שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מה שקורה אחרי עוד ניצחון של לואיס המילטון

התקנות החדשות לא שינו את זהות המנצח בפעם השישית העונה, אבל לפחות הפכו את הגראנד פרי בבלגיה למעניין יותר. רומן גרוז'אן העניק ללוטוס ביקור ראשון על הפודיום מאז 2013

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
לואיס המילטון חוצה את קו הסיום, היום. הפער בראש דרוג הנהגים גדל ל-28 נקודות צילום: אי־אף־פי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

יחסית לכמה מהדברים שנראו בטלוויזיה, ה"קליף האנגר" שהותירו בפורמולה 1 טרם היציאה לפגרת הקיץ החולפת לא היה מהמותחים. האלוף לואיס המילטון אמנם נחבט כהוגן במירוץ אומלל בהונגריה בחודש שעבר, אבל יצא מזה עם יתרון גדול עוד יותר בדרוג הנהגים. אם היה משהו שמסוגל לגרום לצופים להמתין במתח ארבעה שבועות עד למירוץ הבא, היום (ראשון) בבלגיה, הוא צץ לא ממסלול המירוצים אלא מספר החוקים: תקנות חדשות, שמגבילות את הסיוע שיכולות הקבוצות להעניק לנהגים והבטיחו להפוך את הזינוק למעניין יותר.

החדשות הטובות: הזינוק היום במסלול ספא-פרנקורשן האגדי סיפק את המבוקש, בדמות שינוי דרמטי בצמרת מרגע שהאורות כבו. הרעות: הנפגע העיקרי ממנו היה ניקו רוזברג, שנסוג מהמקום השני עד לחמישי בעוד המילטון מנצל הפעם את הפול פוזישן היטב ושומר על ההובלה.

כך, בעצם מהרגע הראשון, הוכרעה זהות המנצח. רוזברג אמנם הצליח להתאושש ולהתקדם חזרה למקום השני עד להקפה ה-14, תוך שהוא נעזר בסבב העצירות הראשון, אך הנזק כבר נעשה בדמות כמה שניות שאיבד. המילטון ניצח במירוץ שישי העונה מ-11, מגדיל את יתרונו בראש דרוג הנהגים ל-28 נקודות ומשתתף בסיום בסבב מחמאות הדדיות בנוסח "עבודה נהדרת" עם הקבוצה במכשיר הקשר. באמת לא היה עוד מה לומר.

כאשר משמים כל כך בדו-קרב של מרצדס, והגשם לא מגיע, לא נותר היה אלא להתרכז בכל השאר. בסבסטיאן פטל, שהתקדם מהמקום התשיעי לשלישי בעזרת אסטרטגיית העצירה האחת שהנהיגה פרארי, רק כדי שזו תתנקם בו כאשר אחד מצמיגיו התפוצץ הקפה לסיום בדרך למקום ה-12; ברומן גרוז'אן, שאולי היה עוקף את פטל גם כך, וסיים שלישי כדי להעניק לעצמו ולקבוצתו לוטוס ביקור ראשון על הפודיום מאז 2013. מעולם לא זכה נהג לטפיחות כה רבות ממכונאים, ברגע נדיר של אושר לקבוצה שעתידה בסימן שאלה; ובמקס ורסטאפן, שהלך על כל מה שיכול היה – לרבות עקיפה מרהיבה על פליפה נאסר ועקיפה כושלת בהקפה האחרונה על קימי רייקונן – כדי לסיים שמיני.

לצד הנשגב, היה גם הנלעג. למשל, עצירה של וויליאמס ממנה יצא ואלטרי בוטאס עם שלושה צמיגים בתרכובת הרכה וצמיד קדמי דווקא מתרכובת מידיום – שגיאת צוות שעלתה לו בעונש מעבר ברחבת הטיפולים ובמקום התשיעי בלבד. מקלארן חזרה לספק בידור בעיקר מחוץ למירוץ עצמו. פרננדו אלונסו תהה אם הקבוצה אינה זכאית לעוגה לרגל העונש הבלתי ניתן ליישום שספגו הוא וג'נסון באטן עקב שינויים חורגים מהמותר במנוע – הורדה משותפת של 105 מקומות בזינוק; כמובן שהשניים פשוט זינקו אחרונים. בזמן המירוץ זה נראה טוב קצת יותר, אך לא בהרבה. או כמו שהגדיר זאת באטן במכשיר הקשר: "נשמע שמישהו שכח לחבר את הסוללות".

סבסטיאן פטל. איבד צמיג בדרך למקום ה-12צילום: אי־אף־פי

צמרת הדרוג בבלגיה
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ניקו רוזברג (מרצדס)
3. רומן גרוז'אן (לוטוס)
4. דניל קביאט (רד בול)
5. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
6. פליפה מאסה (וויליאמס)
7. קימי רייקונן (פרארי)
8. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)
9. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
10. מרכוס אריקסון (סאובר)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 227 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 199 נקודות
3. סבסטיאן פטל (פרארי) 160 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 82 נקודות
5. פליפה מאסה (וויליאמס) 82 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ