך מגע עם הפרארי, גם קיבל מקביאט אפשרות לעבור את המילטון ודגדג את הגב של המרצדס, לפני שהבין כי לא יעבור והחזיר לחברו לקבוצה את המקום הרביעי. שבועיים אחרי שהעריך כי מקלארן לא תזכה העונה ולו בנקודה, זכה ג'נסון באטן להביא לה ארבע כאלו כאשר סיים שמיני. לעומתו, פרננדו אלונסו פרש בגלל תקלה בתיבת ההילוכים. ככה זה במקלארן, גם יום טוב חייב להיות משהו רע.

צמרת הדרוג במונאקו
1. ניקו רוזברג (מרצדס)
2. סבסטיאן פטל (פרארי)
3. לואיס המילטון (מרצדס)
4. דניל קביאט (רד בול)
5. דניאל ריקארדו (רד בול)
6. קימי רייקונן (פרארי)
7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8. ג'נסון באטן (מקלארן)
9. פליפה נאסר (סאובר)
10. קרלוס סיינס ג'וניור (טורו רוסו)

צמרת הדרוג המצטבר
1. לואיס המילטון (מרצדס) 126 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 116 נקודות
3. סבסטיאן פטל (פרארי) 98 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 60 נקודות
5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 42 נקודות
6. פליפה מאסה (וויליאמס) 39 נקודות

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ