בשביל לנצח בפורמולה 1 צריך לדעת מתי לעצור

זינוק מצוין של פליפה מאסה הקנה לו את ההובלה בסילברסטון, אך עיתוי מדויק של חילופי צמיגים פינה ללואיס המילטון את המסלול - בדרך להגדלת הפער בצמרת דרוג הנהגים

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
המילטון חוצה את קו הסיום. ניצל את המסלול הפנוי כדי לצמצם פעריםצילום: רויטרס

רק לפני מספר שבועות סיפקה מרצדס הדגמה לנזק שיכולה לגרום טעות קבוצתית, כאשר הכנסה מיותרת של לואיס המילטון להחלפת צמיגים עלתה לו בניצחון במונאקו. היום (ראשון) בבריטניה התהפכו היוצרות. הפעם אלוף העולם היה זה שביצע טעויות, רק כדי שתזמון וביצוע מדויקים של אלופת העולם יעזרו לו לנצח במירוץ הביתי שלו. החוב הוחזר.

רק ארבע פעמים ב-20 המירוצים הקודמים בסילברסטון ניצח הנהג שזינק מהפול פוזישן, ובפתיחה נראה היה שהמילטון יצטרף לצד הלא נכון בסטטיסטיקה. זינוק מופלא של פליפה מאסה הקפיץ אותו מהמקום השלישי לראשון, כשהמילטון נאחז בקושי במקום השני אחרי מאבק עיקש עם ואלטרי בוטאס. בהקפה הרביעית, כשמכונית הבטיחות שיצאה עקב תאונות מוקדמות פינתה את המסלול, הסתער המילטון על מאסה וההובלה, נכשל ובסוף אפילו נדחק למקום השלישי על ידי בוטאס.

בעונה שכולה מרצדס עם נגיעות של פרארי, מצאו עצמם לפתע שני נהגי וויליאמס בחזית, נאבקים על ההובלה, כשהמילטון וניקו רוזברג מאחוריהם. מאסה המוביל היה כנראה האטי מבין הארבעה, אך לא מספיק כדי שמישהו יעקוף אותו. במרצדס אפילו ניסו טריק ברחבת הטיפולים כשהכינו את המכונאים שלהם ל"עצירה", בניסיון לפתות את וויליאמס להקדימם כדי לפנות להמילטון את המסלול. בוויליאמס לא בלעו את הפתיון. את מה שלא עשה הטריק, עשתה לבסוף העצירה האמיתית. המילטון היה הראשון מארבעת הראשונים להחליף צמיגים, ואז ניצל את המסלול הפנוי כדי לצמצם פערים. כשיצאו מהעצירות שלהם, כבר היו מאסה ובוטאס מאחוריו.

לפני כולם, עם זאת, עוד היה הגשם. הבלגן הרטוב שיצרו הממטרים הקלים עזרו לרוזברג לעקוף את מכוניות הוויליאמס ולהתקדם למקום השני. גם הפעם נכנס המילטון לעצירה בדיוק בזמן, רגע לפני שהממטרים התחזקו. "זה הימור, לפעמים אתה צודק ולפעמים טועה", הודה הנהג. הפעם פגע בול. כשהמסלול רטוב ולגלגליו צמיגי גשם, דבר לא איים על ניצחונו השלישי בסילברסטון. הפעמיים הקודמות, אגב, היו בשתי עונות האליפות שלו. גם נהגים אחרים שלקחו סיכון והחליפו צמיגים בשלב מוקדם הרוויחו, כשסבסטיאן פטל מתקדם למקום השלישי. בסופו של דבר, המירוץ המבטיח של מאסה ובוטאס הסתיים מחוץ לפודיום.

בזמן שבצמרת אוסף המילטון עוד 25 נקודות ומגדיל את הפער מרוזברג בדרוג הנהגים ל-17, יש כאלה שמספריהם צנועים בהרבה. תאונות מוקדמות בין מכוניות הלוטוס ובין מכוניות המקלארן השאירו על המסלול רק אחד מארבעת הנהגים, פרננדו אלונסו. איכשהו, כשרק 13 מכוניות מסיימות וחרף בעיות המנוע המתמשכות, הצליח הספרדי לגרד את המקום העשירי. בשעה טובה, גם לו יש נקודות ראשונות העונה. ליתר דיוק, נקודה.

מאסה (מימין) ובוטאס. המירוץ המבטיח הסתיים מחוץ לפודיוםצילום: אי־אף־פי

צמרת הדרוג בבריטניה
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. סבסטיאן פטל (מרצדס)
4. פליפה מאסה (וויליאמס)
5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
6. דניל קביאט (רד בול)
7. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
8. קימי רייקונן (פרארי)
9. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
10. פרננדו אלונסו (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 194 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 177 נקודות
3. סבסטיאן פטל (פרארי) 135 נקודות
6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 77 נקודות
5. קימי רייקונן (פרארי) 76 נקודות
6. פליפה מאסה (וויליאמס) 74 נקודות

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ