כנפיים שבורות, גלגלים ללא אוויר והקפת ניצחון ארוכה במיוחד

לואיס המילטון ירד מהמסלול והידרדר עד לעשירייה השנייה. ניקו רוזברג היה על סף זינוק לראש הדרוג, אך סבל מתקר גורלי. דניאל ריקארדו שרד שתי תאונות. סבסטיאן פטל יצא מהפנייה הראשונה במקום הראשון ונשאר בו עד הסוף. הגראנד פרי ההונגרי הציג הכל מכל

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עמד ביעד העונתי של פרארי. סבסטיאן פטל, היוםצילום: אי־פי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

12 הקפות לסיום, התחיל לואיס המילטון לסכם את הגראנד פרי ההונגרי. "אני כל כך מצטער, ממש מצטער", הודיע במכשיר הקשר לאנשי מרצדס. באותם רגעים הוא דורג במקום ה-13 בלבד בעקבות סדרת טעויות. ניקו רוזברג היה במקום השני, מאיים לחסל את יתרונו של האלוף בדרוג הנהגים תוך מירוץ מטורף אחד. איש מהם לא ידע כמה מטורף הוא עוד יהפוך להיות בהקפות שנותרו.

כבר בזינוק, פנייה אחת הספיקה כדי להפוך מירוץ שהתחיל בסדר הרגיל – המילטון ורוזברג לפני כולם – לכאוס. מכוניות הפרארי של סבסטיאן פטל וקימי רייקונן עברו את שניהם, דוחקות את המילטון עד למקום הרביעי. בפנייה השישית ניסה הבריטי לעבור את רוזברג, ומצא עצמו יורד מהמסלול ומידרדר עד למקום העשירי. המירוץ רק החל, וכל שנשאר לאלוף העולם הוא למזער נזקים.

את זה, ייאמר לזכותו, הוא עשה מצוין. אמנם לזמן מה התעכב מאחורי הוויליאמס של פליפה מאסה, אבל ברגע שעבר אותו דהר קדימה עד למקום הרביעי. יציאתה של מכונית הבטיחות בעקבות תאונה של ניקו הולקנברג קירבה את המילטון מחדש לשלוש המכוניות המובילות, מאפשרת לו לפנטז על ניצחון, אבל ברגע שהמירוץ חודש הוא שוב איבד כיוון ונתקל בדניאל ריקארדו. המחיר: כנף קדמית שבורה, עונש מעבר ברחבת הטיפולים והידרדרות לעשירייה השנייה.

התאונה בין דניאל ריקארדו לניקו רוזברג

את רוב היום העביר רוזברג במקום השלישי, אחרי מכוניות הפרארי, עד שתקלה במנוע של רייקונן איפשרה לו לעקוף. לזמן מה, עמד הגרמני לעלות לראשות דרוג הנהגים. כל זה השתנה חמש הקפות לסיום כשריקארדו השלים דאבל של מפגשים קרובים מדי עם מכוניות המרצדס, במה שהפך ל"מירוץ החלקים המתעופפים". האוסטרלי עקף את רוזברג בהרפתקנות לפני שמגע בין השניים שבר את הכנף הקדמית של הרד בול וגרם לתקר בצמיג של המרצדס. תוך שהוא יורד מהמסלול שוב ושוב הגיע רוזברג בקושי לרחבת הטיפולים, מחליף צמיג ומסיים שמיני. המילטון, אגב, התקדם עד למקום השישי. במקום שהפער ביניהם יצטמק, הוא רק גדל בארבע נקודות, מגיע ל-21.

כמה טוב לצאת ראשון מהפנייה הראשונה, יכול פטל לספר. בזמן שכל זה קורה מאחוריו, עבר האלוף לשעבר יום שקט מקדימה, מוביל לאורך רוב המירוץ בדרך לניצחון שני – בדיוק המטרה שקבעה פרארי לפני תחילת העונה. אחר כך מיהר להקדיש את היום לז'יל ביאנקי, שמת בשבת שעברה כתוצאה מהתאונה הקשה בעונה שעברה. "תודה ז'יל, תמיד תהיה בלבבות שלנו. הניצחון הזה הוא בשבילך", אמר פטל, חותם בכך יום שהתחיל עם שלל מחוות לצרפתי המנוח.

כאשר המכוניות של מרצדס רחוקות מהפודיום ורייקונן נאלץ לפרוש, נותרה הזירה פתוחה לכל השאר. רד בול – זוכרים אותה, שליטת המסלול לשעבר? – ניצלה זאת טוב מכולן, כשדניל קביאט עולה לפודיום לראשונה עם המקום השני וריקארדו מסיים שלישי, חרף שתי התאונות עם מרצדס. מקס ורסטאפן, רק בן 17, רשם הישג שיא בקריירה צעירה כשסיים רביעי.

ואולי מעל כולם בלט דווקא ההישג של מקלארן. יממה אחרי המראות מכמירי הלב של פרננדו אלונסו דוחף את מכונית המקלארן, ששבקה חיים בזמן מקצה הדרוג, רשמה הקבוצה את המירוץ הטוב ביותר שלה העונה כשהספרדי סיים חמישי וג'נסון באטן תשיעי. נדמה שארבעת שבועות הפגרה מגיעים בזמן הכי גרוע לכולם, מלבד מרצדס.

מיזער נזקים. לואיס המילטוןצילום: אי־אף־פי

צמרת הדרוג בהונגריה
1. סבסטיאן פטל (פרארי)
2. דניל קביאט (רד בול)
3. דניאל ריקארדו (רד בול)
4. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)
5. פרננדו אלונסו (מקלארן)
6. לואיס המילטון (מרצדס)
7. רומן גרוז'אן (לוטוס)
8. ניקו רוזברג (מרצדס)
9. ג'נסון באטן (מקלארן)
10. מרכוס אריקסון (סאובר)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 202 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 181 נקודות
3. סבסטיאן פטל (פרארי) 160 נקודות
4. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 77 נקודות
5. קימי רייקונן (פרארי) 76 נקודות
6. פליפה מאסה (וויליאמס) 74 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ