שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הישגים לצוותים הישראלים בראלי יוון

שי שמעון וגדעון בן שמואל ניצחו במירוץ בו השתתפו שישה צוותים ישראלים, גל שחם ונמרוד אופיר סיימו במקום השלישי. בן שמואל: "התחלנו הכי חזק שאפשר וקצת הגברנו"

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

באופן אבסורדי, מאז חוקק חוק הספורט המוטורי ישנם פחות ופחות מירוצי מכוניות בישראל. הסיבה העיקרית היא עודף ביורוקרטיה. כך נאלצים ישראלים שרוצים להתחרות להרחיק לחו"ל. במירוץ ראלי יוון שהסתיים לאחרונה השתתף מספר שיא של ישראלים – שישה צוותים וכ-30 איש בסך הכל, כולל נהגים, נווטים, מכונאים ועוד. הישראלים חזרו מיוון עם ערימה מכובדת של גביעים. צוות "גתוס - כלגדר" (נהג שי שמעון ונווט גדעון בן שמואל) קטף את המקום הראשון הכללי בתחרות. צוות "דיאדורה" (נהג גל שחם ונווט נמרוד "קיד" אופיר) השיג את המקום השלישי בדירוג הכללי ומקום שני בקטגוריה T1.

עבור שמעוני מצוות "גתוס כל גדר" זו הייתה סגירת מעגל. בשנה שעברה היה הנהג המהיר ביותר אולם טעות ניווט מנעה ממנו את הנצחון. "ביום הראשון של התחרות", מספר בן שמואל, 42, "התחלנו הכי חזק שאפשר וקצת הגברנו. רצינו להרגיש את המתחרים וגם להצהיר הצהרת כוונות – אנחנו כאן כדי לנצח".

המתחרה שישב ל"גתוס כל גדר" על הזנב היה צוות בולגרי ברייזר 1,000. "למזלנו", מספר בן שמואל, "ביום השני הם כנראה לחצו חזק מדי ושברו חלק ברכב ופרשו. מהרגע שהם יצאו מהתמונה, הובלנו על פני המקום השני בהפרש של רבע שעה, הפרש גדול שאפשר לנו להרגיע את הקצב ולשמור יותר על הרכב. היום השלישי והאחרון של התחרות נפתח בסטייג' ארוך במיוחד. עשינו אותו חזק אבל אחרי שראינו שאף אחד לא מאיים עלינו, האטנו את הקצב".

הרכב של שי שמעוני וגדעון בן שמואלצילום: גיא גוטליב

בן שמואל ניווט עבור שמעוני במספר תחרויות בעבר וגם בראלי הפרעונים בשנת 2007. הדרכים שלהם נפרדו מאז ולמעשה ראלי יוון סימן עבור השניים איחוד מחדש. "אני מאוד סומך על הנהיגה שלו ולא מרגיש בשום שלב שהוא מסכן את החיים שלי", אומר בן שמואל, "והוא, מצידו, סומך על הניווט שלי. זה הדבר החשוב ביותר".

שחם, 48, שהתחרה בעבר בפרוטוטייפ זיבאר, החליט השנה לשכור מסדנת ראליארט האיטלקית רכב מירוץ ייעודי מלווה בתחזוקה מלאה, כולל דלק. "מדובר באבטיפוס מיצובישי האנטר עם מנוע 6.2 ליטר בנזין של שברולט קורבט", מספר שחם, "ביום הראשון הייתי צריך להתרגל אליו קצת. ביום השני התקלקל לנו האלטרנטור, נסענו רק על מצברים ואיבדנו זמן. ביום השלישי ניצחנו את כל הסטייג'ים ובסופו של דבר צמצמנו את הפער ועלינו למקום השלישי".

תוצאות הראלי – צוותים ישראלים:

מקום 1 כללי ומקום ראשון T1 - שי שמעוני וגדעון בן שמואל, צוות גתוס כל-גדר.
מקום 3 כללי ומקום שני T1 - גל שחם ונמרוד "קיד" אופיר, צוות דיאדורה.
מקום 8 כללי ומקום ראשון T2 - רועי שפירא ועידו שקל, צוות חולון מוטורס.
מקום 17 כללי ומקום שני T2 - דדי שפרונץ וגיא גוטליב, צוות E.D.T RALLY TEAM.
מקום 10 כללי ושני בקטגורית רייזרים: אורי איזנשטיין וגידי קורנין.
מקום 21 כללי ושלישי בקטגורית רייזרים: דני פרל ואיתי מולדבסקי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ